۶۳۲۷۵۹
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

ارتش کشور های مختلف سالهاست که از پهپاد ها و دیگر هواپیماهای بدون سر نشین برای کاربرد های جاسوسی و یا هجومی استفاده می کنند، اما تجهیز سربازان پیاده نظام به پهپاد های کوچکی که در جیب جای بگیرند چیزی شبیه به صحنه های دیده شده در یک فیلم تخیلی است.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: ارتش کشور های مختلف سالهاست که از پهپاد ها و دیگر هواپیماهای بدون سر نشین برای کاربرد های جاسوسی و یا هجومی استفاده می کنند، اما تجهیز سربازان پیاده نظام به پهپاد های کوچکی که در جیب جای بگیرند چیزی شبیه به صحنه های دیده شده در یک فیلم تخیلی است.
ارتش کشور آمریکا در حال تلاش برای تحقیق و توسعه پروژه ای به نام SBS است که نتیجه آن تولید پهپاد هایی کوچک و سبک برای استفاده فردی سربازان خواهد بود .
پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

هواپیما های بدون سر نشینی مانند Gray Eagle و Shadow سال هاست که وظیفه پایش لحظه به لحظه محیط درگیری و شناسایی عوامل دشمن را بر عهده دارند و از بالا از سربازان آمریکایی محافظت می کنند؛ اما گاها شرایطی به وجود می آید و یا محیط درگیری به گونه ای است که قابلیت های این هواپیما های بدون سرنشین، عملکرد قابل قبولی را به نمایش نمی گذارند. تجهیز سربازان پیاده نظام به پهپادی با ابعاد لازم برای جایگیری در یک جیب و نیز وزنی کمتر از ۱۵۰ گرم می تواند تاثیر زیادی در پیشرفت عملکرد نیروهای پیاده نظام داشته باشد.
پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

سرباز در موقعیت های خطرناک و ناشناخته می تواند با استفاده از این پهپاد محیط منطقه جنگ را بررسی کرده و از خطرات و تهدیدات محیط خود آگاه شود. ارتش نروژ و انگلیس در این حوزه پیش قدم بوده اند و سربازان آنها بیش از ۴ سال است که از این پهپاد های شناسایی و جاسوسی استفاده می کنند.
پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

ارتش آمریکا نیز با الهام گیری از ارتش کشور های نروژ و انگلیس به فکر تولید پهپاد هایی کوچک افتاده، اما به نظر می رسد فناوری های موجود هنوز با نیاز های لازم برای تولید پهپاد مورد نظر ارتش آمریکا تطبیق و همخوانی ندارد.

صنایع دفاعی کشور آمریکا پهپاد مناسب در این حوزه را پهپادی با وزن کمتر از ۱۵۰ گرم می دانند که بتوان آن را در یک جیب کوچک نیز جا داد و هدف از این ابعاد وکوچک و وزن پایین نیز سهولت سرباز در حمل این دستگاه است؛ همانطور که می دانید یک سرباز وسایل مختلفی را در حین انجام عملیات با خود حمل می کند و به همین دلیل صنایع دفاعی بیشینه وزن پهپاد مورد نیاز را ۱۵۰ گرم تعیین کرده اند.
پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

صنایع دفاعی آمریکا زمان مورد نیاز برای شروع پرواز پهپاد را ۶۰ ثانیه عنوان کرده و معتقد است که این باتری این پهپاد باید انرژی مورد نیاز برای پرواز حداقل ۱۵ دقیقه ای آن را تامین نماید. پهپاد پروژه SBS صنایع دفاعی کشور آمریکا به یک دوربین مجهز خواهد بود که از فاصله ۱۵ الی ۲۵ متری قادر به شناسایی اجسامی با ابعاد یک انسان است و به دلیل استفاده از فناوری دید در شب می توان در عملیات های شبانه نیز از آن استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های موجود در پهپاد های مذکور ارتش آمریکا می توان به مخابره همزمان تصاویر و قابلیت کنترل کردن آن از فاصله ای 1 کیلومتری اشاره کرد. نیرو های پیاده نظام نروژی و نیز انگلیسی مدتی است که از پهپاد کوچکی به نام PD-100 Black Hornet استفاده می کنند؛ در واقع سربازان انگلیسی 4 سال است که از این پهپاد در انجام عملیات در خاک کشور افغانستان بهره گیری می کنند.
پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

ارتش آمریکا سعی کرده تا با استفاده از تجربیات ارتش های انگلیس و نروژ پهپادی با قدرت و امکانات بیشتری را طراحی کند که در عین حال به لحاظ اقتصادی نیز عملکرد بهینه تری داشته باشد. پهپاد PD-100 Black Hornet وزنی معادل 18 گرم دارد که البته اگر وزن دسته کنترل کننده و صفحه نمایش را نیز به آن اضافه کنیم وزن کلی آن به 1.3 کیلوگرم افزایش پیدا می کند.

باتری این پهپاد انرژی لازم برای پرواز ۲۵ دقیقه ای آن را تامین می کند؛ سرباز با استفاده از یک دسته کنترل کننده و دقیقا مانند یک بازی کامپیوتری آن را کنترل می کند و تصاویر دریافتی این پهپاد به صورت زنده به یک صفحه نمایش تاشو که بر روی سینه سرباز نصب شده است مخابره خواهد شد.
پهپادهای جیبی، چشمان تیزبین سربازها در میدان جنگ

علاوه بر کنترل زنده پهپاد، سرباز می تواند مسیری را برای آن تعیین کرده و به پهپاد فرمان دهد تا به صورت خودکار در مسیر تعیین شده پرواز کند؛ این ویژگی باعث افزایش عملکرد سرباز در شرایط عملیاتی خواهد شد. یکی از محدودیت های موجود در به کار گیری پهپاد PD-۱۰۰ Black Hornet مربوط هزینه های بالای تولید آن است، این پهپاد ها به صورت دست ساز تولید می شوند و این امر باعث شده تا هزینه تولید ۱۶۰ دستگاه از این پهپاد به ۳۰ میلیون دلار برسد.

صنایع دفاعی آمریکا در حال بررسی راه ها و فناوری هایی است تا به کمک آنها بتواند قیمت تمام شده این پهپاد را تا حد مطلوب و به صرفه کاهش دهد، پهپاد کوچک تولید کشور آمریکا نمونه ای به روز رسانی شده از PD-100 Black Hornet خواهد بود که علاوه بر پشتیبانی از ویژگی های و امکانات بیشتر، هزینه کمتری دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج