دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
برترین ها - ترجمه از الهام مظفری: این دنیا هنوز رمز و رازهای زیادی دارد که باید کشف کنیم. هر روز می‌بینیم که یک چیز جدید چه از طریق لنز دوربین و چه به صورت تجربه شخصی کشف می‌شود. این چیز‌ها می‌توانند ترسناک به نظر برسند، چون هنوز قادر به درک چیزی که می‌بینیم نیستیم. شما همه تلاشتان را برای اجتناب از این موجودات می‌کنید، اما بسیاری از آن‌ها ناگهانی و از جایی که انتظارش را ندارید ظاهر می‌شوند. انسان‌ها معمولا از چیزهای کوچکی که سریع حرکت می‌کنند مثل موش‌ها و سوسک‌ها می‌ترسند و سعی می‌کنند از ان‌ها دور باشند. از سوی دیگر حیوانات بزرگی که آهسته حرکت می‌کنند هم می‌توانند به همان اندازه ترسناک باشند.

همه ما فیلم گودزیلا را دیده ایم، اما تصور چیزی شبیه آن در زندگی غیرقابل درک و وحشتناک است. یک بیماری به نام ژیگانتیسم (Gigantism) یا غول پیکری حیوانات و حتی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری بیشتر در اعماق اقیانوس دیده می‌شود، جایی که ماهی‌ها در نزدیکی کف اقیانوس زندگی می‌کنندو سازگاری با محیط باعث می‌شود به راحتی بزرگتر از حد معمول رشد کنند. اما گاهی روی خشکی نیز این موارد مشاهده می‌شود.

کرم کشتی (Shipworm)

کرم‌های کشتی در فیلیپین به خاطر صدفشان شکار می‌شوند. صدف آن‌ها بسیار شبیه عاج فیل یا شاخ کرگدن است. هر یک از صدف‌های آن‌ها به قیمت دویست دلار فروخته می‌شود. دانشمندان مدت‌ها سعی می‌کردند این کرم را وقتی هنوز در صدف خود قرار دارد شکار کنند، اما همیشه صدف‌های خالی پیدا می‌کردند. تا اینکه توانستند بعد از باز کردن این پوسته یک کرم کشتی ۱.۵ متری را پیدا کردند که بلافاصله بوی بدی را در اتاق پخش کرد. دانشمندان آن را در یک گودال گل گوگردی پیدا کردند جایی که حیوان مدت زیادی در آن از باکتری‌ها تغذیه می‌کرده است. همین مساله بوی ناخوشایند و ابعاد عجیب این کرم را توضیح می‌دهد.

مار غول پیکر

یک تیم تخریب که کار خود را در برزیل آغاز کرده بودند ناگهان با این مار آناکوندای پهن مواجه شدند. این مار ۱۰ متر طول داشت و بسیار غول پیکر بود. خوشبختانه کارگران آنقدر خوش شانس بودند که این مار را مرده پیدا کردند، در غیر اینصورت مار همه آن‌ها را می‌کشت.

کوسه مگالودون (megalodon)

این کوسه ماقبل تاریخ یک راز بود که هنوز در اطراف ما وجود دارد یا خیر. مگالودون یک کوسه باستانی است که در زمان دایناسور‌ها زندگی می‌کرده است. این کوسه بسیار عظیم بود و هنوز هم بزرگترین کوسه‌ای است که روی زمین شنا می‌کند. این موجودات عظیم حدود ۲ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند و بسیار بعید بود که هنوز هم در اعماق اقیانوس‌ها وجود داشته باشند. طول این کوسه به ۱۸ متر می‌رسد و نیروی فک آن فوق طبیعی است. این کوسه در یک ویدئو ثبت شده و دانشمندان را شوکه کرده است. این کوسه ۲۱ متر طول داشته و در اقیانوس آرام شنا می‌کرده است.

چتردریایی غول پیکر

چترهای دریایی بالش‌های اقیانوس هستند البته این تا زمانی است که زیر آن‌ها بروید و شاخک‌های آن به شما آسیب بزند. آن‌ها ظاهرا بی خطر به نظر می‌رسند، اما اصلا این طور نیست. چتر دریایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و انسان را دچار سکته یا مرگ کند. بستگی به میزان سمی دارد که در آن لحظه وارد بدن شخص می‌کند. چترهای دریایی زیادی مشاهده شده که مبتلا به ژیگانتیسم هستند و حتی در فیلم هم ثبت شده اند. این موجودات به آرامی حرکت می‌کنند و این برای غواصانی که در نزدیکی آن‌ها شنا می‌کنند نعمتی است. در موارد بسیاری آن‌ها در سواحل دیده شده اند که همین هم می‌تواند خطرناک باشد، زیرا نیش آن‌ها روی سطح هم کار می‌کند.

ماهی بلاب (Blob) غول پیکر

یک سکوی نفتی شناور مجهز به دوربین از این موجود عجیب فیلم گرفته است. در نگاه اول به نظر می‌رسد یک دام شناور یا یک ماده کاغذی باشد، اما وقتی شروع به حرکت می‌کند نظرتان عوض می‌شود. شکل این موجود عجیب است و می‌تواند شما را بیهوش کند. حرکت آن نیز شگفت انگیز است. اپراتور دوربین فورا متوجه این موجود شده و او را دنبال کرده است. بسیاری گمان می‌کنند که آن بخشی از یک نهنگ است، اما دانشمندان این نظریه را رد کرده اند، زیرا در آن صورت سریع خورده می‌شد. دانشمندان بعدا آن را یک چتردریایی عظیم با بدن منحصر بفرد تشخیص دادند.

تمساح غول پیکر

در یک ذخیره گاه طبیعی، بازدیدکنندگان یکی از بزرگترین تمساح هایی را دیدند که تاکنون دیده شده و از آن در حالی که مقابلشان راه می‌رود فیلم گرفته اند. تمساح به آرامی راه می‌رود و متوجه انسان‌ها نیست و به آن‌ها فرصت خوبی برای فیلمبرداری می‌دهد. این تمساح در فلوریدا زندگی می‌کند و به نظر می‌رسد ۴.۲ متر طول دارد. به نظر می‌رسد این تمساح متعلق به ماقبل تاریخ و زمان دایناسورهاست.

ترول (Troll) غول پیکر در جنگل

یکی از کاربران یوتیوب فیلمی منتشر کرده که نشان می‌دهد هنگام راه رفتن در جنگل با یک صدای عجیب مواجه می‌شود. هرچه صدا نزدیک‌تر می‌شود، او از میان ردپاهای بزرگی می‌دود. درختان واژگون می‌شوند و ناگهان صدا نزدیک‌تر می‌شود. در این لحظه او تصمیم می‌گیرد از جنگل خارج شود، اما می‌خواهد صدا‌ها و ردپا‌ها را به عنوان مدرک ضبط می‌کند. اما ترجیح می‌دهد با سرعت فرار کند تا اتفاق بدی نیفتاده است.

هیولای فاضلاب

یک روز مردی مشغول چک کردن نامه‌های خود بود که احساس عجیبی به او دست داد. تصمیم گرفت اطراف را جستجو کند تا اینکه صدای نفس‌های عجیبی از فاضلاب شنید. او شجاعانه پایین رفت تا ببیند صدای چیست و با چشم‌های یک تمساح بزرگ مواجه شد که به او خیره شده اند. دو چشم درخشان که نور دوربین را بازتاب می‌کردند. در این ویدئو صدای نفس‌های تمساح را می‌توانید بشنوید و آن را حس کنید. کسانی که این ویدئو را می‌بینند تعجب می‌کنند که چطور توانسته وارد آنجا شود.

اژدهای کومودو

اژدهای کومودو یکی از شبیه‌ترین موجودات زنده حال حاضر به دایناسورهاست. این موجودات با توجه به طرز راه رفتن و ابعادی که دارند می‌توانند ترسناک باشند. آن‌ها اشتهای زیادی دارند و می‌توانند در هر وعده ۵۰ کیلوگرم بخورند. اژدهای کومودوی وحشی به انسان حمله کرده و او را شکار می‌کند. این اتفاق بیشتر در مورد گردشگران می‌افتد. در سال ۲۰۱۷ یک پسربچه هشت ساله مورد حمله آن‌ها قرار گرفت و خورده شد.

به گل نشسته

این موجود دریایی عجیب در یکی از سواحل آمریکا به گل نشسته است. این موجود همه را گیج کرده، زیرا شبیه به هیچ ماهی وکوسه‌ای نیست و ظاهر آزار دهنده‌ای دارد. با این حال کسانی که آن را دیده اند تصمیم گرفتند آن را کوسه‌ای بدانند که هنوز کشف نشده است. ممکن است این یک شوخی یا نوعی آزمایش باشد. در هر صورت به خوبی ساخته شده است. اما اگر یک موجود واقعی باشد، زیست شناسان دریایی باید سعی کنند کشف کنند که چه موجودی است.

لاشه ناشناخته

این لاشه در اندونزی دیده شده و مردم و دانشمندان محلی نتوانسته اند آن را شناسایی کنند. این لاشه عظیم مرده بوده و آب اطراف خود را قرمز کرده که موجب نگرانی مردم محلی شده است. هیچ تعریف واقعی برای آن وجود ندارد و دانشمندان به دنبال کشف این هستند که این موجود چیست و چرا مرده است. مردم معتقدند که این موجود ۱۵ متری یک هیولای دریایی است که سال‌ها در اقیانوس پنهان شده تا روزی خود را نشان دهد.