۶۳۷۵۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مصباح یزدی: آخوند‌ها، اجازه ندادند کلاه سرشان برود

آیت الله مصباح یزدی در سخنانی در ۶ آذر سال ۸۵ گفته بود: در دوران مشروطیت لیبرال‌ها آخوند‌ها را کنار زدند اما در این انقلاب آخوند‌ها اجازه ندادند کلاه به سرشان برود.

خبرآنلاین: آیت الله مصباح یزدی در سخنانی در ۶ آذر سال ۸۵ گفته بود: در دوران مشروطیت لیبرال‌ها آخوند‌ها را کنار زدند اما در این انقلاب آخوند‌ها اجازه ندادند کلاه به سرشان برود.

در ادامه بخش هایی از سخنان آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي درجمع دانشجويان دانشگاه اصفهان اشاره شده است؛

*سه نوع پاسخ در مقابل اين سوال كه رهبر در نظام كشور ما داراي چه نقشي است، وجود دارد. يكي آنكه گفته مي‌شود جامعه حق دارد براي خود نظام مستقلي تعيين كند، بنابراين فرهنگ ما اقتضا كرده كه فردي را در راس امور قرار دهد كه در مقامي بالاتر از رييس جمهور داراي ثبات باشد و نخواهد چند سال به چند سال عوض شود و به عنوان سنبل ثابت شناخته شود.

*جواب ديگري هم وجود دارد كه برخي جرات بيان آن را ندارند و آن اين است كه در دوران مشروطيت علما و مراجع نقش مهمي ايفا كردند، اما بعد از چندي ليبرال‌ها آخوند‌ها را كنار زدند و نقش علما را ناديده گرفتند اما در اين انقلاب آخوند‌ها تجربه‌اي از دوران مشروطه كسب كرده بودند و اجازه ندادند اين بار كلاه به سرشان برود و از ميدان سياسي خارج شوند به همين منظور جايگاه قانوني براي خود ايجاد كردند كه افراد نتوانند روحانيون را از عرصه حكومت كنار بگذارند و براي آنكه جايگاه امام خميني(ره) به عنوان رهبر در تاريخ انقلاب محفوظ باشد اين مقام را در قالب قانون اساسي در آوردند و به نوعي احترام به روحانيون قائل شدند. يعني در واقع تقسيم ارث انقلاب كردند، چراكه انقلاب ۵۷ دستاورد‌هايي داشت و قسمتي از آن هم سهم روحانيون شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج