۶۵۹۸۴۲
۶ نظر
۵۰۷۱
۶ نظر
۵۰۷۱
پ

ماشین سیاه ممنوع، چون من سفید دوست دارم!

سال نو برای صاحبان خودروهای مشکی در ترکمنستان خوب شروع نشد. از روز سال نو گزارش هایی مبنی بر توقیف بدون هشدار و توضیح خودروهای مشکی در عشق آباد منتشر شده است.

برترین‌ها : سال نو برای صاحبان خودروهای مشکی در ترکمنستان خوب شروع نشد. از روز سال نو گزارش هایی مبنی بر توقیف بدون هشدار و توضیح خودروهای مشکی در عشق آباد منتشر شده است. چند روز پیش پلیس دوباره خودرو‌ها را به صاحبانشان برگرداند، اما تنها در صورتی که توافقنامه‌ای امضا کنند که خودروهایشان را به رنگ سفید یا هر رنگ روشن دیگر در آورند.
ماشین سیاه ممنوع، چون من سفید دوست دارم!

از ژانویه ۲۰۱۸ خودروی مشکی در شهر عشق آباد ترکمنستان ممنوع شده است. به گزارش چند منبع مستقل، پلیس در روز یکم ژانویه خودروهای مشکی را حتی بدون اطلاع صاحبانشان به پارکینگ برد. بیشتر آن‌ها توسط نگهبان پارکینگ یا همسایگان متوجه شدند که وسایل نقلیه شان توسط پلیس توقیف شده و دولت هیچ توضیحی درباره آن ارائه نداده است.

برخی صاحبان خودرو‌ها در انتظار اعلام رسمی این موضوع، با پلیس تماس گرفتند و به آن‌ها گفته شد تنها در صورتی که خودروی خود را به رنگ دیگری درآورند می‌توانند آن را پس بگیرند. اگر از شنیدن این خبر تعجب کرده اید احتمالا با ترکمنستان آشنا نیستید. این کشور آسیای مرکزی واردات خودروهای سیاه را در سال ۲۰۱۵ ممنوع کرد و مقامات گمرکی در آن زمان هیچ توضیحی نداشتند جز اینکه سفید خوش شانسی می‌آورد. در نوامبر ۲۰۱۷، مقامات دولتی دستور دادند که تنها خودروهای سفید رانده شوند، با توجه به این موضوع، ممنوعیت اخیر خودروهای مشکی در عشق آباد واقعا تعجب برانگیز نیست.
ماشین سیاه ممنوع، چون من سفید دوست دارم!

اما چرا مشکی در ترکمنستان رد می‌شود، اما از سفید استقبال می‌شود؟ سفید رنگ مورد علاقه رئیس جمهور ترکمنستان قربان‌قلی بردی‌محمدف است. او همه چیز را در عشق آباد با مرمر سفید پوشانده، اسب سفید سوار می‌شود و دوست دارد همه چیز سفید باشد. در آرمانشهر سفید او سیاه جایی ندارد بنابراین صاحبان خودروهای مشکی باید خودشان را با آن سازگار کنند.
متاسفانه قانون جدید به بسیاری از صاحبان خودروهای مشکی در عشق آباد صدمه زد. رنگ کردن دوباه خودرو‌ها و سفید کردنشان در این کشور بسیار گران بود، اما بعد از این ممنوعیت اعلام نشده قیمت‌ها بالاتر هم رفت. قبل از این قانون هزینه این کار ۷۰۰۰ منات بود، اما در عرض یک هفته به ۱۱۰۰۰ منات رسید. یکی از ساکنان عشق آباد می‌گوید: «حقوق من ۱۰۰۰ منات است بنابراین حتی اگر تمام آن را پس انداز کنم مجبورم درآمد سالانه ام را خرج رنگ کردن ماشینم کنم.»

هرچند دولت ترکمنستان هرگز به صورت رسمی اعلام نخواهد کرد که ممنوعیت خودروهای مشکی با علایق شخصی محمدف ارتباط دارد، اما منابع ناشناس دولتی گفته اند که تغییر رنگ خودرو‌ها به دلیل علاقه محمدف به رنگ سفید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته اینم نوع دیگری از دیکتاتوریست

    • ریز بین

      ای که کت و شلوار مشکی مشکی پوشیده خودش!!!!

      دا دا ماذا فاذا ؟

    • morteza

      عجب خخخخههه

    • بدون نام

      سیگار کشیدن در ترکمنستان ممنوعه و لذا از هر کسی که پاکت سیگار بگیرن حبس می اندازند. رئیس جمهور ترکمنستان تمایل زیادی به مفرح‌سازی کشورش داره و در این راستا بعضا قوانین عجیبی اتخاذ می کنه. اغلب عکس های خودش رو هم با لباس ورزشی منتشر می کند تا مردم تشویق شوند.
      ایچ هم یه جورش است :)

    • بدون نام

      حداقل به مردم میگفت که دارم ماشینتونو میبرم گناه دارن خو

    • بدون نام

      کشورهای زیر مجموعه روسیه اصولا دیکتاتور هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج