۶۵۳۰۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

بعد از اتمام نیم‌‌فصل اول رقابت‌های لیگ جزیره و در ادامه نیم‌فصل دوم این لیگ، تیم‌های بزرگ لیگ جزیره به رقابت‌ برای قهرمانی خواهند پرداخت.

ورزش سه: در نقل و انتقالات پیش از شروع فصل، تیم‌‌های لیگ جزیره با بودجه خوبی که در اختیار داشتند، دست به خرید‌های بسیاری زدند تا بتوانند نقاط ضعف خود را به پوشش دهند و بتوانند فصلی، مناسب و هم‌جهت با آنچه فکر می‌کنند در ادامه کار داشته باشند. اما به نظر شما کدام تیم عملکرد بهتری داشت؟ در این مقاله به بررسی ۱۰ خرید برتر تابستانی لیگ جزیره خواهیم پرداخت.

۱۰- آرون موی

باشگاه فعلی: هادرزسفیلد
باشگاه قبلی: منچستر سیتی
مبلغ قرارداد: 8 میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره
هافبک استرالیایی هادرزسفیلد، در هنگامی که به صورت قرضی برای این تیم بازی می‌کرد، موفق شد تا با بازی‌های خوب خودش تیمش را از لیگ پایین‌تر به لیگ جزیره بیاورد. مدیران آبی و سفیدپوشان شهر هادرزسفیلد که می‌دانستند عملکرد موی در این تیم، فوق‌العاده است، خیلی سریع قرارداد دائمی او را امضا کردند.

در حقیقت، تاثیر موی در تیم هادرزسفیلد مربوط به اضافه کردن خلاقیت به این تیم است. هادرزسفیلد تیمی است که در اغلب بازی‌هایش، چه در خانه و چه در خارج از خانه، از سیستم دفاع-ضدحمله استفاده می‌کند و به همین دلیل است که حضور آرون موی کمک بسیاری به هادرزسفیلد می‌کند، چراکه آن‌ها در هر بازی تنها دو یا سه موقعیت به دست می‌آورند، به همین دلیل خلاقیت موی کمک شایانی به گلزنی این تیم می‌کند.

بهترین عملکرد موی در این فصل در بازی مقابل شیاطین سرخ انجام شد. او موفق شد تا با عملکرد خوب خود، هادرزسفیلد را در راه پیروزی بر منچستر یونایتد یاری کند و در نهایت این اتفاق افتاد، اما نکته قابل توجه این است که تنها دو تیم دیگر در لیگ جزیره، موفق به شکست منچستر یونایتد شده‌اند.

نکته کلیدی عملکرد آرون موی:

هیچ بازیکن هادرزسفیلد در این فصل نتوانسته به اندازه موی موقعیت خلق کند. موی با ۲۶ خلق موقعیت در این تیم رکورددار است. او ۱۴ موقعیت بیش‌تر از بهترین بازیکن تاریخ هادرزسفیلد در این زمینه خلق کرده است. پیش از این، این رکورد با ۱۲ موقعیت در اختیار تام اینس، قرارداشت.

۹-پاسکال گراس

باشگاه فعلی: برایتون
باشگاه قبلی: اینگول اشتات
مبلغ انتقال: 3 میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

به نظر شما، جایگاه واقعی تیم برایتون در جدول رده‌بندی بدون حضور پاسکال گراس، کجای جدول بود؟

تنها تیم قعرنشین سوانزی کمتر از تیم برایتون، موقعیت ایجاد کرده است. پاسکال گراس با خلق 33 موقعیت در این فصل از لیگ جزیره، حسابی به حال و روز برایتون، بهبود بخشیده است. نکته جالب دیگر این است که پاسکال گراس، موفق شده است تا سه گل برای برایتون به ثمر برساند و به عنوان دومین گلزن برتر برایتون، شناخته شود.

این فصل، بهترین فصل فوتبالی پاسکال گراس بوده است.

نکته کلیدی عملکرد پاسکال گراس:

هیچ خرید تابستانی در این فصل لیگ جزیره، بیش‌تر از پاسکال گراس، پاس گل نداده است. گراس با ۵ پاس گل، در این زمینه رکورد دار است.

۸-ریچارلیسون

باشگاه فعلی: واتفورد
باشگاه قبلی: فلومینزه
مبلغ انتقال: 11 میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

واتفورد، یکی از تیم‌های لیگ جزیره است که با خرید استعداد‌های جوان، موفق به بهبود وضعیت خود شده است که در این راستا، کلیدی‌ترین نقش را، ریچارلیسون، مهاجم برزیلی واتفورد، بر عهده داشته است. قبل از شروع فصل بود که کلیپ‌هایی از تکنیک، گل‌ها، پاس گل‌ها و ... او منتشر شد. سپس او به دو تیم شهر میلان، واتفورد و دیگر‌ تیم‌ها، لینک شد و در نهایت، او به واتفورد پیوست.

با وجود 9 تساوی و 4 باخت در این فصل لیگ جزیره، واتفورد یک تنم کاملا میانه جدولی است که در رتبه دهم جای گرفته است و حال و روز به مراتب بهتری نسبت به قبل دارد.

نکته کلیدی عملکرد ریچارلیسون:
ریچارلیسون با۵ گل و ۴ پاس‌گل، بیش‌ترین سهم را در گل‌های به ثمر رسیده واتفورد در این فصل، داشته است.

7- وین رونی

باشگاه فعلی: اورتون
باشگاه قبلی: منچستر یونایتد
مبلغ انتقال: ۱۰ میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

چه کسی فکر می‌کرد که مهاجم محبوب اما نیمکت نشین یونایتدی‌ها بتواند در اورتون، عملکرد خوبی را به جای بگذارد؟

شماره ۱۰ اورتونی‌ها حالا با ۱۰ گل، عملکردی مشابه روملو لوکاکو، ستاره خط حمله منچستر یونایتد که این فصل از اورتون به یونایتد پیوست، دارد.

دومین گلزن برتر اورتونی‌ها، عمر نیاسه، مهاجم سنگالی تافی‌هاست که توانسته نصف تعداد گل‌های وین رونی، گل بزند. اورتون در ابتدای فصل، خرید‌های بسیاری داشت و امیدوار به حضور در رتبه‌های بالای جدول بود اما اکنون در رتبه نهم لیگ جزیره، جای دارد.

نکته کلیدی عملکرد وین رونی:

رونی، در پنج بازی اخیر خود در لیگ جزیره، شش گل به ثمر رسانده است.

6-روملو لوکاکو

باشگاه فعلی: منچستر یونایتد
باشگاه قبلی: اورتون
مبلغ انتقال: ۹۰ میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

شروع خوب لوکاکو در ترکیب منچستر‌یونایتد، باعث شد تا همه رسانه‌ها از او به عنوان یک خرید عالی یاد کنند اما در بازی‌های اخیر، نوار گلزنی‌های پیاپی لوکاکو، از بین رفته‌است. مهاجم 24 ساله بلژیکی در مقابل شش تیم بزرگ لیگ‌جزیره، عملکرد فوق‌العاده ضعیفی داشته است و به همین دلیل، همواره مورد انتقاد بوده است.

لوکاکو با ۱۰ گل، بهترین گلزن شیاطین سرخ است و با ۴ پاس گل، آمار خوبی از خود در این زمینه به جای گذاشته است. در نهایت، می‌توان گفت که خرید لوکاکو، یک خرید موفق برای شیاطین سرخ بوده‌‌ است.

نکته کلیدی عملکرد لوکاکو:
لوکاکو اولین بازیکن این فصل لیگ جزیره بود که موفق شد روی 10 گل، تاثیر مستقیم داشته باشد. او 7 گل و 3 پاس گل تا تاریخ 28 اکتبر به ثبت رسانده‌بود.

۵-آلوارو موراتا

باشگاه فعلی: چلسی
باشگاه قبلی: رئال مادرید
مبلغ انتقال: 58 میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

آلوارو موراتا، مهاجم نوک اسپانیایی چلسی، دیگر مهاجم 10 گله این لیست است. او که در این فصل لیگ جزیره، عملکرد خوبی داشته است و همواره در ثبات به کار خود ادامه داده است، یکی از موفق‌ترین خرید‌های این فصل، بوده است.

اما دو نکته باعث شده است که او در این رده‌بندی بالاتر از لوکاکو قرار گیرد.یکی اینکه، ۱۰ گل و چهار پاس گل او در دقایق کمتری بازی، به ثبت رسیده است و دیگری اینکه، موراتا در مقابل شش تیم بزرگ لیگ جزیره، عملکرد به مراتب بهتری داشته است و موفق به گلزنی به منچستر یونایتد نیز شده است اما عملکرد لوکاکو در بازی‌های بزرگ، مناسب نبوده است.

نکته کلیدی عملکرد موراتا:

اولین هتریک موراتا برای چلسی در لیگ برتر، در ششمین بازی خود برای چلسی در این لیگ، به ثبت رسید.

۴-نمانیا ماتیچ

باشگاه فعلی: منچستر یونایتد
باشگاه قبلی: چلسی
مبلغ انتقال: 40 میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

هافبک نیمکت نشین چلسی که با مبلغ نسبتا ارزانی راهی منچستر یونایتد شده بود، توانست در یونایتد و زیر نظر مربی سابق خود، بهترین عملکرد فوتبالی خود را ارائه دهد. برای آگاهی بیش‌تر از درخشش وی، به سخنان استیون جرارد، هافبک اسطوره‌ای دشمن دیرینه شیاطین سرخ یعنی لیورپول، دقت کنیم.

جرارد:" اصلا فکر نمی‌کردم نمانیا در یونایتد، این چنین بازی کند. در میان بازیکنانی که در چند سال اخیر توسط یونایتد خریداری شده‌اند، او بهترین است و این برای من که یک طرفدار متعصب لیورپول هستم، یک خبر فوق‌العاده ناامید کننده است."

به نظر بسیاری از کارشناسان، نمانیا ماتیچ یکی از اصلی ترین عوامل نتیجه گیری تقریبا موفق آقای خاص در این فصل بوده است. او توانسته تا به پل پوگبا کمک کند تا در تهاجم‌ها، شرکت کند و بتواند بهترین فصل خود در پیراهن یونایتد سپری کند.

نکته کلیدی عملکرد ماتیچ:

نمانیا ماتیچ بیش‌تر از هر بازیکن دیگری در منچستر یونایتد، پاس درست داده است. او با دقت 90.3 درصدی پاس، یکی از بهترین‌های لیگ جزیره از این نظر است.

3- کایل واکر

باشگاه فعلی: منچستر سیتی
باشگاه قبلی: تاتنهام
مبلغ انتقال: ۵۰ میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

کایل واکر، مدافع سابق تاتنهام که در این فصل لیگ جزیره با عملکرد خوب خودش، توانسته است استحکام نسبتا مناسبی به خط دفاعی این تیم بدهد.

عملکرد خوب واکر در سیتی باعث شده است که اکنون منچستر سیتی با اختلاف، شانس اصلی قهرمانی لیگ جزیره باشد. کایل واکر در این فصل با 5 پاس گل، بهترین پاس گل دهنده سیتیزن‌هاست. او در این فصل، پس از سزار آزپلیکوئتا، بهترین دفاع از نظر دادن پاس گل است.

نکته کلیدی عملکرد کایل واکر:

او با دقت 88 درصد پاس، کمک شایانی به پپ گواردیولا برای حفظ مالکیت توپ و دادن پاس‌های دقیق، کرده است.

2- ادرسون

باشگاه فعلی: منچستر سیتی
باشگاه قبلی: بنفیکا
مبلغ انتقال: ۳۵ میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

این دروازبان برزیلی، ارزان قیمت ترین بازیکن این لیست است. منچستر سیتی در فصل قبل لیگ برتر، در پست دروازبانی و با حضور براوو، مشکلات بسیار زیادی داشت اما وقتی نقل و انتقالات تابستانی فرا رسید، آن‌ها با آوردن ادرسون برزیلی، بر همه این مشکلات، خط بطلان کشیدند.

اکثر دروازبان‌هایی که از تیم‌های خارج از لیگ برتر، به این لیگ می‌آیند، دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود ارائه دهند و خیلی زود، نیمکت نشین می‌شوند اما عملکرد خوب ادرسون باعث نیمکت نشین شدن کامل کلودیو براوو شده است.همه کارشناسان لیگ جزیره بر این باورند که اگر براوو در لیگ جزیره، دروازبان سیتیزن‌ها بود، منچستر سیتی نمی‌توانست تا یک نیم فصل کامل را بدون شکست پشت سر بگذارد.

نکته کلیدی عملکرد ادرسون:

ادرسون بیش‌ترین دقت پاس بلند را در میان دروازبانان لیگ جزیره دارد.


1- محمد صلاح

باشگاه فعلی: لیورپول
باشگاه قبلی: آاث رم
مبلغ انتقال: ۳۶ میلیون یورو
نگاهی به خریدهای تابستانی لیگ جزیره

اگر شما از انتخاب محمد صلاح به عنوان بهترین خرید تابستانی لیگ جزیره، متعجب شده‌اید، احتمالا فوتبال انگلستان را دنبال نمی‌کنید! ستاره مصری لیورپول که در این فصل، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و یکی از مدعیان اصلی آقای گلی در لیگ جزیره است، رتبه یک لیست پربار ماست.

این وینگر مصری، فصل خارق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. او مصر را به جام جهانی برد، هواداران لیورپول را با عملکرد خوب خود، مجذوب خود کرد و در نهایت، در حال حاضر، دومین گلزن برتر لیگ جزیره است. درباره محمد صلاح تنها یک جمله کافیست:

"او یک جت، ماشین گلزنی و یک هواپیمای بلند پرواز است."

نکته کلیدی عملکرد محمد صلاح:

او تاثیر گذارترین مهاجم لیگ جزیره با ۱۵ گل و ۵ پاس گل است و توانسته‌ تا اولین بازیکن لیگ جزیره در این فصل باشد که روی ۲۰ گل، تاثیر مستقیم داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج