۶۵۶۷۶۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

آمریکا، ایران را «ناقض آزادی های مذهبی» خواند

وزارت خارجه آمریکا در گزارش جدید خود، ایران، عربستان و ۸ کشور دیگر را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کره و البته با توجه به درج نام سعودی‌ها، در انتهای گزارش گفته که برخی در حال بهبود عملکرد خود هستند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا بر اساس سنتی که از سال ۱۹۸۸ برای خود ایجاد کرده، بار دیگر بر اساس تشخیص خود، فهرستی از کشورهای ناقض آزادی‌های مذهبی را منتشر کرد.

آنطور که دفتر اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از «هیثر نوئرت» سخنگوی این وزارتخانه نقل کرده، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور، در گزارش سالانه جدید خود، ۱۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران را در فهرست «کشورهای مشمول نگرانی خاص» بخاطر نقض آزادی‌های مذهبی قرار داده است.

بر این اساس، ایران، چین، برمه، اریتره، کره شمالی، سودان، عربستان سعودی، تاجکستان، ترکمنستان و ازبکستان در فهرست «کشورهای مشمول نگرانی خاص» و پاکستان در فهرست «نظارت ویژه» وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده که کشورهای موجود در این فهرست، حق افراد برای تغییر مذهب و یا خروج از مذهب را نادیده می‌گیرند.

در این فهرست نام یکی از متحدان راهبردی آمریکا یعنی عربستان سعودی هم آمده؛ آمریکایی‌ها در انتهای بیانیه خود، در بندی که گویا به این متحد متمولشان مربوط می‌شود نوشته‌اند: «تصدیق می‌کنیم که برخی از کشورهای مذکور در این فهرست، در حال کار برای ارتقای سطح احترام به آزادی‌های مذهبی هستند؛ ما از این تلاش‌ها استقبال می‌کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بهانه دادین دست آمریکا بابیکاری وفقروچطو افغانستان نگفتنن دوست امریکاس همین بیشترین ضربه روبه وطن وهم وطنان افغانیامیریزن بابیکاری حدود۱۰ملیون ایرانی باعث ورشکستگی بیکاری ملت شدن

    • سعید

      به شما آمریکایی ها هیچ ربطی نداره احمقهای کثیف اصلا مل دوست داریم اینطوری زندگی کنیم. به شما هم هیچ مربوط نیست ..........

    • بدون نام

      کشوری چهل درصد مردمش بی دین وسرانش بیدین ترین افراد درعملکرد به مسلک مورداعای خودهستند غلط میکنه ادعای دفاع ازعقیده دینی دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج