۶۳۱۳۶۵
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

حنای محمود احمدی نژاد ديگر رنگی ندارد

روز يكشنبه پايگاه اطلاع‌رساني دولت بهار عكس برگه احضاريه اسفنديار رحيم‌مشايي به دادسراي فرهنگ و رسانه‌ را منتشر كرد. عكس منتشر‌شده نشان مي‌داد كه مشايي به اتهام توهين به مقام معظم رهبري، تبليغ عليه نظام، تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، توهين به مسوولان نظام و نشر اكاذيب احضار شده است.

روزنامه اعتماد: روز يكشنبه پايگاه اطلاع‌رساني دولت بهار عكس برگه احضاريه اسفنديار رحيم‌مشايي به دادسراي فرهنگ و رسانه‌ را منتشر كرد. عكس منتشر‌شده نشان مي‌داد كه مشايي به اتهام توهين به مقام معظم رهبري، تبليغ عليه نظام، تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، توهين به مسوولان نظام و نشر اكاذيب احضار شده است.
موضوعي جديد كه احمدي‌نژادي‌ها مي‌توانند با رنگ و لعاب تظلم‌خواهي بار ديگر از آن استفاده ابزاري كنند. با اين حال احمد كريمي‌اصفهاني، از فعالان سياسي اصولگرا بر اين باور است كه حناي احمدي‌نژادي‌ها ديگر براي مردم رنگي ندارد.

با توجه به احضاريه‌اي كه براي اسفنديار رحيم‌مشايي فرستاده شده است و همچنين بحث تخلفات بقايي، احمدي‌نژاد و رحيمي فكر مي‌كنيد اين اتفاقات قضايي چقدر در به حاشيه بردن اين جريان تاثيرگذار است يا برعكس ممكن است به بيش از پيش مطرح شدن آنها در ميان افكار عمومي كمك كند؟

به هر حال هر كس ممكن است متهم شود. بايد در دادگاه حاضر شد و به اتهامات پاسخ گفت و اگر سند و مدركي وجود دارد، ارايه كرد. بازپرس تفهيم اتهام مي‌كند و قاضي هم حكم صادر مي‌كند اما تفاوت اين طيف با ديگراني كه احضار مي‌شوند اين است كه جو و فضا را آلوده مي‌كنند و نمي‌گذارند دستگاه قضا به كار خود بپردازد. در واقع مجموعه بقاياي دولت نهم و دهم اين ويژگي را دارند كه با فضاسازي‌هايي كه انجام مي‌دهند تلاش دارند جامعه را مقابل دستگاه قضا قرار دهند. در واقع انتقال اين مسائل به جامعه خود نيز نوعي ايجاد آشوب به حساب مي‌آيد كه به نوعي جرم محسوب مي‌شود.

به نظر شما مي‌توانند با ايجاد اين فضاسازي‌ها به گسترده شدن بدنه اجتماعي‌شان كمك كنند؟

احمدي‌نژاد و من تبعش به گونه‌اي هستند كه جامعه آنها را پس مي‌زند. در واقع همه اين فضاسازي‌ها براي دوباره مطرح شدن است كه البته با اقبال جامعه هم مواجه نخواهند شد. به نظر من نبايد به اخبار و حواشي‌اي كه اين گروه ايجاد مي‌كنند، توجه كرد و حتي آنها را مطرح كرد. وضعيت حلقه احمدي‌نژاد ديگر به گونه‌اي نيست كه در جامعه اثرگذار باشند. مردم اين طيف را شناختند و حناي‌شان ديگر رنگي ندارد.

فكر مي‌كنيد ممكن است اين حلقه بار ديگر به جريان اصولگرايي بازگردند؟ آيا هنوز براي بازگشت به اصولگرايي راهي پيش‌روي‌شان وجود دارد؟

از نظر من تاريخ مصرف احمدي‌نژاد تمام شده است.

فكر نمي‌كنيد كه در بزنگاه‌هاي مهمي چون انتخابات اين افراد بار ديگر تلاش كنند خود را به جريان اصولگرايي گره بزنند؟

آنها فقط تلاش مي‌كنند تا ديده و مطرح شوند. منتها نه اصولگرايان و نه مردم به آنان رغبتي ندارند و اقبالي نشان نمي‌دهند. احمدي‌نژاد از اول هم جزو اصولگرايان نبود. اين ادعاي من مربوط به چند سال اخير هم نيست از ابتدا بر اين باور بودم كه او براي تخريب اصولگرايي آمده است. خودش هم اقرار كرد كه ارتباطي با اصولگرايان ندارد.

پس با اين حساب مي‌توان حمايت از احمدي‌نژاد را به عنوان اشتباه تاريخي اصولگرايي توصيف كرد؟

نمي‌دانم اما به هر حال اصولگرايي ديگر پذيراي احمدي‌نژاد نيست. ممكن است بخشي از آنان هنوز با احمدي‌نژاد و اطرافيانش در ارتباط باشند و آنها را تاييد كنند كه البته آنهايي كه تاييد مي‌كنند هم جنس خودشان هستند.

فكر نمي‌كنيد برخوردهاي پي در پي قوه قضايي منجر به بيشتر ديده‌شدن اين جريان مي‌شود؟

قوه قضاييه ممكن است با هر جرياني برخورد كند. در جناح مقابل هم اين مسائل وجود دارد و بايد فارغ از اصلاح‌طلب و اصولگرا عمل كند.

اين جريان معتقد است كه برادران لاريجاني در اين رفت‌و‌آمدهاي زياد به قوه قضاييه و تشكيل پرونده‌هاي قطور تاثيرگذار هستند در واقع موضوع را بيشتر شخصي مي‌بينند تا جرياني و جناحي؟

اين جريان، استاد فرافكني است. در نامه‌اي هم كه چندي پيش محمود احمدي‌نژاد نوشت كاملا مشخص بود كه دست به فرافكني مي‌زنند. در واقع براي رفع اتهام به هر دري مي‌زنند. اينها افرادي هستند كه خودشان طرح موضوع مي‌كنند و بعد معترض مي‌شوند. سوال را با سوال جواب مي‌دهند. در مصاحبه‌هاي‌شان هم اين روند را شاهد هستيم.

پس معتقديد جنجال‌هايي كه ايجاد مي‌شود به قصد و خواست خودشان است؟

نه، البته اينها در اين حد نيستند اما مدام در حال فرافكني‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حنایی در کار نبود که رنگ داشته باشد خاک را به جای حنا قالب می کرد

    • خوزستان

      چرا اینقدر از احمدی نژاد به بدی یاد میشه زلزله هم میاد میگن تقصیر احمدی نژاد هست خب بنا و پیمانکار خوب نساختن تقصیر احمدی نژاد چیه!بعدش مردم هنوز آقای دکتر احمدی نژاد رو دوست دارند

    • بدون نام

      اهای کسی که میگه حنای احمدی رنگی ندارد واسه مردم داره واسه تو نداره لابد عیب از دستای کثیفته یا شاید رنگ داده تو نمی بینی چشات ضعیفه احمدی نژاد یاور مظلومین جهان عشقم احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد

    • بدون نام

      گنه کرد در مصر اهنگری به شوش تر زدند سر مسگری

    • بدون نام

      رها کنید گذشته چون گذشته گذشته اقای فلانی این دولت را به پا که فقر بی داد میکند الکی امار تحویل مردم ندهید مردم کور نیستند فکری نو و تازه بکنید شما چرا حرفهای مرا پخش نمی کنید به خدا حق را می گویم اگر هزار بار مرا بکشید هم دست از حرف حق بر نمی دارم

    • بدون نام

      چرا انقدر هم دیگر را خراب می کنید اقای روحانی زحمت می کشد ولی مردم بیشتر توقع دارند چرا به حرف هایت جامه عمل نمی پوشانی به خدا قیامت نزدیک است از خدا بترسید سیاسیو ن به هم دیگر تهمت نزنند شما الگوی مملکت هستید بیایید دست به دست هم بدهیم تا خون شهدا عزیزمان پایمال نشود

    • بدون نام

      دوباره احمدی‌نژادو کردین تیتر اول خخ
      برنامه 3سال اخر دولتم مشخص شد:)))))))))

    • بدون نام

      تو اما زاده صالح دیدیم اصلا رنگ ندارد .خخخخ

    • بدون نام

      بشین ببین بالاخره از خواب میپری

    • بدون نام

      دکترررررررررررررررر!!!!!

    • بدون نام

      زنده باد دکتر احمدی نژاد مردمی واقعی

    • بدون نام

      دوستت داریم دکتر احمدی نژاد بگذار هرچه میخواهند دل تنگشان بگویند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج