۶۳۱۳۵۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ضرورت ورود مدعی‌ العموم به مسکن مهر زلزله‌ زده

محمدصالح نیکبخت، وکیل دادگستری، با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: «وضعیت نابسامان منطقه طوری بود که روز دوشنبه جلسه‌ای با حضور گروه زیادی از وکلای دادگستری عضو کانون مرکز و نیز تعدادی از اهالی استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان که عضو کانون وکلای مرکز هستند، تشکیل شد.

ایسنا: محمدصالح نیکبخت، وکیل دادگستری، با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: «وضعیت نابسامان منطقه طوری بود که روز دوشنبه جلسه‌ای با حضور گروه زیادی از وکلای دادگستری عضو کانون مرکز و نیز تعدادی از اهالی استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان که عضو کانون وکلای مرکز هستند، تشکیل شد و به گروهی از وکلا، از جمله اینجانب مأموریت داده شد که به کانون وکلای دادگستری مرکز مراجعه کرده و درخواست کمک مالی و غیرنقدی از کانون وکلای دادگستری مرکز کنیم... هیئت‌مدیره کانون وکلای مرکز در جلسه روز سه‌شنبه علاوه بر اینکه هر یک از اعضا شخصا مبالغ معتنابهی کمک کردند، مقرر کردند که از امکانات کانون و مبالغی که وکلا به‌عنوان حق تعاون و هزینه‌ها به کانون پرداخت می‌کنند، به آسیب‌دیدگان زلزله اختصاص داده شود و برهمین‌اساس وکلا مبلغ یک‌میلیارد و ٥٠٠‌ میلیون ریال به آسیب‌دیدگان زلزله کمک کردند که این کار زیر نظر دکتر منصور پورنوری، استاد برجسته حقوق دریایی و چند نفر دیگر از آشنایان به امور مرکز انجام شد».
نیکبخت ادامه داد: «کانون وکلای دادگستری مرکز به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین کانون ایران، از سایر کانون‌های دادگستری کشور در اطلاعیه‌ای درخواست کرد که کانون‌ها به یاری آسیب‌دیدگان منطقه که جمعیت بسیار فراوانی هستند، بیایند و برای تأمین مسکن، غذا و سرپوش موقت (چادر) برای آنان که امر فوری است بشتابند و کمک‌های خود را از طریق کانون وکلای کرمانشاه که درحال‌حاضر نمایندگان آن در شهر سرپل ذهاب مستقرند، انجام دهند که این امر برایم به‌عنوان یکی از کسانی که انتظار این‌همه توجه فوری را نداشتم، بسیار تعجب‌آور بود». نیکبخت با اشاره به خسارات وارده به اماکن و محل‌های مسکونی گفت: «متأسفانه باید بگویم که در کشور ما در ساخت بنا، حتی بناهای عمومی مانند مراکز بهداشتی و آموزشی و بیمارستان‌ها توجه لازم صورت نمی‌گیرد. دیدیم که بیمارستان سرپل ذهاب در اولین لرزش زمین بر سر بیماران بستری و پرسنل آن فروریخته و اولین قربانیان حادثه بیماران و پرسنل این بیمارستان بوده‌اند. همچنین مراکز آموزشی در منطقه که علی‌القاعده باید در ایجاد و توجه به استحکام بنا اقدامات ویژه را به عمل آورند، در این زلزله وحشتناک فروریخته و کمتر جایی است که در شعاع ٥٠ کیلومتری مرکز زلزله، به‌ویژه روستاها صددرصد یا چیزی در حدود این تخریب نشده باشد».
او ادامه داد: «از همه مهم‌تر و قابل‌توجه‌تر ساختمان‌های مسکونی احداثی تحت عنوان مسکن مهر است و همان‌طور که در عکس‌های مختلف در رسانه‌های عمومی، صداوسیما، روزنامه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، ساختمان‌های مسکن مهر که عملا از بناهای نوبنیاد است فروریخته و به‌جز ازبین‌رفتن سرمایه کشور که برای احداث این بناها هزینه شده، عده زیادی در این اماکن کشته یا زخمی شده‌اند... قبلا در جریان آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی در روستای شین‌آباد پیرانشهر این نکته را توضیح دادم که مسئولانی که چنین مدارسی را می‌سازند باید امکانات لازم را برای آنها تأمین کنند، چرا باید پیش‌بینی این‌گونه حوادث را از قبل نکنند و در حوادث غیرمترقبه یا حوادث عادی که ممکن است پیش بیاید، بیشترین آسیب‌های جانی و مالی برای کشور ایجاد شود».
این وکیل دادگستری افزود: «اکنون جای آن است که مسئله مسکن مهر و ساختمان‌های متعدد ایجادشده با این نام صرف‌نظر از نیت خیری که بانی آن داشته است، مجددا مورد بررسی قرار گیرد. اگر هم حوادث مشابه زلزله کرمانشاه به وجود می‌آید، چرا باید ساکنان این‌گونه اماکن بیشترین خسارت را ببینند و جان و مال آنها از بین برود، به‌ویژه اینکه اغلب خریداران این‌گونه محل‌های مسکونی از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند و عملا زمانی که ما چنین چیزی را می‌بینیم و می‌شنویم این افراد می‌گویند ماجرای مسکن مهر چون «تره بود که قرار بود قاتوق نانش شود»، ولی متأسفانه به‌جای اینکه این‌گونه اماکن سرپوشی برای مردم باشند و آنها را محافظت کنند، عملا قاتل جان آنان شدند».
نیکبخت درباره ورود مدعی‌العموم به موضوع مسکن مهر گفت: «به نظر می‌رسد در این‌گونه موارد دادستان عمومی و انقلاب شهرهای زلزله‌زده باید ورود و بررسی کنند، چرا ساختمانی که هشت سال پیش به‌عنوان بیمارستان ساخته شده یا ساختمان‌های مسکن مهر به این سرعت و به‌زودی فرومی‌ریزند، ولی ساختمان‌های شخصی‌ساز با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شوند؟»
او افزود: «قطعا این کار منحصر به مناطق زلزله‌زده نیست و در جاهای دیگر هم امکان تکرار چنین موضوعاتی وجود دارد؛ بنابراین دادستان‌های محترم باید ورود کرده و با بررسی کارشناسی دقیق و بدون هرگونه چشم‌پوشی، مسئولان را تحت تعقیب قرار دهند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام مسکن بی مهر را دولت نساخت بلکه نانی بود که در دامن چپاوگران.... گذاشت دوازده کیلومتر خارج ازشهر بقیمت ده برابر بعدازده سال بابی کیفیترین وسایل دراختیار مردم قرار دادن که هنوزم با پرداخته ۴۴۱۰۰۰ هزارتومان قسط ازدست مدیر عامل رهای نداریم

    • بدون نام

      آقای به اصطلاح کارشناس شما بروید تحقیق بکنید که ساختمانهای مسکن مهر تلفاتش بیشتر بوده یا ساختمانهای شخصی ساز.ضمنا حالا بحث این حرفا نیست کارشناس مزدور حالا وقت امداد رسانی است ضمنا وظیفه کانون شماهاست که ساختمانها قبل از بهره برداری باید توسط مزدورانی مثل شما باید کنترل و نظارت بشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج