۶۳۰۵۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت ۱۰» آشنا شوید

پرچم‌داران اندرویدی در چند سال اخیر چه از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری شباهت زیادی به یکدیگر پیدا کرده‌اند. در این میان قابلیت‌های انحصاری و نوآورانه هستند که می‌توانند عامل انتخاب مهمی باشند. در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های نوآورانه هواوی میت ۱۰ خواهیم داشت.

وب سایت فارنت - علی ارغوان: پرچم‌داران اندرویدی در چند سال اخیر چه از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری شباهت زیادی به یکدیگر پیدا کرده‌اند. در این میان قابلیت‌های انحصاری و نوآورانه هستند که می‌توانند عامل انتخاب مهمی باشند. در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های نوآورانه هواوی میت ۱۰ خواهیم داشت.
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

پردازنده‌های هشت هسته‌ای، دوربین دوگانه، حالت پرتره، صفحه‌نمایش بدون حاشیه، نصب دو نسخه از اپلیکیشن‌ها، رمزگذاری روی فایل‌ها و بسیاری از ویژگی‌های این‌چنینی را حالا تقریباً در هر گوشی پرچم‌داری می‌توان یافت. اما وقتی بخواهید از میان این همه گوشی خوب یکی را انتخاب کنید باید به ویژگی‌های انحصاری و قابلیت‌های نوآورانه هر کدام نگاه کنید.

میت ۱۰ هواوی که ماه گذشته رونمایی شد یکی دیگر از این پرچم‌داران اندرویدی است که امروز قصد داریم نگاهی به ویژگی‌های نوآورانه و یا انحصاری آن داشته باشیم:

1. تراشه پردازش هوش مصنوعی (NPU) اختصاصی

در حالی‌که سازندگان تراشه‌های پردازشی موبایلی بیشتر به افزایش سرعت هسته‌ها، کاهش مصرف انرژی و گرمای تولیدی اهمیت می‌دهند شرکت HiSilicon زیرمجموعه هواوی در تراشه جدید Kirin 970 خود یک واحد پردازش عصبی (NPU) را نیز اضافه کرده است. این پردازنده خاص برای انجام عملیات پردازشی هوش مصنوعی طراحی شده تا گوشی بتواند چنین محاسباتی را سریع‌تر از رقبا انجام دهد.
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

همان‌طور که در این مطلب به‌طور مفصل به مزایای هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند پرداخته‌ایم تراشه اختصاصی هواوی میت ۱۰ می‌تواند باعث ثبت تصاویر بهتر دوربین، دوام شارژ بالاتر، کاهش مصرف دیتای اینترنت و سریع نگه‌داشتن رابط کاربری پس از حتی چندین ماه استفاده شود.

2. دو پردازشگر تصویر (ISP) مجزا برای دوربین

دوربین دوگانه دیگر چیز جدید و فوق‌العاده‌ای نیست و حتی به گوشی‌های میان‌رده نیز راه پیدا کرده است. اما هواوی میت 10 اولین گوشی هوشمندی‌ست که در کنار دوربین دوگانه خود از دو پردازشگر مجزای تصویر استفاده می‌کند. به گفته هواوی استفاده از دو پردازشگر تصویر باعث می‌شود تصاویر گرفته شده در نور کم توسط دوربین با کمترین میزان تاری ثبت شود. مسلّماً این مورد را در بررسی کامل میت 10 مورد آزمایش قرار خواهیم داد.
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

علاوه بر این دوربین می‌تواند تشخیص دهد در حال عکاسی از چه سوژه‌ای هستید و با توجه به ماهیت آن تنظیمات دوربین را به‌طور بهینه و خودکار تغییر دهد.

3. تبدیل به رایانه شخصی تنها با یک کابل

حتماً برای شما هم پیش آمده که یک پرونده آفیس یا یک تصویر را بخواهید در گوشی خود ویرایش کنید اما نه به دلیل کارا نبودن اپلیکیشن‌های موبایلی بلکه به دلیل راحتی کار با یک مانیتور و کیبورد و ماوس کامل آن را به رایانه خود منتقل کرده باشید. میت 10 این مشکل را حل کرده و کافیست آن را با یک کابل به مانیتور متصل کنید تا بتوانید در حالت PC Mode از اپلیکیشن‌های اندرویدی به صورت تمام صفحه و بزرگ استفاده کنید.
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

با این‌که ویژگی مشابهی را در گلکسی اس ۸ سامسونگ شاهد بودیم اما این‌بار برخلاف پرچم‌دار کره‌ای نیازی به یک داک مجزا و گران‌قیمت به نام DeX نیست و کابل USB-C به HDMI کار را برایتان راه می‌اندازد. سپس می‌توانید از کیبورد و ماوس بلوتوث استفاده کرده و یا صفحه‌نمایش گوشی را به تاچ‌پد و کیبورد تبدیل کنید.

4. پنل RGBW صفحه‌نمایش

برخلاف صفحه‌نمایش‌های رایج بازار که هر پیکسل آن‌ها از 3 زیرپیکسل قرمز، سبز و آبی تشکیل شده صفحه‌نمایش میت 10 یک زیرپیکسل سفید نیز دارد. به این ترتیب روشنایی صفحه‌نمایش تا 730 نیت افزایش خواهد یافت بدون آن‌که مصرف انرژی و شارژ باتری بیش از حد افزایش پیدا کند.
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

صفحه‌نمایش میت ۱۰ همچنین از استاندارد HDR۱۰ برای نمایش گستره رنگی وسیع‌تر نیز پشتیبانی می‌کند.

5. اولین گوشی هوشمند با سرعت دیتا تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

هواوی میت ۱۰ و تراشه Kirin ۹۷۰ اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی از نسل جدید ۴.۵G Cat.۱۸ LTE و ۴X۴ MIMO هستند که نتیجه آن پشتیبانی از سرعت دانلود تا ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. البته چنین سرعتی هنوز در حد تئوری است اما وقتی فناوری آن به مرحله اجرایی برسد گوشی شما به راحتی از آن پشتیبانی خواهد کرد.
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

علاوه بر این میت ۱۰ اولین گوشی هوشمند است که در هر دو سیم‌کارت خود از اتصال ۴G و همچنین VoLTE پشتیبانی می‌کند.

6. اتصال قدرتمند GPS در شرایط سخت
با ویژگی‌های نوآورانه هواوی «میت 10» آشنا شوید

در شرایطی که همه گوشی‌های هوشمند امروزی به GPS مجهز هستند عملکرد واقعی آن‌ها چندان مورد مقایسه قرار نمی‌گیرد. اما هواوی می‌گوید در میت ۱۰ اتصال GPS با آنتن‌های بیشتر این گوشی آن‌قدر قدرتمند است که حتی در تونل‌ها نیز گوشی می‌تواند اتصال خود را برقرار نگاه دارد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ پلاس در تونل ارتباط خود را با ماهواره‌های موقعیت‌یاب از دست داده‌اند درحالی‌که میت ۱۰ بدون مشکل به مسیریابی خود ادامه می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج