۶۲۷۶۸۹
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

ترزو میلنیو فرزند لامبورگینی و MIT

لامبورگینی هفته گذشته در کنفرانس EmTech موسسه فناوری ماساچوست از طرح مفهومی خودرو خود رونمایی کرد.

سایت جی اس ام: لامبورگینی هفته گذشته در کنفرانس EmTech موسسه فناوری ماساچوست از طرح مفهومی خودرو خود رونمایی کرد.
ترزو میلنیو فرزند لامبورگینی و MIT

ترزو میلنو اصطلاح ایتالیایی به معنای هزاره سوم است. این خودرو نتیجه همکاری لامبورگینی با MIT‌ است جایی که هر دو طرف بر روی مواد سازنده و دیگر حوز‌ه‌های مربوط به خودرو تحقیق می‌کنند.

تمام نکته این است که آن‌ها به‌ دنبال ساخت نسخه بعدی ابرخودروشان نیستند بلکه ابرخودرو بعد از آن را تصور می‌کنند. آن‌ها بر روی ۵ حوزه مجزا تمرکز کرده‌اند: ذخیره انرژی، مواد، نیروی پیشرانه، طراحی و احساس.

در رابطه با نیروی محرکه، این خودرو از چهار موتور درچرخ (In-Wheel) بهره می‌برد که امکان طراحی ساده‌تر و فضای بیشتر را در اختیار می‌گذارد.
موتورهای در چرخ موتورهایی هستند که درون چرخ نهفته شده‌اند. این چرخ‌ها فضای کمتری را اشغال نموده و علاوه‌ بر آن امکان کنترل یاو مومنتوم (Yaw-Momentum) را داده و باعث هندلینگ خیلی بهتر می‌شوند.

لامبورگینی باتری‌های استاندارد را کنار گذاشته و در تامین انرژی لازم برای این خودرو از سوپرخازن‌ها استفاده کرده است. مزیت سوپرخازن‌ها نسبت به باتری‌های معمولی در توان انتقال مقدار زیادی انرژی در زمان کوتاه است. لامبورگینی در حال حاضر از ابرخازن‌ها برای استارت اونتادور استفاده می‌کند.
در مورد انرژی صحبت کردیم، مواد استفاده شده در بدنه ترزو میلنو کاری بیشتر از فوام این خودرو را انجام می‌دهند. لامبورگینی و MIT در حال تحقیق بر روی ساختاری از فیبرهای کربن هستند تا بتوان انرژی را در آن‌ها ذخیره کرد. این پدیده تمام خودرو را به باتری متحرک تبدیل می‌کند.

این فناوری همچنین می‌تواند برای مانیتور کردن ساختار کربن استفاده شده در خودرو استفاده کرد. به محض ایجاد کوچکترین ترک در اثر ضربه یا تصادف انرژی ذخیره شده از راه دیگری به انتقال می‌یابد.

در مورد طراحی باید بگوییم که این خودرو همچنان یک لامبورگینی است و نشانه‌های سنتی طراحی این کمپانی مثل زوایای تیز و شکسته کنار خودرو همچنان در آن دیده می‌شود.

این خودرو کاملا خودران نیست و تنها برای ایجاد حس راحتی بیشتر در رانندگی از سیستم‌های اتوماسیون بهتری بهره می‌برد تا راننده از رانندگی خود لذت ببرد. این خودرو در پیست مسیر لاین بهتر را به راننده نشان داده و به او کمک می‌کند تا مهارت خود را تقویت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هموطنان عزیز پراید بخرید جان خودوخانواده را تضمین کنید،لامبورگینی ایمنی نداره،قیمتش هم گرونه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج