جاباما
۶۴۶۳۷۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رای گولچ، زنگ خطری برای کل فوتبال ایران

از فصل آینده لیگ برتر بازیکنان می‌توانند در صورتی که پرداختی باشگاه یکماه به تاخیر بیفتد،‌ به صورت یکطرفه قراردادشان را فسخ کنند و جدا شوند.

ورزش سه: موضوع حکم فیفا درباره آنتونیو گولچ مدافع سابق پرسپولیس که این باشگاه را محکوم کرده، یک موضوع جالب را به فوتبال ایران یادآوری کرد.

این مدافع استرالیایی مدت کوتاهی در ایران بود و بعد به بهانه مرخصی رفت و دیگر برنگشت. او از پرسپولیس شکایت هم کرد؛ اما کسی متوجه نشد چطور او توانسته باشگاه سرخ‌پوشان پایتخت را محکوم کند. مسئولان باشگاه پرسپولیس درباره گولچ مدعی هستند که او بدون اجازه باشگاه را ترک کرده؛ اما این بازیکن با استناد به ماده 12 مکرر نقل و انتقالات فیفا از ایران رفت و توانست باشگاه را محکوم کند.

بر اساس این ماده اگر از تاریخ هر یک از اقساط قرارداد بازیکن، یکماه تاخیر در پرداخت به وجود بیاید، بازیکن می‌تواند مراتب را کتبا اعلام و ۱۰ روز بعد از آن قراردادش را یکطرفه فسخ و همه مبلغ قرارداد را مطالبه کند. گولچ هم مستند به همین ماده جدا شد و حالا در CAS سخت است رای را نقض کرد.
رای گولچ، زنگ خطری برای کل فوتبال ایران

رای گولچ، زنگ خطری برای کل فوتبال ایران

جالب اینکه این ماده از مقررات فیفا، این فصل در مقررات نقل و انتقالات ایران هم وجود دارد، اما با توجه به وضعیت فوتبال ایران و اوضاع نابسامان مالی باشگاهها قرار شد اجرای این ماده از لیگ بعدی باشد.

براین اساس هر باشگاهی از فصل بعد در پرداخت هر قسطی از اقساط قرارداد بازیکنان تاخیر یکماهه داشته باشد برابر ماده ١٣ نقل و انتقالات ایران برای بازیکن حق فسخ یکطرفه ایجاد می‌شود و حتی در صورت اثبات موضوع باشگاه با مجازات مضاعف هم مواجه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در این لنگ رو باید بست، چرا که کلکسیونی از تخلفات و گندکاری هاست!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج