۶۳۶۵۷۹
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا با تعطیلی هشتم ربیع الاول مخالفیم؟

علت مخالفت من یکی نحوه تصویب این تعطیلی در مجلس است. زمانی که لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال بررسی بود، بنا بر قولی که برخی دوستان داده بودند، موضوع تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در قالب یک بند به یکی از مواد این لایحه بدون هرگونه تناسبی اضافه شد و در صحن علنی چون آن ماده پیشنهادی نداشت، مخالف و موافق صحبت نکردند و کل ماده در مجلس نهم رأی آورد در حالی که بسیاری از نمایندگان متوجه آن بند نشدند.

خبرآنلاین: مطهری در وبلاگش نوشت: علت مخالفت من یکی نحوه تصویب این تعطیلی در مجلس است. زمانی که لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال بررسی بود، بنا بر قولی که برخی دوستان داده بودند، موضوع تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در قالب یک بند به یکی از مواد این لایحه بدون هرگونه تناسبی اضافه شد و در صحن علنی چون آن ماده پیشنهادی نداشت، مخالف و موافق صحبت نکردند و کل ماده در مجلس نهم رأی آورد در حالی که بسیاری از نمایندگان متوجه آن بند نشدند.

شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی یعنی داشتن بار مالی برای دولت گرفت. دولت را وادار به ارسال نامه برای شورای نگهبان کردند مبنی بر این که بار مالی را می‌پذیریم. ابتدا معاون اول رئیس جمهور نامه داد که شورای نگهبان نپذیرفت، سپس خود رئیس جمهور نامه داد، در حالی که با این نامه‌ها مشکل بار مالی حل نمی‌شود. بار دیگر که این لایحه از مجلس به شورای نگهبان رفت، شورا همان ایراد را گرفت و لایحه به صحن علنی مجلس دهم آمد. در آنجا با این استدلال که شورا نمی‌توانسته دوباره ایراد بگیرد مگر ایراد مغایرت با شرع، مخالف و موافق نتوانستند اظهارنظر کنند و این بند به تصویب رسید در حالی که باز برخی نمایندگان در جریان امر قرار نگرفتند.

علت دیگر مخالفت من با این تعطیلی آثار منفی و زیانبار آن است.

اولاً فلسفه تعطیلی یک روز آن است که مناسبت آن روز بزرگ داشته شود، ‌در حالی که با تعطیل کردن روزهایی که برنامه‌های مدونی برای آن وجود ندارد این بزرگداشت کمرنگ می‌شود و اگر ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و مطبوعات دایر باشند آن مناسبت بهتر مطرح و بزرگ داشته می‌شود.

ثانیاً در این روز معلوم نیست مردم باید عزاداری کنند یا شادی؟ چون این روز به عنوان سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام تعطیل شده است. برای اولی باید عزادار و برای دومی باید شاد بود.

ثالثاً آثار منفی اقتصادی یک روز تعطیلی آنهم در سال اقتصاد مقاومتی و شرایط سخت اقتصادی کشور که نیاز به کار و تلاش بیشتر است بر کسی پوشیده نیست. ضرر اقتصادی که دولت و بخش خصوصی متحمل می‌شوند بر همگان روشن است.
رابعاً این روز مجاور روزی است که برخی افراد جاهل و تندرو مراسمی برگزار می‌کنند که مخلّ وحدت اسلامی و در راستای خواست دشمنان اسلام است. نباید زمینه برای این اعمال فراهم کنیم.

خامساً تعداد روزهای تعطیل در کشور ما زیاد است، باید از آن بکاهیم نه اینکه به خاطر رودربایستی با یکدیگر بر آن بیفزاییم. بعید است امام حسن عسکری و امام زمان علیهما‌السلام از این گونه تعطیلی‌ها راضی باشند. این موضوع موجب وهن مجلس شده است. امیدوارم با همت نمایندگان محترم اصلاح شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      یعنی یه بند قانون بارها رفته مجلس بارها تصویب شده بارهام نمایندگان اصلا خبر نشدن با چی موافقن !!!!

    • بدون نام

      ایکاش یگم فکر مردم باشن,,,اخه هروز تعطیل,,,خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      افراد جاهل و تندرو رو خوب اومد

    • بدون نام

      یعنی چی ، چرا باید تعطیل باشه

    • بی نام

      تعطیلی در کشور ما زیاد نیست، لطفا در نظر داشته باشید که فقط شهر تهران ۵شنبه تعطیله و تعطیلاتشون زیاده، حتی
      شهرستانهای تهران هم ۵ شنبه تعطیل نیستن، لطفا تعطیلات آخر هفته تمام کشور رو یکسان سازی کنید .

    • یعقوب

      بخدا خسته شدیم از اینهمه تعطیلات همان تعطیلات نوروز و جمعه کافیه لایحه بدید مجلس همه رو لغو کنند اخه تاکی ... به ضرر دانش اموزان ودانشجویان وکارگران وووو است

    • نیک نظر

      درود بر مطهری

    • بدون نام

      اینهمه تعطیلی که واقعا جای بحث داره و این یک مورد هم که دیگه اگر تصویب شه هیچ شک نکنید که این نمایندگان مردمی قاطی کردن جیباشون پر پول و خبراز بدبختیای مردم ندارن گلی به جمالتون

    • بدون نام

      خبرآنلاین: مطهری در وبلاگش نوشت: درحالی که بسیاری از نمایندگان متوجه آن بند نشدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج