شادی، با سهمِ ۵۰ درصد خودمان!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر نداف کرمانی 1
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
زمردی_داخلی1
لاله زار مال_1
ریزخور_1
ریزخور_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
زمردی_داخلی3
دکتر نداف کرمانی 3
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
ریزخور_4
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
ریزخور_2
دکتر نداف کرمانی 2
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۶۴۳۷۴۳
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
۱۰۱۶۰
متأسفانه، تقریبا 50 درصد خوشحالی شما توسط ویژگی های شخصیتی تعیین می شوند که عمدتاً ارثی هستند. یعنی اینکه، نیمی از احساس شاد بودن شما در عمل خارج از کنترل شماست.
برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: همه می خواهند خوشحال باشند، ولی در عمل عده بسیاری کمی واقعاً شاد هستند.
 
چطور می توانید خوشحال تر باشید؟ هم خبر خوب داریم و هم خبر بد! متأسفانه، تقریبا 50 درصد خوشحالی شما توسط ویژگی های شخصیتی تعیین می شوند که عمدتاً ارثی هستند. یعنی اینکه، نیمی از احساس شاد بودن شما در عمل خارج از کنترل شماست.

خبر خوب اینجاست که 50 درصد میزان شاد بودن شما به طور کامل تحت اختیار خود شماست. مسائلی مثل روابط، سلامت، حرفه شغلی، کارهایی که انجام می دهید... حتی اگر فردی باشید که عادت دارید انرژی منفی به اطرافیان دهید، باز هم می توانید قدم هایی بردارید تا خودتان را بسیار شادتر کنید.

در اینجا 9 کار را معرفی می کنیم که از نظر علمی اثبات شده با انجام آن ها می توانید شادتر باشید:

1. کاری که در آن خوب هستید را تا جایی که می توانید انجام دهید

حتماً کلیشه قدیمی در مورد هنرمند گرسنه ولی خوشحال را شنیده اید! به نظر می رسد که این کلیشه واقعاً درست است؛ هنرمندان در مقایسه با افراد غیر هنرمند معمولاً به میزان قابل توجهی از کار خود راضی تر هستند، حتی اگر درآمد آن ها به تا حد زیادی کمتر از سایر زمینه های مهارتی باشد.
 
 این 9 کار را انجام دهید تا شادتر باشید
 
مشخص است که هر چه شما از کاری که انجام می دهید بیشتر لذت ببرید و احساس رضایت بیشتری کنید، خوشحال تر خواهید بود.

البته غیر منطقی است که فکر کنید می توانید همه چیز را کنار بگذارید و تنها کاری را انجام دهید که عاشق آن هستید. ولی می توانید راه هایی پیدا کنید تا کاری که در آن بهتر هستید را بیشتر انجام دهید. تفویض اختیار کنید. برون سپاری کنید. محصولات و خدماتی که که ارائه می دهید را به سمتی پیش ببرید که به شما اجازه دهد بیشتر از توانایی هایتان استفاده کنید. اگر مربی خوبی هستید، راه هایی پیدا کنید که به افراد بیشتری آموزش دهید. اگر فروشنده خوبی هستید، راه هایی پیدا کنید که به مسئولیت های اجرایی خود نظم دهید و با مشتریان بیشتری در ارتباط باشید.

هر کسی حداقل چند کار خاص را به بهترین شکل انجام می دهد. راه هایی پیدا کنید تا آن کارها را به دفعات بیشتری انجام دهید. این گونه، بسیار شادتر خواهید بود، و احتمالاً بسیار موفق تر.

2. دوستان واقعاً خوب پیدا کنید.

ساده است که روی ساخت شبکه ای حرفه ای از شرکا، مشتریان، کارمندان، ارتباطات و ... تمرکز کنید، چرا که احتمالاً برایتان منفعتی در پی خواهد داشت.

ولی پیدا کردن دوستان واقعی (نه فقط همکاران یا شبکه های اجتماعی) قطعاً منفعت در پی خواهد داشت. افزایش تعداد دوستانتان منجر به سلامت ذهنی بیشتری خواهد شد. در حقیقت، تحقیقات نشان داده که دو برابر کردن تعداد دوستانتان مثل این می ماند که از نقطه نظر حس شاد بودن، درآمد خود را 50 درصد افزایش دهید.

و اگر این ها برایتان کافی نیست، کسانی که روابط اجتماعی قدرتمندی ندارند نسبت به سایرین 50 درصد احتمال بیشتری دارد که در هر زمان خاص بمیرند.

خارج از محیط کارتان دوست پیدا کنید. در محیط کارتان هم دوست پیدا کنید. همه جا دوست پیدا کنید!

مهم تر از همه، دوستان واقعی پیدا کنید. زندگی طولانی تر و شادتری خواهید داشت.

3. به طور مرتب قدردانی و سپاسگذاری خود را بیان کنید.

در یک مطالعه، زوج هایی که قدردانی خود در تعاملاتشان با یکدیگر را بیان کردند رضایت و ارتباط بیشتری را در روز بعد با هم حس کردند. این شامل هم کسی می شد که تشکر خود را بیان کرد، و هم کسی که آن را دریافت کرد.

البته، در محیط کار هم همینطور است. قدردانی خود از کار سخت یکی از کارمندانتان را نشان دهید، و هر دو احساس بهتری در مورد خودتان خواهید داشت.
 
 این 9 کار را انجام دهید تا شادتر باشید

روش آسان دیگری برای تقویت سپاسگذاری در خود این است که چند چیزی که قدردان آن هستید را هر شب روی کاغذ یادداشت کنید. مطالعه دیگری نشان داد که کسانی که هفته ای یک بار پنج چیزی که قدردان آن بودند را نوشتند بعد از 10 هفته به میزان 25 درصد شادتر بودند.

افراد شاد روی چیزهایی که دارند تمرکز می کنند، نه روی چیزهایی که ندارند. این انگیزه بخش است که چیزهای بیشتری در حرفه شغلی، روابط، حساب بانکی و ... خود بخواهید، ولی فکر کردن در مورد چیزی که از قبل دارید، و ابراز قدرشناسی برای آن، شما را بسیار خوشحال تر خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که حتی اگر هنوز رویاهای بزرگی دارید، تا همین الان هم به موفقیت های زیادی رسیده اید، و باید واقعاً به خودتان افتخار کنید.

4. برنامه ریزی سفر کنید... حتی اگر هیچ وقت به آن سفر نروید.

حتی اگر هم به تعطیلات و سفر نروید، فقط همین که برنامه ریزی سفر را کنید یا از کار فاصله بگیرید می تواند شادمانی شما را افزایش دهد. مطالعه ای نشان داد که اوج شادی افراد در مرحله برنامه ریزی تعطیلات به وجود آمد، چرا که افراد از حس لحظه شماری لذت می برند. در این مطالعه، تأثیر لحظه شماری برای تعطیلات میزان شادی را برای هشت هفته بالا برد. بعد از تعطیلات، میزان شادی برای اکثر افراد بلافاصله به سطوح قبلی بازگشت.

امتحان کنید! به این فکر کنید که کجا دوست دارید بروید و برای سفر برنامه ریزی کنید، حتی اگر در حال حاضر نمی توانید از پس خرج آن بر بیایید. بیشتر سرگرمی در برنامه ریزی است، به علاوه اینکه هیچ وقت نمی دانید چه پیش می آید: اگر در برنامه خود حسابی جدی باشید، شاید واقعاً متوجه شوید که می توانید از پس این سفر بر بیایید.

5. به طور مرتب اهداف خود را دنبال کنید.

هدف هایی که دنبال نکنید هدف نیستند، رویا هستند.... و رویاها فقط وقتی شما را خوشحال می کنند که رویاپردازی کنید.

ولی دنبال کردن اهداف، شما را شاد می کند. کسانی که بتوانند هدفی را پیدا کنند که آن را دنبال کنند، 19 درصد احتمال بیشتری دارد که از زندگی خود احساس رضایت کنند و 26 درصد احتمال بیشتری دارد که در مورد خود حس مثبتی داشته باشند.
 
 این 9 کار را انجام دهید تا شادتر باشید

پس قدردان چیزی باشید که دارید، و به طور مداوم تلاش کنید که به چیزهای بیشتری دست پیدا کنید. اگر هدف بزرگی را دنبال می کنید، حتماً هر وقت یک قدم به دستیابی به آن نزدیک تر می شوید، خودتان را تحسین کنید.

ولی مقایسه نکنید که الان کجا هستید و یک روز امیدوارید کجا باشید. ببینید که الان در مقایسه با چند روز قبل کجا هستید. در این صورت کلی حس رضایت پیدا خواهید کرد، و کلی موضوع برای قدردان بودن.

6. تا جایی که می توانید به بقیه کمک کنید.

با اینکه بخشش کردن صفتی غیر خودخواهانه به شمار می رود، ولی واقعیت اینجاست که ارائه حمایت اجتماعی می تواند برای فرد سودمندتر باشد تا دریافت کردن آن.

به طور درونی، همه ما از این موضوع آگاه هستیم چرا که کمک کردن به کسی که نیازمند است حس فوق العاده ای دارد. نه تنها کمک کردن به فرد دارای نیاز حس رضایت بخشی دارد، بلکه یادآور این موضوع نیز است که ما در مقایسه با او چقدر خوشبخت هستیم. همین دلیل دیگری است که ما باید قدردان چیزی باشیم که از پیش داریم.

به علاوه، دریافت کردن چیزی است که شما نمی توانید کنترل کنید. اگر شما به کمک نیاز داشته باشید، یا اینکه فقط کمک بخواهید، نمی توانید دیگران را مجبور کنید که کمکتان کنند. ولی همیشه می توانید کمک کردن و یاری رساندن به دیگران را خودتان کنترل کنید.

و این یعنی اینکه همیشه، حداقل تا اندازه ای، می توانید کنترل کنید که چقدر خوشحال باشید، چون که بخشش کردن شما را شادتر می کند.

7. پول در بیاورید... و در کنار آن خاطرات بسازید.

پول مهم است. پول کارهای زیادی انجام می دهد. (که یکی از مهم ترین های آن، این است که گزینه در اختیارتان می گذارد.)

 ولی بعد از نقطه ای، پول دیگر شما را خوشحال نمی کند. بعد از رسیدن به میزان مشخصی، پول خوشحالی بیشتری (یا کمتری) فراهم نمی آورد. بعد از آن نقطه مشخص، درآمد بیشتر نه می تواند مسیری به سمت تجربه شادی باشد، و نه مسیری به سمت کاهش ناراحتی یا استرس.

بعد از رسیدن به آن آستانه پولی خاص، درآمد بیشتر از آن دیگر توانایی فرد در انجام کارهایی که برای سلامت عاطفی اش اهمیت دارد را افزایش نمی دهد، مثل سپری کردن زمان با کسانی که دوستشان دارد، اجتناب از درد و بیماری، و لذت بردن از اوقات فراغت.

مطالعه ای نشان داده که محرک های مادی و رضایت در زندگی با هم نسبت معکوس دارند. یا به عبارت ساده، دنبال کردن مال و اموال، شما را کمتر خوشحال می کند.

به آن به چشم سندرم خانه بزرگتر نگاه کنید. شما خانه ای بزرگتر می خواهید. شما خانه ای بزرگتر نیاز دارید. (در واقع اینطور نیست، ولی احساس می کنید که این نیاز را دارید.) پس آن خانه را می خرید. زندگی خوب پیش می رود... تا اینکه چند ماه بعد، خانه بزرگتر فقط خانه ای معمولی برایتان است.

تازه، همیشه تبدیل به معمولیِ جدید می شود.

8. صبح ها بعد از بیدار شدن، 20 دقیقه ورزش کنید.

محققان دانشگاه ورمانت یافتند که ورزش ایروبیک (هوازی) با شدت ملایم، به همراه نرخ ضربان قلب حدوداً 112 تپش در  دقیقه، روحیه شرکت کنندگان در این بررسی را تا 12 ساعت بعد از ورزش بهبود داد.
 
 این 9 کار را انجام دهید تا شادتر باشید

ورزش هوازی ملایم خلق و خو را بلافاصله بهبود می دهد، و این بهبود می تواند تا 12 ساعت طول بکشد. این نشان می دهد که حتی ورزش هوازی ملایم این پتانسیل را دارد که استرس روزانه ای که منجر به پریشان شدن خلق افراد می شود را تسکین دهد.

شما حتی احساس باهوش تر بودن هم خواهید کرد. ورزش سلول های جدیدی در مغز ایجاد می کند و این سلول های جدید را اثربخش تر می کند. ورزش، نسبت به اندیشیدن، قدرت فکر شما را قوی تر می کند.

پس به عنوان اولین کار در روز، ورزش کنید. احساس بهتری داشته باشید. باهوش تر باشید. بله، مسلماً می توانید بعد از کار هم ورزش کنید، ولی احساسات شاد و قدرت ذهنی اضافی بعد از آن وقتی که خواب هستید به هدر خواهد رفت.

یادتان باشد که شما فقط به 20 دقیقه ورزش هوازی ملایم احتیاج دارید. در مورد بیشتر مردم، «ملایم» به این معنی است که نرخ ضربان قلب باید بین 100 تا 120 تپش در دقیقه (بسته به سن، میزان آمادگی جسمانی، شرایط پزشکی، غیره) باشد.

این بهای اندکی است که برای شاد بودن در تمام طول روز می پردازید.

9. زندگی را به شکلی سپری کنید که می خواهید.

«برونی ور» کارمند مراقبت تسکینی بیمارستان بود که وقت خود را با بیمارانی سپری میکرد که تنها چند ماه فرصت برای زندگی کردن داشتند. او در کتاب خود نوشته که مهم ترین افسوس آن بیماران این بود که «ای کاش شهامت داشتم که به دلخواه خودم زندگی می کردم، نه طبق انتظارات دیگران از من.»

چیزی که دیگران فکر می کنند، به ویژه کسانی که آن ها را حتی نمی شناسید، اهمیتی ندارد. چیزی که دیگران می خواهند شما انجام دهید، اهمیتی ندارد.

امیدهای شما، رویاهای شما، اهداف شما... زندگی را آنطور که می خواهید سپری کنید. خود را با کسانی احاطه کنید که شما را حمایت کنند و نه فقط به «شمایی» که می خواهند باشید، بلکه به خود واقعی تان اهمیت بدهند.

انتخاب هایی داشته باشید که برایتان مناسب باشد. چیزهایی که واقعاً می خواهید بگویید را به کسانی بگویید که بیش از همه به شنیدن آن ها نیاز دارند. احساسات خود را بیان کنید. دوستانی پیدا کنید، و با آن ها در ارتباط بمانید.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
16:12 - 1396/09/25
راستش در مورد من ،تا وقتی انسانهای گرسنه و جنگ زده و قحطی زده تو دنیا زیادند ،تا وقتی به بچه ها و حیوانات آنقدر ظلم میشه ،نمی تونم از ته دل شاد باشم ،شادی پایداری نیست ،
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
سوییچ ایران_4
عارفی_4
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دارو سازی عبیدی - فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
شفا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
فنی آتل_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دارو سازی عبیدی - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر