۶۵۳۳۸
۵۲ نظر
۶۲۷۱
۵۲ نظر
۶۲۷۱
پ

گیاهخواران مشهور در کنار هم!

مهمترین نکته ای که توسط گیاه خوارها مطرح می شود، این است که با نخوردن گوشت، می توان انسان های آرام تری شد. اما آیا این نکته درست است؟ در ادامه درباره چند نفر از گیاه خواران مشهور خواهیم خواند و نظراتشان را خواهیم دانست.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!

مجله چلچراغ: مهمترین نکته ای که توسط گیاه خوارها مطرح می شود، این است که با نخوردن گوشت، می توان انسان های آرام تری شد. اما آیا این نکته درست است؟ آیا وقتی افرادی همچون هیتلر، گاندی، انیشتین و پل مک کارتی در یک فهرست قرار می گیرند، می توان گیاه خوارها را از نظر روانی یکی دانست و گفت آنها روحیه هایی آرام دارند؟

در ادامه درباره چند نفر از گیاه خواران مشهور خواهیم خواند و نظراتشان را خواهیم دانست. البته به جز این افراد، چهره های دیگری هم هستند که به دلیل کمبود جا بی خیالشان شدیم. مهم است که در این دایره هیتلر و گاندی در کنار هم قرار گرفته اند.

آدولف هیتلر

ممکن است که بسیاری گیاه خوار بودن هیتلر را رد کنند اما شواهد بسیاری وجود دارد که او گیاه خوار بوده است. اوا براون، معشوقه آدولف هیتلر که برای مدتی کوتاه همسر او بود، می گفت که هیتلر، از مشروبات الکلی استفاده نمی کرد، سیگار نمی کشید و همچنین گیاه خوار بود و از خوردن غذاهای حاوی گوشت حیوانات پرهیز می کرد.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!

اما به جز این دست کم یک شاهد دیگر هم وجود دارد. مارگوت وولک، یکی از ۱۵ زنی بود که پیش مرگ هیتلر هنگام صرف غذا بود. یعنی آنها اول غذا را می خوردند و اگر زنده می ماندند، آقای هیتلر هم از خوراک می خورد. این پیرزن ۹۵ ساله آلمانی سال قبل در گفتگو با هفته نامه اشپیگل گفت: «هیتلر گیاه خوار بود از این رو هرگز در این غذاها گوشت وجود نداشت و البته غذاها بسیار لذیذ بودند اما نمی توانستیم از آنها لذت ببریم.»

البته بعضی ها می گویند که گیاه خوار بودن هیتلر شایعه بوده است اما در صورت درست بودن این ماجرا، کل پروژه گیاه خواری با چالش مواجه می شود.


صادق هدایت

هدایت در جوانی گیاه خوار شد و کتابی در فواید گیاه خواری نیز نوشت. او تا پایان عمر گیاه خوار باقی ماند. بزرگ علوی در این باره می نویسد: «یک بار دیدم که در کافه لاله زار یک نان گوشتی را که به زبان روسی بولکی می گفتند، به این قصد که لای آن شیرینی است، گاز زد و ناگهان چشم هایش سرخ شد، عرق به پیشانی اش نشست و داشت قی می کرد که دستمالی از جیبش بیرون آورد و لقمه نجویده را در آن تف کرد.»

گیاهخواران مشهور در کنار هم!

او همیشه از خوردن گوشت امتناع می کرد و در پاسخ درخواست دوستانش مبنی بر استفاده از گوشت پاسیخ می داد: «من این لاشه ها و مردارهای رو به متلاشی شدن را نمی خورم!»

این هم چند جمله دیگر از هدایت:

* گیاه خواری اولین گامی است که به سوی راستی و درستی برداشته می شود و برای آیندگان گرانبها خواهد بود.

* انسانیت پیشرفت نخواهد کرد و آرام نخواهد گرفت و روی خوشبختی و آزادی و آشتی را نخواهد دید تا هنگامی که گوشت خوار است.

* در نتیجه گوشت خواری است که نژاد انسان فاسد شده، پاکیزگی و سادگی نخستین خود را از دست می دهد.


جرج برنارد شاو

وقتی می فهمیم فردی مثل جرج برنارد شاو، گیاه خوار است، شاخ درمی آوریم. وقتی از او پرسیدند که چرا و به چه دلیل این نوع زندگی را انتخاب کرده، خیلی ساده بیان کرد: «من باید این سوال را از شما بپرسم که چرا گوشت خوارید. گیاه خواری خیلی طبیعی تر و درست تر از گوشت خواری است و این شمایید که باید جواب بدهید.»

شاو در جایی دیگر گفته است: «تا زمانی که بدن ما گور زنده حیوانات کشته شده است، چطور می توانیم انتظار هرگونه شرایط ایده آل را روی زمین داشته باشیم؟

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


برد پیت

برد پیت زندگی عجیبی را پشت سر گذاشته است اما شاید جالب است بدانید برد پیت زمانی در یک رستوران فست فود کار می کرده و گیاه خوار است.

پیت در مورد اینکه چرا سال ها گوشت می خورده و ناگهان این کار را ترک کرده، می گوید:«سال هاست که می خواهم گیاه خوار باشم اما نتوانستم. من روزگاری در یک فست فود کار می کردم و آنجا با بوی بد گوشت سرخ کرده روبرو می شدم و با خودم فکر می کردم چطور می توان این چیزها را خورد. بعد در سفری به آفریقا با شکار حیوانات آشنا شدم و دیدم با چه خشونتی حیوانات را می کشند. البته این چیزها حتما در آمریکا هم هست، اما دیوارها اجازه نمی دهند ما آنها را ببینیم. در نتیجه، همیشه با خودم فکر می کردم به جای گوشت چه می توانم بخورم تا اینکه دیدم چه فضایی برای خوردن چیزهای دیگر فراهم است.»

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


لئوناردو داوینچی

یکی از جالب ترین افرادی که می توان در میان گیاه خوارها پیدا کرد، لئوناردو داوینچی است. او گفته است: «من از ابتدای دوران کودکی از خوردن گوشت امتناع کردم چون به نظرم این کار جنایت است. روزی فرا خواهد رسید که مردم به قتل یک حیوان همانگونه نگاه خواهند کرد که امروزه به قتل یک انسان. زمانی فرا خواهد رسید که ما خوردن حیوانات را با همان دید قضاوت خواهیم کرد که امروز خوردن هم نوع خود، آدم خواری را.»

داویننچی همچنین گفته است: «اگر بشر آزادی می خواهد، چرا پرنده ها و حیوانات را در قفس زندانی می کند؟ به راستی که بشر پادشاه حیوانات است، چرا که بی رحمی او سرآمد همه آنهاست. ما از مرگ دیگران زندگی می کنیم. ما گورستان های متحرک هستیم.» یا «روزی جهان به آزمایش روی حیوانات همانطور نگاه خواهد کرد که امروز به آزمایش روی انسان ها.»

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


ابوعلی سینا

ابوعلی سینا نیز گیاه خوار بود و در نوشته های خود مضرات گوشت را بیان کرده است. مثلا نوشته است که حذر کنید از خوردن گوشت جانوران.

ابوعلی سینا معتقد بود دستگاه گوارشی انسان برای گوشت خواری ساخته نشده و در نتیجه خوردن گوشت می تواند به ما آسیب بزند. البته ابوعلی سینا تنها فیلسوف و پزشک ایرانی نیست که ما را از گوشت خواری نهی می کند. همچنین نجم الدین رازی در مرصادالعباد آورده است: «از گوشت بسیار احتراز کنید» و نظریات خود را در این مورد شرح داده است.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


آلبرت اینشتین

- غذاهای گیاهی تاثیر بسزایی بر خلق ما می گذارند. اگر تمام دنیا به گیاه خواری رو آورد، سرنوشت نوع بشر می تواند تغییر کند.

- اگر کسی آرزو دارد به پرهیزکاری برسد، اولین ریاضت او باید خودداری از آزار حیوانات باشد.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


رومن رولان

رومن رولان، نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل، از دیگر افرادی است که ما را به گیاه خواری تشویق می کند. بعضی از جملاتش را در ادامه مرور می کنیم:

- برای انسان آزاد اندیش، در آزار حیوانات چیزی غیرقابل تحمل تر از آزار انسان ها وجود دارد، چرا که حداقل مورد دوم (آزار انسان ها) بدی و فرد مرتکب، جنایتکار محسوب می شود ولی هر روز هزاران حیوان قصابی می شوند بدون آنکه اثری از پشیمانی به جا ماند، اگر هم کسی به این موضوع اشاره کند، مضحک به نظر می رسد و این جنایت غیرقابل بخشش است. این به تنهایی توجیه می کند که انسان ها سزاوار رنج کشیدن هستند. این فریاد انتقام خطاب به نسل بشر است.

- به نظر من، بی رحمی در مقابل حیوانات و بی تفاوتی در برابر رنج های آنها یکی از بزرگترین گناهان بشریت است. این مسئله، پس زمینه تباهی بشر است. وقتی انسان قادر است این همه رنج دهد، وقتی خود رنج می کشد، چه جای شکایتی دارد؟

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


توماس ادیسون

توماس ادیسون را هم حتما می شناسید. این جملات گیاه خوارانه از اوست:

- خودداری از خشونت به والاترین اخلاقیات، که هدف تکامل است، سوق می دهد. تا زمانی که به آزار موجودات زنده پایان ندهیم، همه ما وحشی هستیم.

- من همانقدر گیاه خوارم که مخالف سرسخت الکل هستم، چون به این ترتیب می توانم بهترین بهره را از مغز خود ببرم.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


ماهاتما گاندی

این جملات را هم از مهاتما گاندی بخوانید:

- برای من، زندگی یک بره به هیچ وجه کم ارزش تر از زندگی یک انسان نیست.

- از نقطه نظر من، گوشت غذای مناسبی برای گونه ما (انسان ها) نیست. اگر ما خود را اشرف مخلوقات می دانیم، به غلط از دنیای حیوانات پایین تر تقلید می کنیم.

- عظمت و پیشرفت اخلاقی یک ملت را می توان از روی نحوه برخورد آن با حیوانات محک زد.

- بره ... انسان ... هر چقدر یک موجود ناتوان تر باشد، به همان اندازه باید سهم بیشتری از حمایت انسانیت در برابر بی رحمی انسانی برخوردار باشد.

- آزمایش روی حیوانات، سیاه ترین همه جنایات سیاهی است که بشر در زمان کنونی در برابر خدا و مخلوقات زیبای او مرتکب می شود.

- قرانی کردن حیوانات حرکت معکوس زمان است به سوی عقب افتادگی.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!


پاول مک کارتنی

پاول مک کارتنی، خواننده و گیتاریست گروه بیتلز، نویسنده متن آهنگ، آهنگ ساز، نقاش، تولید کننده آهنگ و فیلم است اما علاوه بر اینها در زمینه حقوق حیوانات هم فعالیت می کند. او گفته است:

- اگر کشتارگاه ها دیوارهای شیشه ای داشتند، همه گیاه خوار می شدند.

- انسان نباید چیزی را که صورت دارد، بخورد.

- کسی که نسبت به حیوانات رحم ندارد، نمی تواند انسان خوبی باشد.

گیاهخواران مشهور در کنار هم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      حالا کو گوشت که بخوریم!!!

    • محمد

      با سلام و خسته نباشید به نظر من اگر در مورد مطالب ذکر شده خصوصا گیاهخواران مشهور در کنار هم منابع آنها نیز گفته شود بهتر است چون به نظر می رسد در بعضی موارد اغراق صورت گرفته است

    • parisa

      ممنون از این مطالب خوبتون من خودم از بچگی گیاهخوار هستم و خیلی راضی هستم و همچنین بدن سالمی دارم

    • ترسو

      نظرات مرحوم صادق هدایت رو در مورد گیاهخواری با اعمال هیتلر گیاهخوار مد نظر قرار دهید ؟! کدومشو باید باور کرد ؟

    • m2m

      wooow hame k giah kharan!????

    • بدون نام

      باید امتحان کنم

    • بدون نام

      ولی تو دین ما اومده یه مسلمون باید حد اقل هر چهل روز یک بار گوشت بخوره
      حتما یه حکمتی هست دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من گوشت نخورم بايد به خدا جواب پس بدم؟

      • سعید

        شکم خود را گورستان حیوانات نکنید .امام علی (ع)

    • مریم

      اوایل این مطلب رو که می خوندم فکر کردم چرت و پرت اما وقتی حکیم ابوعلی سینا گفته حتما یک چیزی میدونه البته من نمیتونم همچین کاری کنم آخه تو خونه ما مرد سالاریه و بابامم گوشت خیلی دوست داره ابوعلی سینا جونم شرمنده

    • عطا

      رژیم غذایی که بیشترش ازگیاه ها باشه مطمنا سالمه و نه اینکه کلا گوشت نخورد.
      نونونونونونونونونونونونونو

    • majid

      ای داد ای بیداد بابا گوشت کیلو 40 تومن مگه در ماه چقدر چطوری خوبی چه خبر

      پاسخ ها

      • حسین-ل

        .باید قیمتش بیشتر از اینا باشه

    • سیما

      غذاهای گیاهی خیلی خوشمزه و سلامت تر از انواع گوشتهاست من خودم کشک بادمجون خودمونو ب شیشلیک و هر چی کبابه ترجیح میدم

    • بدون نام

      من ٢٠ سالمه و ١ سال هس كه گياه خوارم . به قول گاندي جان يك بره كمتر از جان يه آدم نيست. تا آخر عمر هيچكوقت گوشت نخواهم خورد

    • سپیده

      سلام . من 21 سالمه و نزدیک به دو ساله که هم خودم هم برادرانم گیله خوار شدیم .... صرف نظر از هر موضوعی اگر 3-4 ماه گیاه خوار باشید تاثیرات مثبتش رو روی بدن کاملا حس میکنید... بدن چند برابر قبل نسبت به قبل در برابر بیماری ها مقاوم میشه و شما نسبت به قبل احساس خستگی کمتری میکند.... بعد از یک سال اگر شما و یک گوشتخوار یک مسیر طولانی رو پیاده روی کنید شما در اخر مسیر مثل لحظه ی شروع انرژی دارید.... ولی نفر دیگر حتما به 10 دقیقه استراحت نیاز پیدا میکنه .... امتحانش ضرری نداره ... سپیده

      پاسخ ها

      • سارا

        دقیقا منم از زمان کودکی تا الان که ۲۵ سالمه گیاه خوار بودم خدارو شکر اصلا دکتر تا حالا نرفتم با این که لاغر هستم اما خیلی قدرت بدنی بالایی دارم و با توجه به این که اکثر خانم ها کم خونی دارن من اصلا کم خونی ندارم
        پیش نهاد میکنم امتحان کنید

    • لیل

      اگر کشتارگاه ها دیوارهای شیشه ای داشتند، همه گیاه خوار می شدند.

      امروز دو سه تا عکس دیدم کاملا موافقم با این جمله !

    • سعید

      درود بر شما و انسان های گیاهخوار
      تا زمانی که کشتارگاه ها برقرار اند جبهه های جنگ نیز برپا هیستند . (لئو تولستوی)

    • کیلر

      باشهههههه شما گوشت نخورین اما من میخورم

    • اناهیتا

      من نزدیک 1 ساله گیاهخوارم و 17 ساله با مخالفت شدید اطرافیانم مواجهم البته عادت کردم به حرفاشونو مسخره کردناشون .انتظاری از این گوشت خوارای قصاوت قلب گرفته ندارم ! اط این مطلب خیلی خوشم اومد و برام عجیب بود هیچ وقت فک نمیکردم اینا هم گیاه خوار بشم تو تصمیمم مصمم تر شدم شما هم امتحان کنید !

    • مصطفی

      گیاهخواری بهترین عملیه ک یک انسان توی این دنیا باید انجامش بده.پرهیز از ظلم اساس دنیاست

    • مصطفی

      گیاهخواری بهترین عملیه ک یک انسان توی این دنیا باید انجامش بده.پرهیز از ظلم اساس دنیاست

    • مصطفی

      گیاهخواری بهترین عملیه ک یک انسان توی این دنیا باید انجامش بده.پرهیز از ظلم اساس دنیاست

    • مصطفی

      گیاهخواری بهترین عملیه ک یک انسان توی این دنیا باید انجامش بده.پرهیز از ظلم اساس دنیاست

    • بدون نام

      بنده یه رژیم سه روزه میوه خواری)بیشتر( و خام خواری اندکی پیاده کردم، یکی از مشکلاتی که سال ها درگیر بودم باهاش رفع شد. به نظرم اگر سیاست مداران و افراد مرفه و با نفوذ به سمت حذف گوشت پیش برن اولین نفعش به مردم طبقات پایین دسته.

    • مصطفی

      گیاهخواری بهترین عملیه ک یک انسان توی این دنیا باید انجامش بده.پرهیز از ظلم اساس دنیاست

    • سعید

      سلام
      التماس میکنم عاجزانه از شما که پست عیتلر را بردارید
      خیلی خیلی توی ذوق میزنه و ابروی همه گیاهخوارای شریف تاریخ را میبره
      هیچ حکمتی در گذاشتن این پست نیست.خیلی ها را از گیاهخوار شدن منصرف میکنه
      نظرم را قبول میکنید؟؟؟؟

    • lمهدی

      گیاهخواری برگشت به خوی انسانیست

    • آرش

      سلام به همه دوستان گرامی
      دو ماه پیش تصمیم گرفتم رژیم غذایی بگیرم بهترینش خام گیاهخواری بود الان که از دو ماه از گیاهخواریم می گذره تصمیم گرفتم برای همیشه گیاهخوار بشم ابتدا لاغرت میکنه بعد بیماریها رو از بدنت خارج می کنه بعد از اون بهت آرامش میده به خودم که تونستم گیاهخوار بشم افتخار می کنم .به امید اینکه روزی انسانها همه گیاهخوار بشن.

    • ندا

      اگه میتونید امتحان کنید بچه ها .کلن سیستم‌ فکریتون نسبت به‌همه چی عوض میشه.نه تنها دلت تنگ نمیشه واسه ابگوشت و‌جوجه و کباب بلکه ب خودت میگی چی جوری من اینارو‌میخوردم:-( :-( :-( :-( تخم مرغم نخورید .ما تو‌خونه بهش میگیم جنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تخم مرغ جنین نیست.تخم مرغ مواد عالی هستش .به غیر از نطفه که اونم میشه جدا کرد

    • بدون نام

      داداش داری اشتباه کپی میکنی ابوعلی سینا گفته اگر انسان فقط میوه ها و سبزیجات بخورد خون را میکشد(دچار کم خونی میشود)

    • علی اکبر

      راجع به هیتلر که با یک مراجعه ساده به تاریخ متوجه میشید که این حرف چرنده و در خصوص انیشتین تنها یکسال منتهی به مرگش! گیاهخوار بوده....راجع به الباقی شخصیتها هم تحقیق با خودتون ....

    • گوشتخوار در به در

      من قلبا به حقانیت گیاهخواری اعتقاد دارم اما 35 سالمه هر از گاهی که تصمیم گرفتم گیاهخوار بشم نتونستم و بعداز چند هفته باز برگشتم سر رژیم مرده خواری سابق، دوستان میتونن راهنمایی کنن چطور میشه کاملا و به طور مستمر گیاهخوار شد؟؟

      پاسخ ها

      • aryanaz

        خیلی راحت میشه بهش عادت کرد مخصوصا اگه با خوردن غذاهای خوشمزه ی گیاهی شروع کنی ...مثلا میرزا قاسمی یا کشک و بادمجان یا انواع و اقسام پاستا های گیاهی که مزه ی فوق العاده ای دارن سمبوسه های مخلتف و .... یک ماه از گیاهخوار شدنت بگذره از ماه دوم با دیدن گوشت حالت بد میشه مخصوصا وقتی فکر کنی که اون گوشت از کجا میاد!!

      • عادل

        حتما تحت نظر یک مشاور این کار رو انجام بده.

    • مریم

      من گیاه خوارم خیلیم راضیم به ارامش رسیدم ،امیدوارم یه روزی کل ادما از کشتن حیونا و خوردنشون دست بکشن.

    • یک دوست

      مطلب خوبی بود، ولی همونطور که یکی از دوستان گفتن باید منابع ذکر می شد، و درباره ی گیاهخوار بودنِ هیتلر اینکه دلیل گیاهخواریِ ایشون صرفا سلامتی بوده وگرنه عقل هیچ انسان سالمی تایید نمیکنه که کسی با کشتار حیوانات مخالف باشه و آدم ها رو بکشه.
      به هر حال رفتارِ یک فرد از بن یک بینش و تفکر رو از بین نمیبره، همونطور که بین افراد همه چیزخوار هم خوب و بد موجود و قابل روئیته. ....

    • بدون نام

      منابع رو‌ ول کن...وقتی قلبت و انسانیتت کاری رو‌تایید میکنه دنبال توجیه نباش. امثال شما از واقعییت فراری هستند چون نفس ضعیفی دارن و‌بدنبال بهانه برای توجیه کارشونن.شما گوشتخوار باش چون قلبت برای زمین و طبیعت و موجودات بی زبان نمی تپه و روزی سرزنش میشی چون نخواستی بیدار بشی

    • بدون نام

      به من نظر من گیاهخواری ظلم به بدن انسات است چون خدا گفته حلال مرا برخود حرام نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من در عجبم.جدا چه ظلمی میتونه به بدن باشه؟بگو عادت کردم و دنبال بهانه ام

    • بدون نام

      من 40 روزه خگخ هستم
      اینقدر سبکم
      اینقدر پر انرژی ام
      اینقدر قلبم به خدا نزدیکتر شده
      مم 38 سالمه اما همه میگن شبیه 20سالگیت شده از بس پوستم تمیز شده

    • بدون نام

      باسلام خدمت دوستان
      من معده بسیار ضعیفی دارم ی بار خواستم خام گیاه خواری کنم اما دچار معده درد شدیدی شدم ولی درکل خیلی دوست دارم خام گیاهخوار باشم

    • بدون نام

      اگر ادعا می کنیم انسان هستیم باید رحم داشته باشیم وگیاهخواری راشروع کنیم

    • بدون نام

      اگر ادعا می کنیم انسان هستیم باید رحم داشته باشیم وگیاهخواری راشروع کنیم

    • رضا

      من سالهاست طبیعی خوار( خامگیاهخوار) هستم .... با علم نمیشه رسید باید خودتون تجربه کنید فقط 3 روز امتحانش کنید ... پرخوری هم مجازه هر کالایی که در میوه فروشی هست میتونید مصرف کنید ... به قول مولانا که میگه : در بیان آنکه مدتها سخن را آزمودیم ...اندکی نیز خاموشی را بیازماییم ...

    • میگ

      خدا رو شکر تا حالا گوشت نخوردم.حتی نمیدونم طعمش چطوره.و اینو رو به صراحت میگم من با هر انسان گیاهخواری نشستمو و پاشدم در اینگونه انسانها فقط مهربانی و احساسات و نرمخویی دیدم.با خیلیها در مورد گیاهخواری حرف زدم اما فقط با جنبه مسخره به موضوع نگاه میکنن و هی میخندنو ومن فقط و فقط در جوابشون سکوت میکنم و تفکر که واقعا چقدر براشون عادیه.مطمعا باشین تا زمانیکه گوشتخواری هست جنایت هم هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم گیاهخواران زیادی دور و برم دیدم که هیچ مهربانی نداشتن و همه ش نمایش میدادن در مورد حقوق حیوانات. من گوشتخوارم چون انسان همه چیزخواره و نیاز به گوشت داره. نه به سنگدلی ربطی داره نه به چیز دیگه ای. وقتی گوشت نمیخوری و همه دکترها معتقدن باید مکمل مصرف کنی پس چیزی کمه و تغذیه ت کامل نیست

    • محمد

      انسان روح بزرگی داره گیاه خواری از قدم های اولیه این راه برای کمال وکامیابی روح انسان هاست.مرسی از سایت خوب و اطلاعات خوبتون

    • @labkhandee_khoda16

      در این زمینه دو تا کتاب و سه تا مستند پیشنهاد میکنم حتما بخوندید و ببینید
      فواید گیاهخواری از صادق هدایت و انقلاب غذایی از جان رابینز
      مستندهای۱_کدوم سلامتی؟۲_توطئه گاوی۳_ساکنان زمین

    • بدون نام

      یک روز میرسه که با آدم گوشتخوار مثل روانی برخورد خواهد شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج