جاباما
۶۳۰۶۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقال ۱۲۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران

معاون درمان وزارت بهداشت آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را حدود ۷۰۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: احتمالا تا آخر امشب ۱۲۰ مصدوم به تهران منتقل می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: دکتر قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید از مصدومان زلزله غرب کشور که عصر امروز به تهران منتقل شدند، اظهار کرد: این حادثه تا کنون بالغ بر ۷۰۰۰ مصدوم داشته که ۱۱۶ نفر از آنان به تهران اعزام شده است. ۳۲ نفر از این بیماران به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شده‌اند. تعدادی از مصدومان اعزامی به تهران به بیمارستان‌های سینا، فیروزگر و سایر بیمارستان‌های تهران و استان البرز منتقل شدند.

وی افزود: بیمارانی که به بیمارستان امام (ره) منتقل شده‌اند شرایطی داشتند که می‌توانند در بخش‌های معمولی بستری شوند، البته سه نفر از آنها شرایط نامناسب‌تری دارند. در استان‌های همدان و کردستان نیز ظرفیت انتقال مجروحان را داریم اما با توجه به ترافیک جاده‌ها ، حمل و نقل هوایی راحت‌تر است. امروز نیز با کمک ۲۰ بالگرد مستقر در منطقه ۲۰۰ نفر از مصدومان را منتقل کرده‌ایم.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت تا اواخر امشب نیز حدود ۱۲۰ مصدوم دیگر به تهران منتقل می‌شوند.

جان بابایی ادامه داد: با توجه به امکانات و ظرفیت بیمارستان‌های تهران امکان انتقال بیماران دیگری به این شهر نیز وجود دارد. می‌توانیم از ظرفیت بیمارستان‌های سنندج نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آسیب جدی به بیمارستان‌های برخی شهرها مانند سرپل ذهاب و قصر شیرین تصریح کرد: ممکن است بیماران حتی دو ماه نیز به درمان احتیاج داشته باشند. در حال حاضر نگرانی ما از بیماری‌های عفونی است. بیمارستان‌های صحرایی نیز تا زمانی که شرایط تثبیت شود باقی می‌مانند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بخش زیادی از آوارها برداشته شده، تعداد مصدومان باید کمتر شود.

وی با اشاره به اعزام حدود ۱۵۰ پزشک و پرستار داوطلب به مناطق زلزله‌زده، ادامه داد: تا کنون حدود ۵۰۰ پرستار اعلام آمادگی کرده‌اند. ما بر اساس شرایط منطقه در شیفت‌های بعدی این نیروها را اعزام می‌کنیم.

جان بابایی گفت: امروز لوازم مصرفی مورد نیاز بیماران مانند دارو، آنتی بیوتیک، سرم، لوازم مورد نیاز عمل جراحی و تخت برانکارد با پرواز به این مناطق اعزام شد. با توجه به اینکه مراسم اربعین را پشت سر گذاشته‌ایم. کمبودهای درمانی مناطقی مانند ایلام و قصرشیرین تا حدی جبران شده است. در حال حاضر ۲۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده وجود دارند که بخش اعظمی از آنها برای مراسم اربعین اعزام شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج