همه چیز درمورد آسم ناشی از استرس
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
سمپاشی امحا_1
لایکو_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
لایکو_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
سمپاشی امحا_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
سمپاشی امحا_4
لایکو_4
لایکو_2
سمپاشی امحا_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۶۳۳۷۸۵
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
۴۶۲۷۵
آسم ناشی از استرس، آسمی است که با استرس ایجاد می‌شود. آسم، یک بیماری مزمن ریوی است. راههای هوایی افرادی که آسم دارند، ملتهب، باریک و پُر از ترشحات است و همین، نفس کشیدن را برای‌شان سخت می‌کند.
برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: آسم ناشی از استرس، آسمی است که با استرس ایجاد می‌شود. آسم، یک بیماری مزمن ریوی است. راههای هوایی افرادی که آسم دارند، ملتهب، باریک و پُر از ترشحات است و همین، نفس کشیدن را برای‌شان سخت می‌کند. عوامل متعددی می‌توانند حمله‌ی آسم را برانگیخته کنند که استرس، یکی از آنهاست. مطلب زیر را بخوانید تا در مورد ارتباط استرس و آسم بیشتر بدانید.
 
آیا آسم ناشی از استرس واقعی است؟

تحقیقی در مورد نقش دقیق هورمون‌های استرس در آسم در حال انجام است و تاکنون مشخص شده که استرس می‌تواند در برخی از افراد برانگیزاننده‌ی حمله‌ی آسم باشد. مطالعه‌ای دریافت یک حادثه‌ی استرس برانگیز در زندگی، مثلا مرگ یکی از اعضای خانواده، می‌تواند احتمال حمله‌ی آسم را در کودکان تقریبا دو برابر کند. این تحقیق همچنین نشان داد واکنش بدن نسبت به استرس، سیستم ایمنی را تحریک کرده و موجب ترشح هورمون‌های خاصی می‌شود. این اتفاق می‌تواند منجر به التهاب راههای هوایی در ریه شده و حمله‌ی آسم را بوجود بیاورد.

زندگی کردن با آسم هم می‌تواند موجب استرس و اضطراب بشود. برخی مطالعات نشان داده‌اند آسم، احتمال ابتلا به اختلال هراس (پانیک) را در سالهای بعدی زندگی افزایش می‌دهد.
 
 همه چیز درمورد آسم ناشی از استرس

علائم آسم ناشی از استرس

علائم آسم ناشی از استرس، مشابه علائم سایر انواع سم هستند اما توسط استرس برانگیخته می‌شوند.

. خس خس سینه

. سرفه

. تنگی نفس

. تنفس تند

. احساس فشردگی سینه

آسم ناشی از استرس یا حمله‌ی پانیک؟

حمله‌ی پانیک شبیه حمله‌ی آسم ناشی از استرس است، زیرا در بسیاری از علائم شبیه هم هستند. برای همین به سختی می‌توان تفاوت بین این دو را تشخیص داد اما دانستن این تفاوت، اهمیت دارد.

اگر آسم دارید، در مورد داشتن یک دستگاه پیک فلومتر (peak flow meter) در خانه با او مشورت کنید. این دستگاه به شما کمک می‌کند بفهمید آیا تنگی نفس شما به دلیل حمله‌ی آسم است یا نه. تشخیص و درمان حمله‌ی آسم مهم است زیرا اگر به درستی کنترل نشود می‌تواند جدی‌تر و یا حتی خطرناک شود. اگر دچار تنگی نفس هستید یا سایر علائم آسم را دارید به پزشک مراجعه کنید.

محرک‌های آسم ناشی از استرس

آسم ناشی از استرس می‌تواند توسط هر چیزی که استرس برانگیز است بروز کند، مانند:

. فشار کاری

. مشکلاتی در مدرسه

. اختلاف در روابط شخصی

. ناتوانی‌های مالی

. هر حادثه‌ی دگرگون کننده‌ای در زندگی

در بعضی موارد شاید نتوان محرک را شناسایی کرد.

تشخیص

همیشه اگر دچار هر مشکلی در تنفس شدید باید به پزشک مراجعه کنید، او می‌تواند علت را تشخیص بدهد.

آسم، با استفاده از متدهای گوناگونی قابل تشخیص است شامل:

. عکس از قفسه سینه

. تست‌های عملکرد ریه و معیارهای پیک فلو

. معاینه‌ی فیزیکی

. ارزیابی سوابق پزشکی
 
 همه چیز درمورد آسم ناشی از استرس

درمان

هیچ درمانی برای آسم وجود ندارد، اما می‌توان آن را مدیریت کرد. برای درمان آسم ناشی از استرس، هم آسم باید درمان شود و هم استرس.

دارو درمانی آسم

داروهای مربوط به آسم معمولا دو دسته هستند: کنترل کننده‌های بلند مدت و تسکین دهنده‌های فوری. هر دو دسته دارو اغلب از راه اسپری یا افشانه مصرف می‌شوند، اما برخی به صورت قرص نیز وجود دارند. در حملات شدید آسم، ممکن است نیاز به تزریق دارو باشد.
 
کاهش استرس

اجتناب از محرک‌ها می‌تواند دفعات وقوع حملات آسم را کاهش بدهد. در برخی موارد از آسم‌های ناشی از استرس، این اجتناب به معنی محدود کردن استرس است. مدیریت استرس، درمان و داروهای ضد اضطراب می‌توانند برای کمک به کنترل استرس و اضطراب به کار برده شوند.

چند نکته:

. تنفس خود را کنترل کنید: از تکنیک دم و بازدم عمیق برای کنترل واکنش‌تان نسبت به یک موقعیت استفاده کنید.

. از شرایط استرس برانگیز دوری کنید: اگر احساس ترس یا استرس دارید، خودتان را از آن شرایط دور کنید.

. مدیتیشن کنید: مدیتیشن می‌تواند چگونه آرام کردن ذهن و کنترل تنفس را به شما یاد بدهد.

. ورزش کنید: ورزش منظم می‌تواند برای کاهش استرس مفید باشد. حتی یک پیاده روی کوتاه هم برای آرام سازی ذهن مفید است.

. شب‌ها هفت تا هشت ساعت بخوابید: اگر احساس کنید به خوبی استراحت کرده‌اید راحت‌تر می‌توانید استرس‌های در طول روز خود را مدیریت کنید.

. یوگا یا تای چی را تمرین کنید: این تمرین‌ها راههای مفیدی برای کاهش استرس هستند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
اپیلاسیون نانا 2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
پارسیس_فوتر ساختمان
ایرانیان-فوتراصلی222
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کیان برنا_فوتر
فنی آتل_فوتر