۶۵۴۷۸۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آفتِ بازی جناحی در وحدت ملی ایرانیان

محمدرضا باهنر؛ دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در روزنامه ایران نوشت: چند روزی است تعدادی از مردم کشورمان نسبت به آنچه مشکلات اقتصادی خوانده می‌شود، اعتراض دارند و این اعتراضات را به خیابان‌ها هم کشانده‌اند.

محمدرضا باهنر؛ دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در روزنامه ایران نوشت: چند روزی است تعدادی از مردم کشورمان نسبت به آنچه مشکلات اقتصادی خوانده می‌شود، اعتراض دارند و این اعتراضات را به خیابان‌ها هم کشانده‌اند.
قبل از هر چیز توجه به این نکته مهم است که اعتراض حق مردم است. حقی که در قانون اساسی هم به صراحت آمده و طبیعی هم هست که در نظام مردمسالاری دینی حق انتقاد و اعتراض باید به رسمیت شناخته شود. در این میان البته توجه به نکات دیگری هم ضروری است؛ اینکه اعتراض با آشوب‌های خیابانی متفاوت است. اگر چه نوع اول و البته در چارچوب‌های تعریف شده آن نه تنها ضعف نیست بلکه حسن نظام هم هست و قطعاً پیامدهای مثبت آن نصیب مردم هم خواهد شد.
مسئولان در رده‌ها و ارگان‌های مختلف کشور هم باید از انتقادها یا اعتراض‌های مدنی و قانونی استقبال کنند چرا که ضعف‌ها یا کوتاهی‌های احتمالی به صراحت بیان می‌شود و عزم و اراده مسئولان برای حل و فصل مشکلات را دوچندان خواهد کرد. از این منظر شایسته نیست در اظهار نظرها و اعلام مواضع، مردم معترض یا منتقد را با ادبیات نادرست مخاطب قرار داد و آنها را وابسته به بیگانگان خواند. اما وجه دوم یعنی آشوب قطعاً مضرات بسیاری دارد که نه به صلاح نظام است و نه مفید به حال مردم. چرا که در این شیوه چه بسا باب تبادل نظرها و انتقال پیام‌ها بسته خواهد شد و مضاف بر آنکه تصویر مشوشی از جامعه ایران را نیز مخابره می‌کند. بخصوص که مخالفان نظام همواره درصدد بهره‌برداری از چنین اتفاقاتی هستند.
بنابراین در برابر آنچه اتفاق افتاده است، در درجه اول باید مطالبات مردم را شنید. اگرچه مخاطب انتقادهای مردمی ممکن است نهادهای مختلفی باشند اما به واسطه وظایف تعریف شده برای قوه مجریه شاید اولین نهادی که باید با مطالبات مردم همراهی داشته باشد و صدای آنها را بشنود دولت است و البته که در مسیر حل مشکلات دیگر قوا و نهادها نباید در مقام معترض رفتار کنند بلکه بایسته است به کمک دولت بیایند و موانع احتمالی را شناسایی و برطرف کنند. به هر روی اگر چه دولت در خط مقدم مسائل اجرایی کشور است، اما نباید همه بار مشکلات را به دوش کابینه انداخت. بدتر از آن اینکه در این میان برخی به دنبال منافع جناحی و تسویه حساب‌های سیاسی باشند. این عرصه صحنه بازی‌های سیاسی و جناحی نیست، چه از دل آشوب هیچ منفعتی برون نمی‌آید مگر برای بدخواهان.

نکته قابل تأمل دیگر استقبالی است که برخی بدخواهان خارجی از اتفاقات اخیر کرده‌اند. رئیس جمهوری امریکا که تا دیروز ملت ایران را تروریست خوانده و برای رفت و آمد هموطنان به این کشور محدودیت‌هایی ایجاد کرده است، حالا مدعی حمایت از همین مردم شده است. به این، ذوق زدگی برخی حاکمان کشورهای عربی منطقه را نیز اضافه کنید تا آنگاه مشخص شود که از بروز هرج و مرج در کشور چه کسانی سود خواهند برد. با این وصف از یک طرف بر دولت و مسئولان دیگر نهادها فرض است که صدای انتقاد مردم را بشنوند و میان اعتراض‌های بحق و آشوب‌طلبی تفاوت قائل شده و هر انتقادی را به چوب ضد نظام و عامل بیگانه نرانند و مهم‌تر اینکه در جهت مطالبات مردمی گام بردارند و از سوی دیگر این انتظار هم از مردم می‌رود که نسبت به پیامدهای اقدامات خود اهتمام داشته باشند و میدان را به بدخواهان ندهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماازاتاقاتون بیرون نمیایین ومیگیرن همه چیز خوبه نه فقرونه بیکاری چشمانی انسدادی نقد افغانی مهاجر چه ضررجبران ناپذیری میری اینم نتیجش مجلس به وزیرکارواخطاردادن آرت زردگفتن بیش از۳ملیون فقط توکارساختمان شغل ایرانیاروگرفتن وچندبرابران توشغلهای دیگه هستن وشماوصداسیمابه دروغ میگهفقط۱/۵تا۲/۵ملیون هستن خرج ایناکمرشکنه وباعث بدبختی وطن وهم وطنان میش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج