۶۴۱۴۵۲
۱ نظر
۵۱۳۷
۱ نظر
۵۱۳۷
پ

جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری

بعد از مدت‌‌ها کار و توسعه جیپ بر روی خودروی همیشگی خود یعنی رانگلر، بالاخره ما شاهد معرفی Wrangler ۲۰۱۸ بودیم.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: بعد از مدت‌‌ها کار و توسعه جیپ بر روی خودروی همیشگی خود یعنی رانگلر، بالاخره ما شاهد معرفی Wrangler ۲۰۱۸ بودیم. کار بر روی این خودرو مانند آن بوده است که بخواهید نشتی‌‌های کشتی تایتانیک را برطرف کنید! فکر می‌کنم متوجه شدید که چقدر گروه فنی و طراحی جیپ تلاش کرده‌‌اند تا ما امروز این نتیجه را مشاهده کنیم.
طفره نرویم و برویم سر اصل مطلب. خب از زیر بنا شروع می‌کنیم. هنوز هم رانگلر از آرایش اکسل جعبه‌ای (beam axle) استفاده می‌کند اما نه همان مدل قدیمی بلکه نسخه‌ای که بروز رسانی شده است، فرمی که به خودروهای آفرود در هنگام عبور از سخره‌ها تعادل بیشتری می‌دهد. در نسخه دو در رانگلر فاصله بین چرخ‌ها ۴ cm و در نسخه چهار در، ۶ cm کشیده‌‌تر شده است و نتیجه آن افزایش فضای سرنشینان عقب بوده است.
جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری
جیپ بر اساس تجربیات خود تصمیم گرفته است که از آلومینیوم برای سقف، در ها و قاب شیشه جلو و از فلز منیزیم برای درهای عقب و سایر قسمت‌ها استفاده کند تا خودرویی محکم را ارائه دهد که البته با این کار صرف هزینه بیشتر را نیز به جان خریده است. با این حال گلگیر‌های جلو از پلاستیک ساخته شده‌‌‌‌‌‌‌اند تا شما نگرانی از بابت برخورد‌ آن‌‌ها با صخره و زخمی شدن‌شان نداشته باشید. نتیجه استفاده از همه این مواد کاهش 90 کیلوگرمی نسبت به مدل پیشین بوده است.

رول ‌بارها هم در این مدل مجددا از نو طراحی شده‌اند و همرنگ رنگ اصلی بدنه می‌باشند تا زیبایی بیشتری را جلوه دهند. البته نگران نباشید، اگر علاقه‌ای به رول بار ندارید جیپ برای شما فکرهایی کرده است و بجای اینکه رول بار را به ستون‌های اصلی جوش دهد، پیچ کرده است و شما می‌توانید از رول بارهای دیگر استفاده کنید یا کلا آن‌ها را باز کنید.

قلب تپنده این خودرو یک موتور 6 سیلندر V شکل 3.6 لیتری است که قبلا شما آن را در مدل‌های پیشین دیده‌اید اما این بار با تقویت قطعات داخلی توانسته است بهبودی در مصرف سوخت داشته باشد. در رابطه با جعبه دنده نیز شما دو انتخاب خواهید داشت، جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک کرایسلر یا جعبه دنده 6 سرعته دستی Aisin که اگر زیاد به صخره نوردی می‌روید پس حتما جعبه دنده دستی را سفارش دهید. همه این موارد دست به دست هم دادن تا 285 اسب بخار و 352 نیوتن متر گشتاور را برای شما فراهم کنند.
جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری

اما این تنها گزینه شما نخواهد بود زیرا تا چند وقت دیگر نسخه 2.0 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر هم ارائه خواهد شد که 270 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و همچنین مصرف سوخت به مراتب بهتری هم خواهد داشت. البته تنها مشکلی که با این مدل ممکن است داشته باشید، این خواهد بود که این مدل تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. در سال 2019 نیز این خودرو با موتور V6 دیزلی 3.0 لیتری عرضه خواهد شد که 240 اسب بخار و 600 نیوتن متر گشتاور شگفت انگیز را در اختیارتان خواهد گذاشت. اما نمی‌دانیم که آیا باز هم جیپ ما را از خود مایوس خواهد کرد با توضیح اینکه این موتور تنها با جعبه دنده اتوماتیک و در نسخه چهار در ارائه خواهد شد یا خیر. هر سه مدل هم از آپشن استاپ/استارت بهره می‌برند.

هدف اصلی جیپ عرضه خودرویی همه فن حریف بوده است که به تمام نیازهای شما پاسخ دهد. برای همین برای دوست داران آفرود قابلیت‌هایی قرار داده است. برای مثال شما به راحتی با ابزارهایی که برای شما تهیه شده است می‌توانید سقف نرم و سبک آن را جمع کنید، شیشه جلو و آفتابگیرها را در بیاورید و حتی درهای خودرورا نیز باز کنید. بسته به نوع جنس سقف سفارشی شما، سقف یا جمع یا کاملا جدا خواهد شد. سقف‌های ثابت تنها ۴ عدد گیره دارند و به راحتی قابل جدا شدن هستند.
جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری

در ساخت داشبورد از مواد ضد آب استفاده شده و حتی برای تست، آن را به مدت ۲۴ ساعت در زیر بارش باران قرار داده‌اند. در مرکز کنسول یک پنل ال سی دی ۸.۴ اینچی تعبیه شده است و نحوه و جایگذاری اجزا داشبورد به نحوی انجام شده است که دیزاین کلاسیک جیپ حفظ شود. طراحان جیپ می‌گویند هزینه‌های زیادی برای طراحی اجزا داخلی مثل کلید‌های تهویه هوا و دستگیره‌های فلزی کرده‌اند. علاوه بر ال سی دی کنسول میانی به همراه ورودی USB ۲.۰ و Micro USB، برای هر یک از سرنشینان عقب نیز یک ال سی دی و خروجی برق ۱۱۰ ولت در نظر گرفه شده است. از سری آپشن‌هایی که قابل سفارش هستند نیز می‌توان به گرم کن صندلی، سابوفر و آرم رِست برای سرنسینان عقب اشاره کرد. در صندلی‌های عقب نیز پشت‌سری ها برای دید بهتر راننده برداشته شده‌اند. در دیزاین داخلی شما می‌توانید سه طرح مشکی-قرمز، قهوه‌ای-خاکستری و یا مشکی-خاکستری را سفارش دهید.

در این خودرو از لاستیک‌های BFGoodrich All-Terrain KO2 33-اینچی استفاده شده است که نسبت به مدل قبلی فاق بلندتری داشته و ارتفاع شاسی از زمین حدود 30 سانتی متر می‌شود. همچنین در گل نیز چسبندگی بالاتری دارد. البته دیزاین خودرو به شکلی انجام شده است که بتوان از لاستیک‌های 35-اینچی نیز استفاده کرد. جیپ برای چرخ زاپاس هم فضای خارج از خودرو را در نظر گرفته است، بر روی درب پشتی و بین چراغ‌های خطر.
جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری

با طراحی مجدد، زاویه breakover، 2 درجه و زوایه departure، 5 درجه بهبود یافته است. این دو زاویه در عبور از صخره‌ها اهمیت پیدا می‌کنند چراکه باعث کاهش برخورد شاسی خودرو با صخره‌ها می‌شود. در نسخه‌های اسپرت و صحرای این خودرو از اکسل سایز 30 شرکت Dana برای جلو و برای عقب از سایز 35 استفاده شده است. در نسخه Rubicon رانگلر، اکسل جلو سایز 44s Dana بوده و در عقب از اکسل الکتریکی قفل شونده استفاده شده است. به لطف همه این موارد و جعبه دنده جدید، ضریب کشش از 73:1 به 84:1 در جعبه دنده دستی و از 55:1 به 77:1 در جعبه دنده اتوماتیک افزایش یافته است. البته بخشی از این افزایش به لطف استفاده از اکسل عقب کوتاهتر با ضریب 4.1:1 است. اگر این موارد شما را به خرید نسخه Rubicon مشتاق‌تر نکرده است باید بگوییم جیپ برای خریداران این نسخه یک سپر فولادی به همراه بکسل بند نیز ارائه می‌دهد. لوله‌های ارتباطی اکسل ضخیم‌تر از مدل‌های پیشین هستند و همین باعث شده است تا پیوندی محکم‌تر در سر پلوس‌ها داشته باشند.

کشش و سماجت این خودرو در بالا کشیدن از موانع را حتما دوست خواهید داشت. برای اشخاصی که بطور روزانه قصد دارند از رانگلر خود استفاده کنند ما نسخه ۴ در اتوماتیک را توصیه می‌کنیم. در این نسخه‌ها در مواقع سُر خوردن خودرو جعبه دنده ۵۰ درصد از نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند در حالی که در شرایط عادی ۹۵ درصد از نیرو را برای کاهش مصرف سوخت به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

در سیستم تعلیق چرخ‌های عقب از آرایش 5-Link استفاده شده است و فنرها تحت تاثیر فشار بیشتری قرار گرفته‌اند و همچنین ارتفاع رول سنتر نیز بالاتر رفته تا باعث کاهش انتقال ضربات جاده به بدنه شود. در نسخه‌‌های Rubicon و صحرا از کمک فنرهای تک سیلندر استفاده شده است اما در نسخه اسپرت از کمک فنرهای دوبل استفاده شده است و در نهایت میزان فشاری که باید به کمک‌ها وارد شود تا حالت ارتجاعی از خود نشان دهند بالاتر رفته است. در سیستم فرمان هم باز به کلی تجدید نظر شده است و در نمونه جدید از پمپ‌های هیدرولیکی الکتریکی استفاده شده است که باعث کاهش شعاع چرخش و استحکام بیشتر در روی صخره‌ها شده است. کالیپرهای ترمز نیز 1 اینچ بزرگتر شده‌اند و در جلو دو پیستونه و در عقب تک پیستونه هستند.
جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری

در ظاهر کار، جیپ برای مدرن جلوه دادن نسل جدید خود از چراغ‌‌های LED در جلو و عقب به همراه Day Light بر روی گلگیر استفاده کرده است. از طرفی برای حفظ اصالت خود، شیشه جلو تقریبا صاف و بدون انحنا ساخته شده است. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاهی بیاندازیم باید بگوییم 7 درجه انحنا را دارد. رانگلر قصه ما از تکنولوژی عقب نمانده و تعداد زیادی آپشن‌های ایمنی دارد. انواع و اقسام مختلف ایربگ‌ها از این سری بشمار می‌رود. سنسورهای کمکی برای پارک، وجود مانیتور در آینه و یا HDC (کنترل سرعت در سراشیبی) از آپشن‌های سفارشی برای این خودرو می‌باشند.

اگر تنها خواهان استفاده از این خودرو برای زمین‌های آفرودی هستید باید بگوییم که جیپ برای شما در مدل اسپرت یک نمونه ساده و بی آلایش نیز در نظر گرفته است. به این صورت که خبری از هیچ نوع آپشن، سیستم تهویه، شیشه بالابر برقی و یا حتی سیستم قفل پیشرفته‌ای نیست و شما می‌توانید خودتان از صفر تا صد خودرویتان را تیونینگ کنید.
جیپ رانگلر ۲۰۱۸، بهترین گزینه برای آفرود سواری

این همه گفتیم و گفتیم تا به این نتیجه برسیم که این خودرو با توجه به حجم موتور و انواع پیشرانه و آپشن‌های ایمنی گزینه مناسبی است برای طرفداران آفرود چرا که هر نوع بلایی بخواهید می‌توانید سر آن بیاورید و باز هم اگر خواستید آن را به حالت اولیه برگردانید. در عملکرد و ایمنی که جای بحثی نمی‌گذارد اما در مجموع اگر به سبک خودروهای جیپ علاقه دارید، یک لحظه هم دریغ نکنید و همین حالا مدل مورد نیاز خود را سفارش دهید چرا که ما معتقد هستیم که این سری از رانگلر بهترین سری از مجموعه تولیدی‌های شرکت جیپ می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت چنده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج