۶۲۴۸۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

افشاگری CIA در خصوص «اسامه بن لادن»

سازمان سیا ۴۷۰ هزار فایل دیگر از اسنادمتعلق به اسامه بن لادن، رهبر القاعده را که در جریان حمله به محل سکونت وی در ابیت آباد پاکستان به دست آمده، منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان سیا ۴۷۰ هزار فایل دیگر از اسنادمتعلق به اسامه بن لادن، رهبر القاعده را که در جریان حمله به محل سکونت وی در ابیت آباد پاکستان به دست آمده، منتشر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ در این اسناد فیلم دیده نشده‌ای از مراسم ازدواج حمزه بن لادن، پسر و جانشین احتمالی رهبر سابق القاعده دیده می‌شود. این فیلم برای نخستین بار چهره جوانی حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را نشان می‌دهد. تاکنون مردم تنها تصاویر کودکی وی را دیده بودند.

این چهارمین مجموعه از اسناد و مدارک، تصاویر و فایل‌های کامپیوتری ضبط شده در جریان حمله سال ۲۰۱۱ به محل سکونت اسامه بن لادن است که توسط سازمان سیا منتشر شده است.
افشاگری CIA در خصوص «اسامه بن لادن»

پیش‌تر یعنی در مه سال ۲۰۱۵، مارس ۲۰۱۶ و ژانویه ۲۰۱۷ فایل‌های دیگری منتشر شده بود.

سازمان سیا گفت: این ۴۷۰ هزار فایل، اطلاعاتی را درباره نقشه‌ها و اقدامات القاعده که مسئول حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به آمریکاست و جزئیات درگیری‌هایش با گروه تروریستی القاعده را ارائه می‌دهد.

این اسناد و مدارک همچنین مشکلاتی را که القاعده پس از مرگ بن لادن با آن مواجه شد، به تصویر می‌کشد. این ۴۷۰ هزار فایل شامل دفتر خاطرات دستنویس ۲۲۸ صفحه‌ای بن لادن و نزدیک به ۷۹ هزار عکس و فایل صوتی از جمله دستوراتی است که در سخنرانی‌های عمومی مطرح می‌شد.

این اسناد همچنین شامل فیلم‌های خانوادگی و بیش از ۱۰ هزار فایل تصویری از جمله فیلم مربوط به ازدواج حمزه بن لادن است.

این اسناد همچنین اطلاعاتی را درباره اینکه القاعده چطور برای دهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی برنامه‌ریزی کرده و اقدامات این شبکه برای انتشار پیام‌هایش در رسانه‌های غربی، تلاش القاعده برای سوء استفاده از قیام‌های عربی در سال ۲۰۱۱ تلاش بن لادن برای حفظ اتحاد سازمانش در بحبوبه اختلافات بر سر عقاید و تاکتیک‌های عملیاتی و همچنین تلاش این گروه برای بهبود وجهه‌اش در بحبوبه اخبارهای منفی رسانه‌ها ارائه می‌دهد.

فایل‌های دیگری نیز وجود دارند که هنوز منتشر نشده‌اند. سازمان سیا گفته است که این فایل‌ها شامل اطلاعات حساس در خصوص امنیت ملی، اسناد حفاظت شده توسط حق کپی رایت، پرونوگرافی، بدافزارها، فایل‌های خالی و همچنین فایل‌های فاسد و تکراری است.

مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت، با انتشار این اسناد شهروندان آمریکا امکان پیدا می‌کنند که اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌ریزی‌ها و نوع فعالیت این سازمان تروریستی به دست بیاورند.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هم‌چنین گفت انتشار نامه‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری متعلق به رهبر سابق القاعده در راستای تعهد این سازمان برای حفاظت امنیت ملی صورت گرفته است.

از جمله اطلاعات موجود در خاطرات بن لادن سفر او به بریتانیا در ۱۳ سالگی است. بن لادن نوشته که در این سفر از اقامتگاه ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس مشهور بریتانیایی بازدید کرده است. او مردم بریتانیا را "بی‌بند و بار" توصیف کرده و نوشته تحت تاثیر فرهنگ و جامعه بریتانیا قرار نگرفته است.

به گفته محققان "بنیاد دفاع از دموکراسی" آنها پیش از انتشار اسناد متعلق به بن لادن، به این اسناد دسترسی داشتند و آنها را مطالعه کرده‌اند. بیل روگیو، یکی از محققانی که پیشتر توانسته این اسناد را مطالعه کند، می‌گوید این اسناد برخی نقاط خالی درباره رهبری القاعده را پر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج