۶۲۳۸۹۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۳۷)

در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه دکتر اکبر اعتماد، بنیان گذار سازمان انرژی اتمی، داستانی از ادبیات ارمنی، رمانی از ادبیات ایتالیا و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه دکتر اکبر اعتماد، بنیان گذار سازمان انرژی اتمی، داستانی از ادبیات ارمنی، رمانی از ادبیات ایتالیا و... آشنا شوید.

در پرتگاه حادثه (زندگی نامه اکبر اعتماد بنیانگذار سازمان انرژی اتمی ایران)

  • مصاحبه و تدوین: محمدحسین یزدانی راد
  • نشر اختران
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (137)
این کتاب برخلاف آنچه ممکن است تصور شود، فقط کتاب خاطرات شخصی نیست بلکه محتویات آن بسیاری از حوادث و رویدادهای گوناگون تاریخ معاصر را در بر می گیرد. وقایعی همانند تآسیس وزارت علوم، دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه آزاد، انقلاب آموزشی، فعالیت های موسسه تحقیقات و برنامه ریزی علمی و آموزشی و از همه مهم تر تأسیس سازمان انرژی اتمی و ساخت نیروگاه اتمی بوشهر؛ اطلاعات جالب و خواندنی درباره رجال و کنشگران تاریخ معاصر و مطالبی از این دست همچنین یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه کتاب، اشاره به زوایای پنهان و کمتر شناخت شده دوران سلطنت محمدرضا پهلوی است که در منابع دیگر کمتر به آن اشاره شده است.

پیرمرد مهربان و دختر زیبا

  • ایتالو ازوو
  • ترجمه ی آوید نهاوندی
  • نشر نو
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (137)
درون‌مایۀ اصلی داستان پیرمرد مهربان و دختر زیبا عشق است -پیرمردی مرفه با زنی خارج از جایگاه طبقاتی خود رابطه برقرار می‌کند. دختر داستان، نقش یک شیء قابل تملک را دارد، یک شیء خریدنی که با پول معامله می‌شود. پیرمرد علاوه بر سلامت جسمانی، تنها به فضیلت خود می‌اندیشد، یعنی به چهرۀ پاک و مقدسی که می‌خواهد از خود ارائه دهد و برای اثبات آن قرار است با دلسوزی و شفقت در حق دختری جوان، او را از فقر و بدبختی برهاند. دغدغۀ او ممنوعیت یا مذموم بودن رابطه‌اش با دختر جوانی‌ست که می‌تواند جای فرزندش باشد.

عباس کیارستمی

  • جاناتان رزنبام و مهرناز سعید وفا
  • ترجمه ی یحیی نطنزی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (137)
نویسندگان و منتقدان زیادی تلاش كرده‌اند به واكاوی شمایل كیارستمی بپردازند. اما كتاب جاناتان رُزِنبام و مهرناز سعید‌وفا از این جهت دستاورد كامل و قابل‏اعتنایی است كه علاوه‏بر مرور ویژگی‌های تحسین‌برانگیز كیارستمی، موقعیت او را به عنوان یک هنرمند بین‌المللی بررسی می‌كند و به سراغ مسیری می‌رود كه كیارستمی در آن از یك فیلم‏ساز حاشیه‌نشین و كارگردان فیلم‌های «كانونی» به جایگاهی رسید كه بزرگان سینمای جهان تحسینش كردند و فیلم‏سازان زیادی تحت‏تأثیرش قرار گرفتند.
رُزِنبام در مقام یكی از شاخص‌ترین و مشهورترین منتقدان سینمایی و سعید‌وفا به ‌عنوان كارشناس و مدرس سینما با خاستگاهی ایرانی، تلاش كرده‌اند اصالتی را تحلیل كنند كه توانست با تكیه بر ریشه‌های بومی به زبانی جهانی برای ارتباط با مخاطب برسد و تحسین‌و اعتبار زیادی را متوجه خود كند. آن‏ها مسیری را بررسی می‌كنند كه در نتیجه‌اش فیلم‏سازی ایرانی با وجود همه‌ی حواشی سیاسی گریبانگیر این كشور، توانست در كنار بزرگان سینمای جهان قرار بگیرد و سرسخت‌ترین منتقدان و سخت‌گیرترین داوران را خلع‏سلاح كند.

عالیجنابان مفلس

  • هاکوپ بارونیان
  • ترجمه ی آندرانیک خچومیان
  • کتاب کوله پشتی
  • چاپ اول:۹۶
خواندنی ها با برترین ها (137)
هاکوپ بارونیان طنز نویس برجسته ارمنی است که 19 نوامبر 1843 در ارمنستان غربی به دنیا آمد و در شهر آدریانوپول به دنیا آمد. او مدتی در مدارس تدریس کرده و با نشریات گوناگون دوران خود همکاری داشته است. بارونیان با نگاهی موشکافانه به جامعه خویش نگریسته و پلشتی های آن را با زبان گزنده طنز به تصویر کشیده است. داستان عالیجنابان مفلس که با نام گدایان بزرگوار نیز ترجمه شده است. بارها در تماشاخانه های گوناگون ارمنستان تبدیل و اجرا شده است و هنوز هم می شود. بارونیان چنان در ارمنستان محبوب است که تماشاخانه تئاتر کمدی موزیکال دولتی ایروان به نام هاکوپ بارونیان نام گذاری شده است.

از بارونیان داستان های بسیاری به یادگار مانده است. با اینکه ۱۲۵ سال از مرگ او می گذرد، گویی او آثارش را همین امروز نوشته است. مسائلی که او در داستان ها و نمایش نامه هایش مطرح کرده است بسیار معاصر است. می توان گفت عالیجنابان مفلس مشهورترین اثر بارونیان است او در ۲۷ مه ۱۸۹۱ درگذشت.


بدن در ذهن (مبنای جسمانی معنا، تخیل و استدلال)

  • مارک جانسون
  • ترجمه ی جهانشاه میرزابیگی
  • نشر آگاه
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (137)
به‌ندرت كتاب‌هايي پيدا مي‌شوند كه با دقت، به صورتي مطبوع و دل‌پسند، و ساده محتواي داخلِ مغزِ انسان را زيرورو كنند. اين كتاب يكي از آن‌هاست؛ برخي مسائلِ اساسي در فلسفة غرب را مي‌كاود و توصيفِ از بيخ و بن جديدي از معني، عقلانيت و عينيت به دست مي‌دهد، توصيفي كه در واقع مدت‌هاست كه به تأخير افتاده است." ـــ ياكو گارب، سان‌فرانسيسكو كرونيكل بدن در ذهن راه‌هايي را مي‌كاود كه در آن‌ها معني، فهم و عقلانيت از الگوهاي تجربة بدني ما برمي‌خيزند و توسطِ آن‌ها مقيد مي‌شوند.
مارك جانسون، در تأكيد بر نقشِ جسم، نارسايي‌هاي فلسفة عين‌گرا را در دوپارگي‌هاي ميان ذهن و بدن، شناخت و عاطفه و خرد و تخيل خاطرنشان مي‌سازد. او، با نشان‌دادن اين‌كه مفاهيمِ پايه‌اي چون توازن، مقياس، نيرو و چرخه ناشي از تجربه‌هاي فيزيكي هستند و مي‌توان آن‌ها را به‌طور استعاري بسط داد تا معاني انتزاعي و ارتباطات عقلاني را بيان كنند، نظريه‌اي را مطرح مي‌كند كه نشان مي‌دهد تخيل چه‌گونه ساختارهاي شناختي و بدني را به هم مربوط مي‌سازد. "اثري چالش‌برانگيز، الهام‌بخش و تازه. محققان و مدرسان حوزه‌هاي زبان‌شناسي، روان‌شناسي و فلسفه نكاتِ بسيار ارزش‌مندي را در آن خواهند يافت.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی نهایت سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج