۶۶۱۴۱۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا علی قربانی، سیبل شد؟

استقلال با آمدن شفر وضعیت خوبی پیدا کرده است.

وطن امروز: استقلال با آمدن شفر وضعیت خوبی پیدا کرده است. مربی آلمانی، تیم بحرانی که حضور در جایگاه انتهایی جدول را نیز تجربه کرده بود به لیگ بازگرداند و اگر نگوییم آبی‌ها مدعی قهرمانی هستند، یکی از شانس‌های اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند. با این حال اتفاقاتی در این تیم بعضا رخ می‌دهد که می‌تواند ترمز آبی‌ها را بکشد.

استقلال پس از حضور شفر روی نیمکت منهای داربی در هیچ دیداری بازنده نشده، خط دفاع فاجعه‌آمیز استقلال که به هیچ تیمی «نه» نمی‌گفت، چندین و چند بازی گلی دریافت نکرد تا حسینی دروازه‌بان این تیم صاحب رکورد تاریخی شود اما چیزی که مسلم است اینکه هیچ تیمی وجود ندارد بتواند همه دیدارهایش را با پیروزی پشت سر بگذارد، هرگز گلی دریافت نکند یا همه فرصت‌هایش را به گل تبدیل کند. مساله‌ای که ظاهرا درک آن برای هوادارانی که جمعه در ورزشگاه از نزدیک شاهد دیدار تیم‌شان برابر سایپا بودند آسان نبود.

در پایان بازی قربانی مهاجم آبی‌ها به دلیل از دست دادن فرصت طلایی گلزنی مورد شماتت شدید هواداران قرار گرفت و اشکش در آمد. اتفاقی که به هیچ وجه حرفه‌ای نبود و جز تاثیر منفی روی روح و روان قربانی و حتی سایر بازیکنان استقلال اثر دیگری نداشت.

آبی‌ها در شرایطی که بیش از نیمی از فصل سپری شده، شرایط بسیار حساسی دارند. در روزهایی که فولاد و پیکان با تمام قوا برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کنند و ذوب‌آهن هم با آمدن قلعه‌نویی یکی از مدعیان شده، آنها فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارند. کادر فنی و بازیکنان پس از یک نتیجه نامطلوب باید با تمام توان به بررسی نقاط ضعف و مشکلات بپردازند.

استقلال در هفته‌های قبل به نظر می‌رسید مشکل گلزنی‌اش را حل کرده است. این تیم با ۲ یا ۳ بار گشودن دروازه حریفان قدرت‌نمایی می‌کرد اما این هفته برابر سایپا به مشکل خورد. خط دفاعی این تیم که ۹ بازی بدون گل خورده را در کارنامه داشت، از هم گسیخت. در شرایطی که کمتر تیمی می‌توانست روی دروازه آبی‌ها موقعیت ایجاد کند، سایپا ۲ بار تیر دروازه حسینی را به لرزه درآورد و چند بار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت اما بازیکنان و کادر فنی استقلال به جای اینکه فرصت و انرژی بررسی دلایل این مسائل را داشته باشند، حالا باید تلاش کنند شرایط روانی قربانی را جمع کنند و به او روحیه بدهند. مراقب کامنت‌های اینستاگرام باشند و دل هواداران را به دست بیاورند.

در واقع آبی‌ها انرژی خود را بابت زخمی که از خودی خوردند هدر می‌دهند. مسلما هیچ بازیکنی از عملکرد ضعیف خود خوشحال نیست و بارها پیش آمده یک بازیکن به دلیل اشتباهی فاحش بسیار ناراحت شده و خود را مدیون تیم و هواداران دانسته و در چنین شرایطی است که هواداران به او روحیه می‌دهند تا بتواند خود را بازیابی کند اما این اتفاقی نبود که در پایان دیدار تیم‌های استقلال و سایپا رخ داد.

استقلال در فکر حذفی، داربی و آسیا

با توقف استقلال مقابل سایپا، اختلاف امتیاز این تیم با پرسپولیس به 16 امتیاز رسید. اگر تا 2 هفته پیش به واسطه پیروزی‎های پیاپی و پرگل استقلال، کورسوی امیدی به نزدیک شدن این تیم به پرسپولیس و حضور در کورس قهرمانی دیده می‌شد اما امروز و با نگاهی واقع‌بینانه، استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد. می‌شود گفت لیگ برتر برای استقلال به پایان رسیده و مدیران و کادر فنی این تیم باید اهداف دیگری را در ادامه فصل دنبال کنند. موفقیت در 3 رویداد مهم پیش رو می‌تواند ناکامی استقلال در لیگ برتر را قابل هضم کند.

حالا که استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد، بهتر است اولویت خود را به نتیجه گرفتن در رویدادهای دیگری اختصاص دهد. نخستین‌ و البته در دسترس‌ترین موفقیتی که برای استقلال وجود دارد جام حذفی است. آبی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات رسیده‌اند و فقط ۲ بازی تا قهرمانی و البته گرفتن سهمیه باارزش مستقیم لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده فاصله دارند. صنعت نفت آبادان نخستین‌حریف آنهاست و در صورت پیروزی بر این تیم، برنده خونه‌به‎خونه و استقلال خوزستان در فینال منتظر آبی‌ها خواهد بود. با هر متر و معیاری، جام حذفی باید اولویت اصلی استقلال باشد. قهرمانی در این جام، آن هم در فصلی که قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر از الان قابل پیش‌بینی است، دلخوشی بزرگی برای این باشگاه و هوادارانش خواهد بود.

دومین رویدادی که استقلال می‌تواند روی آن تمرکز کند داربی برگشت است. این بازی در هفته بیست‌وپنجم برگزار می‌شود و از روی تصادف، تبدیل به بازی‌ای شده که می‌تواند قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را قطعی کند. شاگردان برانکو با ادامه روند فعلی، می‌توانند با پیروزی در شهرآورد برگشت، در فاصله 5 هفته به پایان لیگ برتر قهرمانی خود را جشن بگیرند اما پیروزی استقلال در این بازی، علاوه بر به تعویق انداختن قهرمانی پرسپولیس، برگ برنده‌ای برای این تیم و هوادارانش در لیگ هفدهم خواهد بود.

هدف بلندمدت‌تر استقلال اما باید لیگ قهرمانان آسیا باشد. آبی‌ها از اواخر بهمن‌ماه وارد این رقابت‌ها می‌شوند و در سخت‌ترین گروه ممکن به دنبال موفقیت و صعود هستند. صعود از گروهی که غول‌های فعلی غرب آسیا یعنی الهلال عربستان، العین امارات و احتمالا الریان قطر در آن حضور دارند برای استقلال یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید که البته بعید است با «استقلال این روزها» اتفاق بیفتد. آبی‌ها قطعا برای حضوری موفق در آسیا نیاز به تقویت دارند و جذب یکی- دو مهاجم خوب و گلزن بزرگ‌ترین نیاز این تیم در حال حاضر است و می‌تواند امید آنها برای صعود از مرحله گروهی را افزایش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      خودت فهمیدی چی نوشتی اخرش چی شد از قربانی حمایت بشه یا اینکه بندازنش بیرون و به جاش مهاجم خوب و گلزن بیارن کدوم یکی؟ دقیق بگو چون مدیریت استقلال منتظر رای نهایی شما هستن اقای نویسنده !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج