۶۳۴۵۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

استقبال‌ ها و بدرقه‌ ها در وزارتخانه‌هاي اقتصادي

اولين روز‌ كاری مردان روحانی چگونه گذشت؟

ديروز وزارتخانه‌ها روز متفاوتي را تجربه كردند‌. ديد وبازديدها رونق داشت و گعده‌ها در راهروها و اتاق‌هاي وزارتخانه‌ها بيش از سالن جلسات و همايش‌ها رونق داشت‌.

روزنامه قانون: ديروز وزارتخانه‌ها روز متفاوتي را تجربه كردند‌. ديد وبازديدها رونق داشت و گعده‌ها در راهروها و اتاق‌هاي وزارتخانه‌ها بيش از سالن جلسات و همايش‌ها رونق داشت‌.

هر چند ديروز اولين روز كاري وزرا، پس از اعلام نظر مجلس محسوب مي‌شد اما برخي از وزرا نه فقط روز جمعه كه حتي روز پنجشنبه، پيش از اعلام راي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌در وزارتخانه‌ها حضور يافته و در جريان اوضاع كاري قرار گرفته بودند‌. در اين ميان تلخ و شيريني‌هايي براي روايت وجود دارد‌. برخي بدون استقبال آمدند و برخي بدون بدرقه رفتند.

وزارت نفت

زنگنه به گفته كاركنان وزارت نفت، حتي روز پنجشنبه نيز سركشي به وزارت نفت داشته است، ديروز در اولين روز رسمي‌كاري خود ساعت هفت و سي دقيقه در دفتر حاضر شده است و شايد بتوان وي را اولين وزيري دانست كه به فاصله ۴۵ دقيقه از ورودش به دفتر كار حكمي‌را صادر كرده است‌. زنگنه مديركل دفتر وزارتي را تغيير داد‌.

منصور معظمی‌را به عنوان سرپرست معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و در سومین حکم صادره نیز مهندس محسن پاک نژاد را به سمت سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد. صدور اولين حكم از سوي وزير جديد آن هم در ساعت ۸:۱۵ موضوع صحبت بسياري از كاركنان نفت در راهروها بود‌.

وزارت نيرو

حميد چيت‌چيان وزير نيرو راس ساعت هشت در وزارتخانه نيرو حاضر شد‌. مجيد نامجو كه از ساعتي قبل وارد وزارتخانه شده بود از وي استقبال كرد و دفتر وزارت را شخصا به حميد چيت‌چيان تحويل داد‌. حميد چيت‌چيان هر چند تا قبل از ظهر ديروز هيچ حكمي‌را به امضا نرساند اما با كاركنان اين وزارتخانه ديدار كرد و از اهداف تعيين شده سخن گفت‌. نامجو پس از حضور چيت‌چيان در وزارتخانه با بدرقه وي، نه در كسوت وزير نيرو كه با عنوان وزير سابق نيرو اين وزارتخانه را ترك كرد‌.

وزارت امور اقتصادي و دارايي

علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي راس ساعت ۸:۳۰ در وزارت امور اقتصادي حضور يافت‌. وي در غياب حسيني، وزير سابق امور اقتصادي و دارايي توسط معاونان و كاركنان اين وزارتخانه مورد استقبال قرار گرفت‌. طيب‌نيا پيش از ظهر ديروز جلسه‌اي نيز با شوراي معاونان وزارت نيرو برگزار كرد و از وضعيت اين وزارتخانه مطلع شد و اهداف تعيين شده را به همكاران تازه‌اش اعلام كرد‌.

وزارت مسكن وشهرسازي

عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ساعت ۸ صبح در حالي وارد وزارتخانه تحت تصدي‌اش شد كه علي نيكزاد وزير سابق همچنان در وزارتخانه حضور داشت. وي از آخوندي استقبال كرد و جلسه‌اي نيز با حضور وي و معاونان تشكيل داد‌. در اين جلسه نيكزاد از وضعيت كارهاي صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازي گزارش داد و كارها و اولويت‌هاي مطرح را تشريح كرد. آخوندي نيز اعلام كرده است قصد دارد براي پيشبرد اهداف از مديران شايسته و كارآمد استفاده كند‌.

وزارت كار، رفاه و امور اجتماعي

عقربه‌هاي ساعت به ۱۴ نزديك مي‌شد اما هنوز وزير جديد كار، رفاه و امور اجتماعي در اين وزارتخانه حضور نيافته بود‌. مي‌گفتند وزير سابق نيز به اين وزارتخانه نيامده و در كل نيمروز ديروز روز بدون وزير اين وزارتخانه مهم تلقي مي‌شود‌.

بر اساس گفته‌هاي كاركنان و اعضاي روابط عمومي، اولين جلسه كاري علي ربيعي براي بعداز ظهر برنامه ريزي شده بود‌.اين جلسه مقرر بود با حضور معاونان وزارتخانه برگزار شود‌.

وزارت جهادكشاورزي

علي ربيعي تنها وزيري نبود كه روز گذشته در اولين ساعات روز، دفتر خود را خالي نگه داشت‌. محمود حجتي نيز به گفته كاركنان اين وزارتخانه تا ظهر ديروز در دفتر خود حاضر نشد‌. البته يكي از كاركنان روابط‌عمومي‌وزارت جهاد كشاورزي از برگزاري جلسه‌اي توسط حجتي در اولين روز كاري‌اش خبر داد اما از مفاد جلسه اطلاعي نداشت‌. محمود حجتي مانند بيژن زنگنه و عباس آخوندي پيش از اين در وزارتخانه خود سابقه وزارت دارد‌.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

اولين روز كاري محمدرضانعمت‌زاده وزير جديد صنعت، معدن و تجارت در حالي آغاز شد كه تمامي‌تلفن‌هاي اين وزارتخانه به دليل اشكال فني يا دلايل ديگري كه معلوم نشد، قطع بود‌. تلفن‌خانه اين وزارتخانه از تمامي‌تماس‌گيرندگان مي‌خواست فردا نسبت به پيگيري كارهاي خود اقدام كنند‌. وي در ساعات اوليه روز وارد وزارتخانه شد و مورد استقبال جمعي از معاونان ومديران كل قرار گرفت.

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

محمود واعظي وزير جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز به گفته كاركنان اين وزارتخانه در اولين ساعات صبح در دفتر كار خود حاضر شد‌.

روابط عمومي‌اعلام كم و كيف جلسات كاري وي را به دفتر وزارتي محول كرد اما كاركنان دفتر وزارتي نيز حاضر نشدند درباره اولين روز كاري آقاي واعظي توضيح خاصي ارائه كنند و تاكيد كردند كه نمي‌توانند از جزئيات كاري وي اطلاعي در اختيار خبرنگاران قرار دهند‌.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج