۶۳۱۹۳۳
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

تعلیق فدراسیون فوتبال یا محرومیت استقلال؟

کلید پرداخت بدهی‌های باشگاه استقلال در دست کیست؟ چرا اقدامی در این راستا نمی‌شود؟

ایران ورزشی: کلید پرداخت بدهی‌های باشگاه استقلال در دست کیست؟ چرا اقدامی در این راستا نمی‌شود؟ طی روزهای گذشته فقط وعده پرداخت این بدهی‌ها را شنیده‌ایم و هیچ کار عملی در این باره نشده است. حالا با شکایت امیرحسین صادقی به فیفا خطراتی جدی باشگاه استقلال را تهدید می‌کند. فیفا در این مواقع محرومیت‌های سنگینی را در نظر می‌گیرد. مثلا محرومیت از نقل و انتقالات، لغو پروانه حرفه‌ای و از جمله اقدام‌های بازدارنده. نامه‌ای هم در دست مرفاوی است که اگر به فیفا ارجاع داده شود شاید کل فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار دهد. نامه‌ای که نبی آن را امضا کرده و در آن موضوع کسر امتیاز از استقلال ذکر شده است. فیفا قطعا به اجرایی نشدن این نامه واکنش نشان خواهد داد. نکونام هم این اواخر به صف شاکیان باشگاه استقلال ملحق شده. او نیز راه ارسال شکواییه خود به فیفا و این قبیل مراجع را بلد است. باید با این شاکیان هر چه زودتر تسویه حساب شود تا کار استقلال و فدراسیون فوتبال به محرومیت نینجامد. موضوع جدی است...

امیرحسین صادقی شکایت خود از باشگاه استقلال را به فیفا ارجاع داده است. این شکایت با شکواییه‌هایی که برخی بازیکنان استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌اند، تفاوت دارد و باشگاه استقلال باید آن را جدی بگیرد. معمولا احکامی که فیفا در این مواقع صادر می‌کند، بسیار سخت‌تر از کنفدراسیون فوتبال آسیا است و شاید یکی از دلایلی که موجب شد پرونده شکایت صادقی از باشگاه استقلال به کمیته تعیین وضعیت ارسال شود، همین باشد. ظاهرا مسوولان باشگاه استقلال هم خطرات ناشی از احکامی را که ممکن است فیفا در این مواقع صادر کند، درک کرده‌اند و در فکر راه چاره‌ای هستند تا شاید پیش از حکم فیفا این مشکل برطرف شود. پس از اینکه امیرحسین صادقی ماجرای شکایت خود از استقلال به فیفا را رسانه‌ای کرد، گفته شد که باشگاه استقلال هفته‌های گذشته موضوع شکایت این بازیکن را در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال مطرح کرده اما پرسش این است که چرا این کمیته تا به امروز شکایت صادقی را تعیین وضعیت نکرده و در این باره اقدامی انجام نشده است؟ آیا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال صدمات ناشی از محرومیت‌های احتمالی را که فیفا علیه باشگاه استقلال اعمال خواهد کرد، شوخی گرفته است؟ شکایت‌هایی که اخیرا علیه باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌ها شده غالبا با بی‌توجهی فدراسیون فوتبال و حتی باشگاه‌ها روبه‌رو بوده که این رفتار نادرست و غیرحرفه‌ای برای فوتبال ایران بسیار مخاطره‌آمیز است.
البته باشگاه استقلال مدعی شده درباره پرونده صادقی اقدام‌هایی انجام داده و مسوولیت تعیین وضعیت دراین باره را به عهده فدراسیون فوتبال گذاشته است که در این میان اهمال فدراسیون فوتبال در رسیدگی سریع و بی وقفه به این ماجرا خود جای تعجب و شگفتی دارد. وکیل امیرحسین صادقی درباره رفتاری که برخی مسوولان باشگاه استقلال داشته‌اند (احتمالا منظورش پندار توفیقی است) گلایه‌هایی هم مطرح کرده است. وی به امتناع باشگاه از برگزاری نشست مشترک اشاره کرده که شاید اگر جلسه‌ای مشترک میان دو طرف انجام می‌شد، امیرحسین صادقی تصمیم نمی‌گرفت که شکایتش را به فیفا ارسال کند. بخشی از ناراحتی بازیکنان و مربیان سابق استقلال نشات گرفته از برخوردهای نادرست و غیرمسوولانه افرادی است که اکنون در باشگاه استقلال سمت دارند که برای باشگاه استقلال بهتر است این رویه را تغییر دهد و اگر برخی افراد حوصله رایزنی با طلبکاران را ندارند، کمیته‌ای در خود باشگاه نیز تشکیل شود تا به شکایت‌های بازیکنان و مربیان سابق رسیدگی شود. در این مواقع صحبت‌های حضوری با بازیکنان باعث نرمش آنها می‌شود و حتی ممکن است طلبکاران به واسطه برخورد مناسبی که مسوولان داشته‌اند، به باشگاه تخفیف بدهند اما حداقل اقدام‌ها در این راستا هم از سوی مسوولان باشگاه استقلال انجام نشده تا امیرحسین صادقی شکایتش را به فیفا ببرد.

اگر مرفاوی هم به فیفا شکایت کند

تصور کنید صمد مرفاوی هم به صف افرادی ملحق شود که شکایت‌های خود از باشگاه استقلال را بین‌المللی کرده‌اند. آنگاه چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ مرفاوی نامه‌ای دارد با امضای دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال، آقا نبی که در آن کسر از امتیاز ذکر شده است. بدون شک اگر مرفاوی آن نامه را به دادگاه عالی ورزش ارسال کند اولا فیفا فدراسیون فوتبال را مورد بازخواست قرار خواهد داد که چرا با وجود گذشت سال‌ها حکمی که یکی از عالی ترین مقاماتش داده، عملی نکرده است و در مرحله بعد باشگاه استقلال را هم به دلیل پرداخت نکردن حقوق سرمربی خود که متعلق به سال‌ها پیش است، با محرومیت‌هایی مواجه خواهد ساخت. در واقع پای فدراسیون فوتبال هم وسط می‌آید و حتی ممکن است احکام بازدارنده‌ای همچون تعلیق فوتبال ایران را تهدید کند. بدون شک فدراسیون فوتبال یا آن کمیته تعیین وضعیت باید به ماجرای شکایت صمد مرفاوی هم ورود کند و طلب این مربی را بپردازد. البته مسوولان باشگاه استقلال رایزنی‌هایی با مرفاوی داشته‌اند تا شاید از او تخفیف بگیرند اما مرفاوی حاضر به دادن تخفیف نیست به این دلیل که سال‌هاست از طلبش می‌گذرد و مجموع رقمی که باشگاه به او بدهکار است نیز مبلغ قابل توجهی نیست. ظاهرا مرفاوی ۱۵ میلیون از باشگاه استقلال طلب دارد که این رقم در مقایسه با طلب بازیکنانی همچون امیرحسین صادقی بسیار ناچیز است.

نکونام هم هیچ تخفیفی نمی‌دهد

جواد نکونام هم از باشگاه استقلال طلب دارد که کمیته تعیین وضعیت شکایت بازیکن سابق باشگاه استقلال را جدی گرفته و در پی راهی است تا نکونام را هم راضی کند. بازیکن سابق استقلال که اکنون روی نیمکت تیم خونه به خونه می‌نشیند و دوران تازه از تجربیات کاری‌اش را پشت سر می‌گذارد، همچون مرفاوی حاضر به کاهش درخواست مالی خود نیست و عینا همان مبالغی که با او توافق شده را می‌خواهد. نکونام هم مانند امیرحسین صادقی چک‌هایی در دست دارد که مربوط به دوران مدیریت پیشین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگردم اسطوره رو خخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      فدراسیون فوتبال همواره حامی استقلال بوده واسه همین کسر امتیاز رو عملی نکرده

      پاسخ ها

      • مهدی شکوری

        آره جون خودن

    • بدون نام

      و این است مکتب کیسه صغیر

    • پرسپولیس

      بله دیگه
      واقعا مظلوم ترین تیم تاریخ ایران همین پرسپولیس هست
      فدراسیون در خدمت کیسه کشا

      پاسخ ها

      • مهدی شکوری

        پس بدهی های شما رو کی داده

    • « واقع‌گو »

      تقدیم به فدراسیون فوتبال...
      بزرگواران ....
      خسته نباشین...
      خدا قوت....
      امیدوارم فقط یه بار پای ای فیفا هم به پای پرونده های کمیته دکوراتی ‌انضباطی این فوتبال ما وا بشه تا بلکه برای همیشه دیگه شاهد این گونه ضعف ها و سوء ها نباشیم#### واقعاً که شرم آوره « آخه تا کی باید شاهد اینجور بی تدبیری و نقض قوانین هات باشیم ؛؛؛ واقعاً که.... گیج موندیم و گیرپاچ کردیمΠΠ¶¶ΠΠ

    • بدون نام

      دمت گرم داش امیرحسین تااخرش برواگه تو نگیری اینا خودشون میزنن به جیب بزارید مارو تعلیق کنن اخه این چه وضع فوتباله میلیادرهاش میگن پول توجیبی نداریم مدیرااختلاس میکنن وبدهی بارمیارن یبارواسه همیشه این فوتبال درست بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج