۶۲۸۱۹۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

درخشش سینمای ایران در مراکش

فیلم‌های «دختر» و «رویاهای دم صبح» در دو بخش از جشنواره بین‌المللی «سینمای مولف» مراکش موفق به دریافت جایزه شدند.

ایسنا: فیلم‌های «دختر» و «رویاهای دم صبح» در دو بخش از جشنواره بین‌المللی «سینمای مولف» مراکش موفق به دریافت جایزه شدند.
درخشش سینمای ایران در مراکش

فیلم «دختر» به کارگردانی و تهیه‌کننندگی «رضا میرکریمی» و مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «مهرداد اسکویی» به ترتیب جوایز منتقدین و مردمی بیست‌ودومین دوره فستیوال «سینمای مولف» را در رباط مراکش دریافت کردند.

این رویداد سینمایی از تاریخ ۲۷ اکتبر تا ۴ نوامبر (۵ تا ۱۳ آبان) در کشور مراکش برگزار شد.

«والدراما» اولین ساخته بلند سینمایی «عباس امینی» به تهیه‌کنندگی «مجید برزگر» هم در بخش «سینمای جهان» این جشنواره به روی پرده رفت.

پخش بین‌المللی سه فیلم «دختر»، «رویاهای دم صبح» و «والدراما» بر عهده‌ی کمپانی «دریم لب» با «مدیریت نسرین میرشب» است.

به نقل از سایت این جشنواره، این دو فیلم ایرانی با تشویق پرشور حضاری روبه‌رو شدند که پس از پایان نمایش، چند دقیقه‌ای را ایستاده به تشویق پرداختند.

فیلم «دختر» اولین نمایش خود را در بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و در هفت بخش نامزد جایزه شد و در اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم مسکو نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را کسب کرد.

این فیلم تاکنون جوایز دیگری در جشنواره‌های باتومی گرجستان، «گوا» در کشور هند، «داکا» در کشور بنگلادش و همچنین جشنواره بین‌المللی «عشق» در مُنس بلژیک کسب کرده است و در چند جشنواره خارجی دیگر از جمله جشنواره فیلم جهانی «بلمونت» آمریکا، جشنواره قدیمی «دینی-له-بن» در کشور فرانسه و جشنواره بین‌المللی فیلم «عشق» در سئول کره جنوبی حضور داشته است.

مستند «رویاهای دم صبح» اولین حضور خارجی خود را ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد و جایزه عفو بین‌المللی را از آن خود کرد. این فیلم در ادامه حضور خود در جشنواره‌های بین‌المللی، توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا به ‌عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» را از جشنواره «فول فریم» آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند و در جشنواره‌های ملبورن،‌ جشنواره مستند «کمدن» در نیوجرسی آمریکا، جشنواره روزیخ، شیکاگو، جشنواره فیلم لهستان و همچنین جشنواره معتبر مستند «کپنهاگ» دانمارک نیز روی پرده رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج