جاباما
۶۵۵۵۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تلگرام بازی تلویزیون در روز قطع تلگرام

با توجه به اختلال در سیستم تلگرام و محدود شدن دسترسی مخاطبان به کانال های تلگرامی، شبکه ها و برنامه های مختلف تلویزیون ضمن واکنش به این مسئله، کماکان فعالیت شان را در این کانال ها ادامه دادند. این فعالیت ها را مرور می کنیم.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: با توجه به اختلال در سیستم تلگرام و محدود شدن دسترسی مخاطبان به کانال های تلگرامی، شبکه ها و برنامه های مختلف تلویزیون ضمن واکنش به این مسئله، کماکان فعالیت شان را در این کانال ها ادامه دادند. این فعالیت ها را مرور می کنیم.

بعد از ظهر روز یکشنبه بعد از این که دسترسی به شبکه های اجتماعی با اختلال رو به رو شد، کاربران فضای مجازی، امکان دسترسی به کانال های تلگرامی را از دست دادند و بیشتر آنها حتی با استفاده از فیلترشکن هم نتوانستند فعالیت شان را در این فضا ادامه دهند. با این حال اما کانال تلگرامی بیشتر برنامه های تلویزیونی کماکان فعال بودند. این کانال ها آنقدر جدی پست می گذاشتند و از مردم می خواستند در نظرسنجی های شان شرکت کنند که انگار ادمین های شان اصلا در ایران زندگی نمی کنند و از شرایط جدید چند روز اخیر خبر ندارند.

نکته جالب اینجاست که تمام برنامه های همچنان روی آنتن برای کانال های تلگرامی شان تبلیغ می کردند و از مخاطبان می خواستند اطلاعات بیشتر را از کانال ها دریافت کنند. درست است که وزیر ارتباطات تاکید کرده قطعی تلگرام مقطعی است و دوباره فعالیتش را از سر می گیرد اما با توجه به اینکه در دو روز اخیر تلگرام قطع بوده و کسی حق استفاده از آن را نداشته، آیا ادامه فعالیت تلگرامی شبکه ها دلیل خاصی دارد؟ فعالیت های تلگرامی دو روز اخیر برخی برنامه ها را بررسی می کنیم.
تلگرام بازی تلویزیون در روز قطع تلگرام

ادامه نظرسنجی تلگرامی پایش

عصر یکشنبه تلگرام با اختلال رو به رو شد و کاربران خیلی سخت می توانستند از آن استفاده کنند. تا ساعت 20 عملا استفاده از تلگرام مسدود شد و در مدت زمانی کوتاه، امکان استفاده از فیلترشکن برای بازکردن آن هم وجود نداشت. در واقع ساعت 23 یعنی زمانی که برنامه «پایش» روی آنتن شبکه یک رفت، تلگرام به طور کامل قطع بود. درست در همین شرایط، کیا داود اسفندیاری، مجری برنامه مجددا از سوال نظرسنجی اسم به میان آورد و آن را به صورت زیرنویس منتشر کرد.
مردم قرار بود برای پاسخ به این سوال که «به نظر شما برای مهار کردن مصرف بنزین، کدام راه درست است؟» به یکی از دو گزینه «افزایش قیمت» و «سهمیه بندی» رای دهند. کنار این زیرنویس علاوه بر شماره تلفن، آدرس کانال تلگرامی هم نقش بسته بود. این نظرسنجی در کانال برنامه قرار گرفته و خیلی ها هم به آن رای دادند. علاوه بر اینها، پایش تا آخر وقت و حتی صبح دوشنبه، پست های زیادی در کانال تلگرامی اش منتشر کرد.

خواندن نظرات تلگرامی در حالا خورشید

برنامه «حالا خورشید» واکنش بامزه ای به قطعی تلگرام داشت. رضا رشیدپور در بخش مربوط به خواندن نقد و نظرهای مردم راجع به برنامه گفت: «دسترسی ها به شبکه های مجازی و کانال های تلگرامی همانطور که در جریان اخبار هستید محدود شده و خیلی از هموطنان طبیعتا امکان دسترسی ندارند. این مسئله برای ما خوشایند نیست اما سعی می کنم پیام آنهایی را که به فضای مجازی دسترسی دارند و برای ما پیام فرستاده اند بخوانم.» پرویز نشاط هم به شوخی گفت در چنین شرایطی ما می توانیم آدم های انتقادپذیری باشیم. حالا اگر می توانید پیام بفرستید و انتقاد کنید. جالب اینجا بود که بخش مهمی از پیام ها از سوی مخاطبان خارج از ایران ارسال شده بود. با این حال آدرس کانال تلگرامی برنامه از زیر صفحه حذف نشد.

واکنش صریح رشیدپور به اختلالات

رشیدپور برخلاف بخش مهمی از مجریان تلویزیون نسبت به قطعی تلگرام واکنشی صریح نشان داد. او گفت: «بعضی ها پیام فرستاده اند که را وقتی ما اعتراض داریم شما نشسته اید آنجا می خندید و می خواهید همه چیز را عادی نشان دهید؟ باید بگویم من کلا آدمی هستم که دوست دارم با ملایمت، لبخند، حال خوب و دیدن نیمه پر و خالی به سمت نقد بروم تا اینکه بنشینم، اخم هایم را بکنم توی هم. به نظرم با دعوا و خشونت و آتش زدن بانک و تخریب اموال عمومی کاری درست نمی شود.
تلگرام بازی تلویزیون در روز قطع تلگرام
درست است که خیلی ها معترضند که چرا باید نرم افزار تلگرام فیلتر باشد. ما هم می فهمیم اما دیروز دیدم مقامات می گفتند این مسئله موقتی و محدود است. قطعا آرزوی ما هم این است که مشکل تلگرام همین نیم ساعت دیگر حل شود اما وقتی فضا می رود به سمت خشونت، مسئولان امنیتی تصمیماتی می گیرند که ما شاید خوش مان نیاید و این هم کاملا طبیعی است.»

واکنش خاص مثبت دو

برنامه صبحگاهی «مثبت دو» واکنش خیلی خاصی به قطع شدن تلگرام نداشت. فقط محمدرضا یزدان پرست در بخش «تیتر دو» که به مرور اخبار مهم روزنامه ها و خبرگزاری ها اختصاص دارد، به گزارش صفحه یک روزنامه هفت صبح درباره قطع تلگرام با تیتر «پایان رفاقت جهرمی و پاول» واکنش نشان داد. او بعد از بازگو کردن مطلب منتشرشده در این گزارش گفت: «ما احترام می گذاریم به مقامات امنیتی منتها اگر قرار باشد که تلگرام را مسدود کنند و بعد مردم با فیلترشکن بتوانند بازکنند فکر می کنم تصمیم جامعی نیست.» این یکی از متفاوت ترین واکنش ها به قطعی تلگرام بود. با این حال در این برنامه هم کماکان آدرس کانال تلگرامی برنامه اعلام شد و از مخاطبان خواسته شد که عکس و فیلم بفرستند.

تبلیغ برای کانال در شبکه خبر

شبکه خبر روز گذشته بعد از اختلال در سرویس های تلگرامی، در بخش های مختلف خبری، دلیل این مسئله را از زبان مسئولان مختلف اطلاع رسانی کرد و برخی از این خبرها را به صورت زیرنویس هم برای اطلاع مخاطبان روی صفحه قرار داد. نکته جالب اینجاست که همزمان با حرکت نوار زیرنویس و اعلام خبرهایی درباره قطع شبکه های مجازی، شبکه خبر، کانال تلگرامی اش را هم تبلیغ می کرد. در انتهای نوار مرتبط با خبرهای روز اعلام می شد که برای دریافت سریع خبرها به کانال مجازی این شبکه مراجعه کنید و آدرس کانال تلگرامی آن هم روی زیرنویس نقش می بست. خب وقتی شبکه خبر از تعطیلی تلگرام صحبت به میان می آورد، چطور انتظار دارد مردم برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام بروند؟

فعالیت بالای کانال شبکه ها

مسئله مهم تر اینکه نه تنها برنامه ها در واکنش به قطعی تلگرام فعالیت شان را در کانال ها محدود نکردند که روابط عمومی های شبکه های مختلف هم کانال های رسمی شبکه ها را فعال نگه داشتند. شبکه های یک، دو، سه، چهار، نسیم و... پشت سر هم اعلام کردند و از مخاطبان شان خواستند که آنها را دنبال کنند.

رویکرد متفاوت کانال فرمول یک

تنها واکنش متفاوت نسبت به این مسئله را در کانال برنامه «فرمول یک» شاهد بودیم. این کانال تلگرامی مطلب خاصی منتشر نکرد و فقط لینکی از صفحه خود در پیام رسان سروش به اشتراک گذاشت و خطاب به مخاطبانی که امکان دسترسی به تلگرام ندارند، نوشت: «ما را در سروش نیز دنبال کنید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج