۶۵۶۵۵۵
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

علت افزایش قیمت نارنگی در بازار

در هفته های اخیر قیمت برخی محصولات از قبیل نارنگی، خرمالو و گوجه فرنگی به سبب کمبود با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: در هفته های اخیر قیمت برخی محصولات از قبیل نارنگی، خرمالو و گوجه فرنگی به سبب کمبود با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

در هفته های اخیر قیمت انواع میوه و تره بار در بازار تغییر چندانی نداشت و تنها نرخ محصولاتی از قبیل نارنگی، خرمالو و گوجه فرنگی در بازار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

آخرین بررسی از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که قیمت هر کیلو نارنگی ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار ، پرتقال جنوب ۷ تا ۸ هزار، پرتقال شمال ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ ، سیب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، انار ۶ تا ۷ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

یکی از فروشندگان می گوید: کمبود زمینه نارنگی، خرمالو و گوجه فرنگی در میدان دلیل اصلی نوسان قیمت این محصولات به شمار می رود.

علی صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از رکود حاکم بر بازار میوه و تره بار خبر داد و گفت: با توجه به جریان های اخیر، رکود سنگینی بر بازار تمامی اقلام از جمله میوه حاکم شده است.

وی افزود: همه ساله در این فصل قیمت گوجه فرنگی با نوساناتی در بازار روبرو می شود که با عرضه انبوه محصول در روزهای آینده ، دوباره قیمت ها کاهش خواهد یافت.

صابری ادامه داد: با توجه به فراوانی و رکود بازار، قیمت تمامی محصولات ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو لیمو شیرین را ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو انار ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، انگور شاهرودی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار، پرتقال جنوب ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار بیان کرد: هر کیلو خیار رسمی با نرخ هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۶۰۰، خیار گلخانه هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰، سیب هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰،کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، نارنگی یافا هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و هندوانه هزار تا هزار و ۸۰۰ تومان در میدان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه اصناف بارفروشان میوه و تره بار نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو گوجه فرنگی نو هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰، پیاز هزار تا هزار و ۳۰۰، سیب زمینی ۶۰۰ تا ۹۰۰، فلفل دلمه سبز هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، فلفل دلمه رنگی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار، شلغم هزار تا هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو لیمو ترش سنگی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۳ هزارو ۵۰۰ تا ۴ هزار، کاهو رسمی هزار تا هزار و ۲۰۰ و بادمجان هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گفته صابری؛ قیمت هر کیلو سبزی خوردن هزار تا هزار و ۳۰۰ و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) ۷۰۰ تا هزار تومان است.

این مقام مسئول بازار میوه در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، امکان پیش بینی قیمت در روزهای آتی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سخنگوی حق

      علتش پرشدن جیب یه عده س

    • عرفان. حا

      علتش اعتراضات بود

    • i.r

      بخور بخوره تو مملکت هیچ بازرسی ندارن

    • بدون نام

      علتش دزدی تو روز روشنه

    • بدون نام

      دلیلش فقط و فقط بی تدبیری دولت و بی خیالی مسولان هست

    • بدون نام

      علتش بی نظارتی و بی تفاوتی مسولانه

    • بدون نام

      علتش اینه که میخوان چند برابر به جیب بزنند یادم میاد سالها پیش برادر شوهر خدا بیامرزم گونی قندی که تو مغازه داشت به همون قیمتی که خریده بود می فروخت شوهرم بهش میگفت پس چی برا خودت میمونه میگفت همون خاک تهش با گونیش بسه خدا راهم شکر میکنم مقایسه کنید با ادمای این دوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج