۶۵۵۴۸۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش قیمت قیمت بنزین، باعث تورم می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث تورم مجدد می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث تورم مجدد می‌شود.

محسن خندان‌دل در خصوص نارضایتی‌های مردم در روزهای اخیر اظهار کرد: موضوع معیشت مردم امری مهم به شمار می‌آید و دولت در تمامی دنیا نیز باید بر این امر تاکیدات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: زمانی که ما در انتخاب بین تورم و رکود، گزینه دوم را انتخاب می‌کنیم دو اتفاق در سیستم اقتصادی می‌افتد، سیستم‌هایی که در حقیقت دچار تناقض رفتارهای اقتصادی هستند معمولا با کاهش ارزش پول ملی خود رو به رو می‌شوند و این امر به طبع خود تورم را به همراه می‌آورد.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت‌هایی که دچار این نقیصه می‌شوند برای اینکه تورم را کنترل کنند یکی از راهکارهایشان این است که رکود به وجود آورند، یعنی عدم تزریق نقدینگی به بازار برای کنترل تورم را مدنظر قرار دهند.

خندان‌دل با بیان اینکه رکود در واقع یک طول عمر مفیدی دارد، گفت: اگر بگذاریم این امر از حد خود بگذرد اثرات آن چیزی می‌شود که در حال حاضر شاهد آن هستیم؛ یعنی کاهش نقدینگی پول در جامعه اقتصادی ما امروز چرخه زندگی مردم را دچار مشکل کرده و به واسطه نبود پول تولیدکنندگان ما دچار مشکل شدند.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: نبود پول در دست مردم باعث ایجاد نشدن یک چرخه مناسب گردش نقدینگی در انجام امور تجاری شده و این امر سبب شده درآمد مردم نیز تحت شعاع قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه و مسیر عبور از این ماجرا پرداختن به رشد تولید ناخالص ملی به شکل واقعی است، بیان کرد: باید از آن قسمت پتروشیمی و میعانات گازی را بیرون بکشند و آن زمان در مورد آن به درستی سخن گویند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: ما باید بپذیریم که باید شرایط تولید ممکلت تغییر پیدا کند و رونق به شکل واقعی در آن رخ دهد، امروزه دولت باید با نظارت و اصلاح ساختار تزریق نقدینگی توسط سیستم‌های مالی که در راس آن‌ها بانک‌ها وجود دارد شرایط را به کل تغییر دهد.

خندان‌دل با اشاره به این سخن که از دری که فقر وارد شود ایمان بیرون خواهد رفت، تصریح کرد: باید اجازه دهیم مردم مطالبه خود را در یک شرایط عادی مطرح کنند، امروزه افکار مختلف نیاز به صحبت و نشست‌های گوناگون دارد که در یک فضای کاملا آرام مردم مطالبه خود را بیان کنند، اگر بخواهیم با خشونت و رفتارهای تند کار خود را پیش ببریم یقینا با مشکل روبه رو خواهیم شد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: ما برای گذر از یک بحران باید در یک نقطه‌ای دست به واقعی‌سازی قیمت‌ها بزنیم، اما اینکه به این ماجرا به صورت جزیره‌ای و تکه تکه نگاه کنیم امری غلط بوده و من با این روش کاملا مخالف هستم.

وی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار کرد: من مخالفتی با واقعی کردن قیمت‌ها ندارم، اما می‌گویم زمانی که نرخ حامل‌های انرژی ما واقعی شود باید نرخ دستمزد ما نیز به صورت واقعی لحاظ شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: قطعا افزایش قیمت حامل‌های انرژی و در راس آن گازوئیل و بنزین نه تنها باعث تورم مجدد می‌شود بلکه همان سهم ناچیز تولیدی را که امروزه وجود دارد نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و نگاه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید در یک بسته اقتصادی دیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه فهمیدید اگه بنزین گران شود همه چیز گران میشود معلومه برای اقازاده ها چه فرقی می کند وقتی پول ملت دست انها است بنز طلا به ایران می اورند وقتی مردم پول نان ندارند انها به فکر کیف خودشان است

    • بدون نام

      افزایش بنزین خیلی ظلم به مردم است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج