۶۲۶۸۸۱
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

نمایندگان، قیمت کالاهای اساسی را می‌دانند؟

به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و از آنها قیمت چند قلم کالای اساسی که نیاز هر کسی برای زنده ماندن است، را پرسیدیم. در این تحقیق، به جز یک نماینده، هیچ یک از نمایندگان حتی قیمت یک عدد نان لواش را هم نمی دانست.

تابناک نوشت: به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و از آنها قیمت چند قلم کالای اساسی که نیاز هر کسی برای زنده ماندن است، را پرسیدیم. در این تحقیق، به جز یک نماینده، هیچ یک از نمایندگان حتی قیمت یک عدد نان لواش را هم نمی دانست.

پاسخ نمایندگان مجلس به پرسش قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است را در زیر بخوانید؛

* افتخاری نماینده مردم فومن در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: چون به صورت کلی خرید می کنم، نمی دانم قیمت گوشت چند است. قیمت برنج احتمالا حدود ۱۲ هزار تومان است و قیمت نان و روغن را هم نمی دانم.

* الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در پاسخ به این پرسش که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت برنج حدود ۱۶ هزار تومان است، ولی از قیمت بقیه اقلام اطلاعی ندارم.

* ابراهیمی نماینده شازند در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنجی که برای خانه خریداری می کنیم، حدود ۱۲ هزار تومان است. روغن را هم نمی دانم و قیمت نان لواش هم فکر می کنم ۵۰۰ تومان است. قیمت گوشت هم حدود ۴۰ هزار تومان باید باشد.

* محمد محمودی شاه‌نشین کمی از بقیه نماینده ها متفاوت بود و قیمت برخی از اقلام را می دانست. وی در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنج انواع مختلف دارد، ولی ما برنج معمولی خریداری می کنیم که قیمت آن حدود ۷۵۰۰ تومان است.
قیمت روغن هم متفاوت است. ما چون روغن سرخ کردنی استفاده می کنیم، قیمت آن حدود 1700 تومان است؛ اما روغن معمولی هم حدود 2000 تومان است. یک نوع روغن هم که ما استفاده می کنیم، روغن حیوانی است که آن را هم در خانه تهیه می کنیم. قیمت نان هم باید بگویم که سنگگ بدون خشاش 500 تومان و با خشاش هم 1000 تومان است.

* علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: راستش را اگر بگویم، چون سال هاست خرید نکرده ام، نمی دانم قیمت آن چقدر است. واقعیت این است که من شاید شش ماه پیش آخرین بار نان لواش خریده ام و قیمت آن را نمی دانم.

* یوناتان بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: از قیمت ها خبر ندارم، چون در خرید نیستم و خانواده مسئول خرید این اقلام برای خانه هستند.

* اسدالله قره خانی، نماینده مردم علی آبادکتول در پاسخ به این که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت ها را اطلاع ندارم، ولی قیمت ها متفاوت است و چون کلی از فروشگاه رفاه خرید می کنیم، زیاد از قیمت اقلام اطلاع ندارم. نان لواش هم چون آرد زیاد دارد، از آن استفاده نمی کنم و قیمتش را هم نمی دانم.

* محمد قمی اما به نظر می رسد که با دیگر نماینده ها تفاوت زیادی دارد و از هر جایی خرید نمی کند، چون قیمت اقلامی که اعلام می کند، تفاوت بسیاری با بازارهای رایج دارد. وی در پاسخ به این پرسش گفت: گوشت را حدود 55000 تومان می خرم، برنج قیمتی حدود 15 هزار تومان دارد و روغن هم روغن کنجد مصرف می کنم و قیمت آن حدود 40 هزار تومان است، نان لواش هم حدود 300 تومان می خرم.

* عبدالکریم حسین زاده در پاسخ به این که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت هیچ یک از اقلام را نمی دانم و همه موارد را مادرم خریداری می کند.

* کریمی قدوسی، نماینده مشهد در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنج حدود 11 هزار تومان خریدم قیمت گوشت هم فکر می کنم حدود 15 یا 16 هزار تومان باشد. قیمت روغن و نان را هم نمی دانم.
وی البته در ادامه گفت: این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.

* ناصری نماینده شادگان در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت هیچ یک این اقلام را نمی دانم.

* محمود صادقی، نماینده تهران هم قیمت اقلام را نمی دانست و در پاسخ به این پرسش گفت: قیمت گوشت بالای ۶۰ هزار تومان است و قیمت روغن هم خانم خانه می خرد و حدود ۸۰۰۰ تومان است و فکر می کنم قیمت لواش هم حدود ۱۰۰۰ تومان باشد.

* علی اکبر اصغر نژاد هم مانند دیگر نماینده ها برای خانه خرید نمی کند و در پاسخ می گوید: قیمت اقلام را نمی دانم؛ اما باید قیمت ها را می دانستم.

اینها تنها بخشی از نمایندگان مجلسی هستند که حاضر شدند به این پرسش ها پاسخ دهند و بسیاری از این نماینده ها حتی راضی به مصاحبه هم نشدند و یا بعد از مصاحبه اعلام کردند که مصاحبه شان منتشر نشود.

نکته جالب دیگری که وجود داشت، این بود که این بار همه نماینده ها فارغ از طیف های سیاسی راست و چپ و حتی اقلیت دینی و مذهبی در یک نکته اشتراک داشتند و آن ندانستن دردهای جامعه خود بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر میدانستن وضع کشور این نبود لااقل شاید یک فکری به حال این گرانی که کمر مردمو شکسته میکردن

    • ناشناس

      پس بگن برای چی دقیقا سر ودست میشکنند و اینهمه هزینه میکنند که نماینده بشن؟؟؟آیا هدفی جز خدمت دارند؟ یا اینکه مثلا از موقعبتشون سو استفاده کنند و بزنند تو گوش پلیس فرودگاه؟؟؟اون مجلسی که امام ره فرمود در راس امور است منظورش این مجلس با این نماینده ها نبود.اینها دلشون برای من و شما میسوزه؟خوبه عکسهاشون در حالتهای مختلف رو در مجلس همه دیدیم...اینکه جواب نمیدن و اینکه نمیدونن به این دلیله که همه چی میاد در خونه شون.پس دفتر و دستک و محافظ و غیره برای چیه؟خداییش این قدر که برای اینها هزینه میشه یک چندمش برای مملکت منفعت دارند؟؟؟آقای ادمین از چیزی نترس منتشر کن

    • بدون نام

      من فکر میکنم خبر جعلی باشد مگر میشه آدم قیمت نان را ندونه؟!!!تازه کلی خرید میکنم یعنی چی!!!یعنی شما آنقدر حقوق بالا میگیری که برات اصلا خیالی نیست که مثلا کره 3500باشه یا35000تومان واقعا مغز آدم سوت می‌کشه ،بازم میگم این اخبار جعلیه وبرای نماینده ها شاید پاپوش درست کرده باشند واگر هم صحت داشته باشد وامصیبتا!یعنی واقعا مملکت به سمت قهقرا داره می‌ره آقا جان بچه ات از این تیترا نزن !

    • بدون نام

      بازهم خوب است که غیبت ندارند .

    • حسین

      این قبیل سوالات خیلی خوب است حداقل مردم بدانند آنهایی که برایشان تصمیم می گیرند واز تورم ونرخ مایحتاج صحبت می کنند اصلا"اطلاعی ندارند ولی خواهش می کنم خبرنگاران محترم در حیاط ریاست جمهوری سراغ وزرا بروند وسوال کنند ماموریت اصلی وزرات خانه آنها چیست ودر ادوار مختلف چقدر حرکت درست در جهت ماموریت اصلی بوده وچقدر وزرا دوره های قبل به ماموریت ذاتی عمل نکرده اند ممنون

    • بدون نام

      همه وضعشون توپه وکلی خرید میکنن وچون جیبشون پرپوله حدوحدودمشخصی برای خرید ندارند،اما ما بازنشسته ها مقدارمشخصی میبریم واسه خرید وبیشترازاون نداریم

    • بدون نام

      واسه چی بدونن؟اصلا به نماینده چه ربطی داره؟بذارید این بنده های خدا یه نفس راحت بکشن،چپ و راست گیرمیدین،عه

    • خدا

      اینا نماینده مردم نیستن؟مردم به کیا اعتماد کردن که حتی فکر مشکلات عادی وروزمره اشون نیستن/نماینده یه جای دورافتاده همسایه ما بود 2
      تا سمند صفر با راننده کت شلواری همیشه دم در بودن/یکی نماینده را میبرد /اون یکی درخدمت حاج خانم و خرید وبقیه کارا

    • بابک

      اینا فقط پول میدن همه چیز میاد در خونشون به اینا چه که از قیمتا خبر داشته باشن اینا فقط باید حقوقهای چند ده ملیونی بگیرن در ماه

    • یه شهروند.

      ......
      مدیرجان،از چیزی نترس.منتشرکن.من موندم اونا مثه بقیه مردم دارن زندگی میکنن یا نه؟
      اگه اونا دارن زندگی میکنن،پس ما داریم چه غلطی میکنیم؟و اگه ما با این وضعمون داریم زندگی میکنیم،اونا توی اون رفاه حداکثری چه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج