۶۵۵۹۱۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

افاضلی: بعد از بازی برای برانکو کری می‌خوانم

بعد از رفت و آمدهای زیادی که نفت تهران در این مدت داشت، بالاخره تغییر مالک باشگاه باعث شد این تیم تا حدودی به آرامش برسد.

ایران ورزشی: بعد از رفت و آمدهای زیادی که نفت تهران در این مدت داشت، بالاخره تغییر مالک باشگاه باعث شد این تیم تا حدودی به آرامش برسد . حالا هومن افاضلی هدایت این تیم پایین جدولی را به عهده گرفته و تلاش می‌کند آن را به روزهای خوب و با آرامشی برساند. افاضلی که می‌داند کار سختی دارد، در نخستین قدم باید تیمش را مقابل پرسپولیس به میدان بفرستد. مقابل تیم صمیمی‌ترین دوستش یعنی برانکو ایوانکوویچ. افاضلی که فکر می‌کند قبل از هر چیز باید آرامش را به تیم برگرداند، در مورد اوضاع فعلی نفت تهران، بازی با پرسپولیس و ... صحبت‌های جالبی دارد.

شرایط تیم بعد از آن همه مشکلاتی که وجود داشت، الان چطور است؟ آیا تغییر مالکیت باشگاه نفت تهران، شرایط تیم را بهتر کرده؟

متاسفانه این تیم خیلی حاشیه داشته و تمرکز بچه‌ها به خاطر اتفاقات، بیشتر روی مسائل بیرونی و مطالبات انباشته‌شان بوده. به هر حال بازیکنان شرایط سختی داشتند که آن هم به خاطر بی‌توجهی مسوولان باشگاه بوده. به خاطر همین اول باید آرامش پیدا کنند. وقتی آرامش برقرار شد کم‌کم باید ذهن بچه‌ها را به سمت فوتبال ببریم و بعد هم باید شرایط را فراهم کنیم که با همدیگر بیشتر آشنا شویم.

فکر می‌کنید چقدر زمان ببرد تا این آرامش در تیم‌تان برقرار شود؟

نمی‌دانم. این برمی‌گردد به یکسری کارهایی که باید انجام دهیم. البته یکسری از این کارها دست باشگاه است و کاری از دست من برنمی‌آید. به هر حال باید صبور باشیم تا باشگاه بتواند چیزی که مدنظر است انجام دهد. تا الان حرف زیاد زده شده و قول و قرارها و حتی وعده و وعیدها باعث شده بازیکنان دیگر حرف کسی را باور نکنند اما باید این روال را تغییر دهیم که آن هم زمان‌بر است.

یعنی این آرامش و شناخت تا قبل از بازی با پرسپولیس برقرار نمی‌شود؟

خوشبختانه با یکسری بازیکنان در تیم ملی کار کردم که به هر حال شناخت خوبی نسبت به هم داریم و عصای دست ما هستند. ضمن اینکه کاپیتان تیم، شخصیت بسیار خوبی دارد که بازیکنان هم به او علاقه زیادی دارند. عزتی تیم‌جمع‌کن است و سال‌ها در نفت تهران مایه گذاشته و چندین و چند سال است که در اینجا بازی می‌کند. فکر می‌کنم علاقه‌ای که بازیکنان به او دارند باعث می‌شود کارها بهتر پیش برود.

در این مدت بحث جدا شدن یکسری بازیکن از جمله عیسی آل‌کثیر، میلاد فراهانی، محسن بنگر و ... مطرح شده که بعید است شما با آنها موافقت کنید. درست است؟

هیچ بازیکنی از ما تا بعد از بازی با پرسپولیس جدا نمی‌شود.

بعد از آن هم ظاهرا موافقت نخواهید کرد...

فعلا هیچ اقدامی در مورد جدایی بازیکنان صورت نمی‌گیرد. همه بازیکنان جزو تیم ما هستند و نیم فصل اول تلاش زیادی داشتند.

پس جدایی عیسی آل‌کثیر هم منتفی است...

آل‌کثیر بازیکن خوبی به لحاظ کیفی و فنی است اما نباید فراموش کند که بخشی از دیده شدنش را مدیون نفت تهران است که این مساله تعهدی برای او ایجاد می‌کند. مسائل دیگری هم دارد که باید سعی کنیم آنها را انجام دهیم تا شرایط بهتری برای کار کردن ایجاد شود. من شنیدم که او با یک باشگاه دیگر صحبت کرده که این مساله به لحاظ قانونی و اخلاقی درست نبوده.

به هر حال زمانی که آل‌کثیر با باشگاه دیگر صحبت کرده، شرایط نفت تهران فرق داشت و کاملا بلاتکلیف بوده...

اما الان دیگر این شرایط وجود ندارد.

بازی این هفته مقابل پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

همان جا و از طریق چشمانم... (می‌خندد)

این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

پیش‌بین و پیشگوی خوبی نیستم اما تلاش بر این است که تیم ما بتواند بازی جمعی و بابرنامه‌ای ارائه دهد که باید دید چقدر در این زمان، میسر است. من لازم می‌دانم از همین جا از همکاران که پیش از من در نفت تهران زحمت کشیدند، از جمله آقای درخشان، کریمی و آتیلا حجازی که کار را پیش بردند و بازیکن جذب کردند، تشکر کنم. این دوستان همکاران من هستند که ان‌شاءا... ما را یاری کنند و بدانند اینجا تیم خودشان است. البته آقای کریمی سرمربی سپیدرود شده اما از همه این دوستان برای کار در نفت تهران رخصت می‌گیرم و امیدوارم زحمات‌شان را به نتیجه برسانم.

بازی با پرسپولیس از این جهت که شما دوستی صمیمانه‌ای با برانکو ایوانکوویچ هم دارید، جذاب‌تر خواهد شد. این مساله را چقدر روی بازی موثر می‌دانید؟

دوستی ما تاثیری روی بازی ندارد. هر 2 دوست داریم تیم‌مان برنده شود. بعدش می‌توانیم برای هم کری بخوانیم.

اما کری را قبل از بازی می‌خوانند، نه بعد از بازی...

بعد از بازی، هر تیمی که برنده شود می‌تواند تا آخر فصل برای طرف مقابل کری بخواند اما الان فایده‌ای ندارد چون تنها یکی، دو روز تا زمان بازی باقی مانده.

منظورم از تاثیر دوستی‌تان روی بازی، شناخت از تفکرات یکدیگر است. این مساله چقدر می‌تواند موثر باشد؟

فکر می‌کنم ایشان (برانکو) خیلی از تفکرات من شناخت نداشته باشد اما من بیشتر شناخت دارم. همانطور که همکارانم (دستیاران) الان از من شناخت بیشتری دارند و من از آنها شناخت زیادی ندارم.

به هر حال کمک کردن به یکدیگر و همفکری دادن، یک مساله دوطرفه است و شناخت از یکدیگر می‌تواند برابر باشد...

من در چارچوب تفکرات ایشان (برانکو) کمک می‌کنم و با توجه به ذهنیت ایشان، مسائل فنی را می‌گویم اما برعکس آن وجود ندارد.

با توجه به این مساله یعنی شما می‌توانید در بازی این هفته، پرسپولیس را ببرید؟

نه، برای اینکه مربیان تعیین‌کننده برنده و بازنده نیستند و کیفیت بازیکنان در زمین، می‌تواند برد و باخت را رقم بزند. ضمن اینکه تفکرات پرسپولیس 2 ساله است اما برای ما 3، 4 روزه. با این شرایط کاملا مشخص است که آنها شرایط بهتری دارند و جلوتر هستند. ما مدتی باید زمان بگذاریم تا با بازیکنان آشنا شویم در صورتی که آنها پروژه‌ای طولانی در این راستا داشتند و کاملا از یکدیگر شناخت دارند. ضمن اینکه هواداران میلیونی هم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

اما در این بازی، پرسپولیس از هوادارانش محروم است؟

بدشانسی ماست. ما روی هواداران پرسپولیس حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم.

چطور شما روی هواداران پرسپولیس حساب باز کردید؟!

این یک راز است که رو نمی‌کنیم. به هر حال من برانکو را دوست دارم و چیزی که در ذهن من است را نمی‌گویم که بقیه تیم‌ها از آن استفاده نکنند و به ضرر پرسپولیس نشود.

پس به نظر می‌رسد در دوستی‌تان خیلی وفادار هستید؟

وفاداریم. به هر حال 15، 16 سال است که با هم دوست هستیم و برانکو از نزدیک‌ترین دوستان من به حساب می‌آید. با هم رفت و آمد خانوادگی داریم و سال‌هایی هم که ایران نبود، معمولا یکدیگر را می‌دیدیم.

از این مساله بگذریم، شما برای سرمربیگری نفت تهران، قولی به مسوولان این باشگاه دادید؟ مثلا ماندن در لیگ برتر یا جایگاه مشخصی در جدول؟

تلاش و اولویت‌مان این است که سهمیه نفت تهران را در لیگ برتر حفظ کنیم. بعد از آن اگر شرایط فراهم شود امیدواریم بتوانیم جایگاه نفت را بهبود ببخشیم چون این تیم، یک تیم ریشه‌دار و بازیکن‌ساز است که باید حفظ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقگو

      تمام شواهد نشان میدهد عوامل فدراسیون به هر قیمتی میخواهند یک جام به استقلال هدیه کنند
      1 به تعویق انداختن بازی استقلال
      2 محروم نکردن چپاروف
      3 داورهای شناخته شده طرفدار استقلال برای بازیهای خاص

    • حمید سلیمی

      زنده باد آ قای حقگو الحق که حق میگی این نام خانوادگی شما برازنده تا ن باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج