مصاحبه ای با جیمز منگولد درباره «لوگان»
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
ادیب_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۵۴۴۶۱
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
۳۵۰۲
«لوگان» نهمین فیلم از مجموعه آثار «مردان ایکس» است و شاید بهتر باشد بگوییم این نهمین فیلمی است که کاراکتر وولورین که از مردان «شاخص ایکس» بوده، با بازی هیو جکمن استرالیایی و مشهور در بردارد.
بانی فیلم: «لوگان» نهمین فیلم از مجموعه آثار «مردان ایکس» است و شاید بهتر باشد بگوییم این نهمین فیلمی است که کاراکتر وولورین که از مردان «شاخص ایکس» بوده، با بازی هیو جکمن استرالیایی و مشهور در بردارد و دومین باری است که وولورین که نه دست های چنگگ مانند خود را دارد و نه با چنین اسمی نامیده می شود (او را لوگان می نامند) به تنهایی و در بطن یک فیلم و به عنوان قهرمان اصلی آن ظاهر می شود، در قسمتی از فیلم کاراکتر چارلز زاوی یر (با بازی پاتریک استوارت) پیرتر از همیشه روبروی تلویزیون نشسته و مشغول تماشای وسترن کلاسیک سال ۱۹۵۳ جورج استیونس یعنی «شین» است و لوگان در اتاق کناری حضور دارد. هر دو در حال فرار از دست شخصیت های بد قصه اند و گذارشان به نقاطی در دور دست واقع در منتهی الیه غرب آمریکا افتاده است. تلاش و توجه آنها متمرکز بر دخترکی ۱۱ ساله به نام لورا (دافنی کین) است که برخلاف پیکر کوچکش یک ماشین قتل و کشتار است و نمی توان او را موجودی غریب و متفاوت ندانست. دخترک در کنار زاوی یر می نشیند و سکنات و کارهای استقلال طلبانه و قهرمانانه الن لد ایفاگر رل اصلی «شین» را می بیند و به تدریج مثل زاوی یر جذب این فیلم و کاراکتر «لد» می شود و شاید قسمت هایی از وجود وی و حرکات رهایی طلبانه وی را در خود می یابد. بر این اساس نیک و شر مقابل یکدیگر ایستاده اند و البته کودکانی بسیار پرگناهتر از گذشته در بین آنها سرگردان اند و «لوگان» نیز ادغامی از مولفه های وسترن با قابلیت های برجسته ابرقهرمانان خیالی به تصویر کشیده شده در کمیک بوک ها نشان می دهد و ضد قهرمانی مثل لوگان مانند اکثر شخصیت های کلینت ایست وودی، یاغی نظم خواهی است که خوب و بد را گم کرده و نمادی از هر دو است. ببینیم جیمز منگولد کارگردان «لوگان» این همه تضاد را چطور توجیه و توصیف می کند.
 
مصاحبه ای با جیمز منگولد درباره «لوگان» 
 
آقای منگولد، ظاهراً شما هم از ارادتمندان پرشمار به وسترن کلاسیک «شین» هستید.
– همین طور است و طی این سال ها حتی وقتی در سال ۲۰۱۳ فیلم وولورین را که اولین کار سینمایی مستقل پیرامون این کاراکتر است، می ساختم و به تبع آن با کلی افکار کمیک استریپی سر و کله می زدم، باز شین را در ذهنم داشتم.
 
ظاهراً شما به تازگی نطقی هم در تحسین «شین» ادا کرده اید.
– ماجرا از این قرار بود که آکادمی علوم سینمایی و هنرهای تصویری برنامه ای در معرفی و بزرگداشت وسترن های برتر دهه ۱۹۵۰ گذاشته بود و مرا هم دعوت کردند. آن جا پسر جورج استیونس از من خواست در مراسم پس از اتمام نمایش «شین» فردی باشم که راجع به این فیلم حرف می زند و من نیز پذیرفتم، بخصوص که در همان ایام نسخه ترمیم و شفاف شده ای از «شین» نیز به بازار فیلم های ویدئویی روانه شده بود و من با دیدن آن در آیین «آکادمی» یک بار دیگر از حس و لمس قواعد انسان مدارانه ای که در متن قصه «شین» می آید لذت بردم و مجدداً حیرت زده شدم. همان شب با خودم عهد کردم «لوگان» را با همان آرمان خواهی شین بسازم.
 
واقعاً چه شباهت هایی بین «لوگان» و «شین» هست؟
– هر دو به لحاظ بصری زیبا هستند و فیلم هایی ناتورالیستی از آب در آمده اند. فیلم هایی که Cast و مجموعه بازیگرانی اندک دارند ولی می توانند ما را با قهرمانان اصلی خویش همسو سازند. قهرمانانی که نمی دانند برای خوب بودن چقدر باید از وجوه بد خود را کسر و حذف کنند و با افکار خویش در ستیزند.
 
فکر ساخت «لوگان» کی و چگونه به مغزتان خطور کرد؟
– ابتدا این را بگویم که سابقه دوستی و همکاری من و هیو جکمن به سال ۲۰۰۱ و زمان ساخت فیلم کمدی رمانتیک «کیت و لئو پولد» برمی گردد اما در زمان ساخت «وولورین» به سال ۲۰۱۳ بود که درباره «لوگان» و امکان و ادوات ساخت آن حرف زدیم و قرارهایی در این زمینه گذاشتیم. وقتی هم که سفرهایی به قصد تبلیغ درباره «وولورین» و شروع پخش آن در اینجا و آن جا داشتیم، فرصتی پیش آمد تا بیشتر درباره «لوگان» فکر و برنامه ریزی کنیم.
 
تفاوت های نه چندان وسیع اما آشکار بین «لوگان» و «وولورین» از کجا می آید و چگونه رقم خورده است؟
– اولین قرار و شرطی که برای ساختن «لوگان» بین من و جکمن برقرار شد، این بود که بین این شخصیت و وولورین تفاوت ها محسوس و قابل ذکر باشد و بهتر بگویم چیزی که می سازیم متفاوت با گذشته باشد و امور نویی را نصیب بینندگان کند. در غیر این صورت ساختن یک فیلم تازه اما با مضامین تکراری چه ارزشی می داشت؟ هیو جکمن هم احساس می کرد کاری مثل کلینت ایست وود را در زمان ساختن فیلم کلاسیک «نابخشوده» انجام می دهد. آن فیلم به منزله وداع ایست وود با ژانر وسترن بود که سالها در آن درخشیده بود و جکمن هم باور داشت شاید «لوگان» آخرین مرتبه حضور وی در رل وولورین باشد.
 
خود شما در این فیلم چه می دیدید؟
– با خودم فکر کردم چه چیزی ممکن است در این دنیا باشد که لوگان بیش از سایر امور از آن بترسد و حتی از فکر کردن درباره آن نیز بپرهیزد. بعداً به این نتیجه رسیدم که چنین چیز ترسناکی نه فقط یک کاراکتر بد و ویرانگر و نه حتی مرگ و نه نابود شدن کل پدیده زیست و دنیا بلکه از دست رفتن روابط نزدیک و محو شدن عنصر خانواده است. این چنین است که در «لوگان» کاراکتر اول و به واقع وولورین را بدون نشانه های نخست شناسایی اش که آن چنگک های وصل شده به دستش است، در شرایطی می یابیم که غم ابتلای پدرش- چارلز زاوی یر- به تومور مغزی و یک مرگ اجنتاب ناپذیر برخاسته از آن را می خورد. از این نقطه به بعد است که دخترک دارای ویژگی های غیرمعمول و یک سری چالش هایی هم که من به سوی لوگان روانه می کنم، وارد متن قصه و فهرست اتفاقات می شوند.
 
شما پیشینه ای طولانی و غنی از پرداختن به ژانرهای مختلف و ادغام آنها با یکدیگر دارید و بازسازی وسترن «۱۰/۳ تایوما» و فیلم نیمه موزیکال «Walk The Line» و همچنین تبدیل کتاب خاطرات سوزانا کایسن به فیلم «دختر مغشوش» در سال ۱۹۹۹ بخش ها و نمونه هایی از آن است. آیا همه اینها به گونه ای با یکدیگر نزدیک و مرتبط نیستند؟
– حقیقت امر این است که من موافق قاطی کردن موضوعات مختلف و پیچیده تر کردن اوضاع نیستم بلکه معتقدم باید در هر فیلم یک خط داستانی صریح و شفاف داشته باشم و هر چیزی سر جای خودش باشد و حواس بیننده را نیز پرت نکنیم. باور من البته در تضاد با روش کار در کمیک استریپ ها است که آنقدر کاراکترها را زیاد و تعداد اتفاقات درجه دوم و شاخ و برگ ها را زیاد می کنند که دیگر نمی توان هر چیزی را به آسانی از سایرین تفکیک کرد. از حالا هم طرح های تا ۵ سال بعد اینگونه فیلم ها را ریخته اند که چطور و چه زمانی قهرمان بعدی کمیک استریپی سر بر می آورد و یا کدام قهرمان در کنار سایر قهرمانان این داستان ها قرار می گیرد و بر سر ائتلاف شان چه مسائلی شکل می گیرد. کار به جایی کشیده که هر فیلمی، ویرانگری و مرگ های بیشتری را بیافریند نسبت به سایرین با توفیق بیشتری مواجه می شود. از این طریق تعداد قهرمانان واقعی و غیرفانتزی بسیار کاهش یافته است و به همین خاطر من سعی کرده ام قهرمانی از این دست را در بطن «لوگان» قرار بدهم. قهرمانی که اهداف با ارزشی داشته باشد و ترحم نه آخرین اصل مورد نظر وی بلکه اولین باشد.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نائبی_1
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی نوین_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
تنورستان_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر