adexo3
۶۶۴۰۹۲
۲۴ نظر
۵۰۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۴
پ

شرایط و میزان افزایش حقوق معلمان در سال ۹۷

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷ و پرداخت پاداش پایان خدمت آنها را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷ و پرداخت پاداش پایان خدمت آنها را تشریح کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً فراکسیون فرهنگیان مجلس تشکیل داد، مقرر شد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با توجه به نگاه مجلس بر افزایش میزان حقوق‌ها تغییر پیدا کند.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس حقوق‌های زیر ۵ میلیون تومان در سال آینده تا ۱۸ درصد افزایش می‌یابد و براساس احکام فرهنگیان، میانگین حقوق آنها حدود ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان است و میانگین دریافتی آنها حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در سال ۹۷ حقوق فرهنگیان به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد یعنی افرادی که حقوق پایین‌تری را دریافت می‌کنند افزایش بیشتری را شاهد خواهند بود که این کار یک گام در جهت عدالت و توجه بیشتر به فرهنگیان است.

حاجی‌بابایی خاطر‌نشان کرد: فرهنگیان و تمام کارمندانی که زیر ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند تا ۱۸ درصد افزایش حقوق خواهند داشت همچنین افرادی که تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند که اکثر فرهنگیان مشمول این مسئله می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با این مصوبه مجلس، جداول بودجه‌ای وزارتخانه‌ها به هم می‌خورد، افزود: آموزش و پرورش جزو دستگاه‌هایی است که میزان افزایش حقوق کارکنان آن حاقل ۱۴ درصد خواهد بود و با توجه به این نگاه باید تغییراتی در ردیف‌های بودجه‌ای آموزش و پرورش ایجاد شود؛ بر این اساس باید ردیف‌های بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد و ردیف‌های بودجه‌ای دستگاه‌های دیگر که حقوق بالای ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنند، کاهش یابد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال ۹۷، ۳۳ هزار میلیارد تومان برای ردیف‌های استانی در نظر گرفته شده بود که این مسئله برای افزایش حقوق تا ۱۰ درصد بود اما هم‌اکنون که افزایش حقوق در این وزارتخانه ۱۴ درصد خواهد بود باید این اعتبار افزایش یابد.

حاجی‌بابایی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس برای حمایت از مدارس دولتی خاطر‌نشان کرد: با مصوبه این کمیسیون، هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس تا سقف الگوی مصرف رایگان خواهد بود که این مسئله اقدامی برای حمایت از مدیران مدارس و تقویت مدارس دولتی است.

وی عنوان کرد: برای حمایت از مدرسه‌سازی نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده که این موضوع نیز در ساخت مدارس نقش کلیدی دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه در بحث پاداش پایان خدمت فرهنگیان هیچگونه کاهشی را شاهد نخواهیم بود، گفت: فرهنگیان پاداش پایان خدمت خود را براساس ۳۰ روز و ۳۰ سال خدمت با هر میزان حقوقی که می‌گیرند، دریافت خواهند کرد و پاداش پایان خدمت آنها کاهش نمی‌یابد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: در جلسه این فراکسیون عنوان شد که بخشی از مطالبات فرهنگیان در ۷ رقم تا اوایل بهمن ماه پرداخت خواهد شد همچنین تعداد زیادی از مطالبات آنها تا پایان اسفند امسال تسویه خواهد شد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است، در کمیسیون تلفیق نمی‌توان برای این وزارتخانه معجزه کرد و تلاش‌های مجلس قدرت جبران چاله بدهی‌ها یا کمبودهای آموزش و پرورش را نخواهد داشت بلکه در این رابطه نیازمند تغییر نگاه هستیم و دولت باید آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریمی

      سلام خدمت ریس جمهور محترم حقوق بیگاران‌چقدر افزایش یافته اینها باعث ناعدالتی میشه

    • بدون نام

      آفرین جدا آفرین حقوق معلما رو زیاد کنید تا با قدرت و انگیزه بیشتری به تحقیر و کتک زدن دانش آموزان بپردازن و جوونای بی انگیزه و ناامید بیشتری رو تحویل جامعه بدن

      پاسخ ها

      • م-خ

        عزیزم مطمعن حقوق معلمان افزایش یابد معلمان بچه هاتون بیشتر تنبیه میکنند

    • بدون نام

      انشاالله

    • محمدرضا بختیار

      واقعا در کشور چه خبر هستش کشور در سوی وام گرفتن برای جبران کمبود بودجه ای هستش از طرف دیگر اعلان افزایش حقوق و دستمزد و عیدی و از طرفی اعلان قطعی یارانه و از طرفی افزایش قیمت بنزین چه خبره اصلا شخص ریس جمهور و ریس مجلس حواسشان در افکار خودشان هست یا خیر آیا دولت با ارایه چنین اخبار افزایش حقوقی عملا در راستای رکود بازار و تورم گام بر نمی دارد کجای این امارها و احصائیه ها با منطق و اوضاع کنونی جامعه ما منطبق هست

    • بدون نام

      تا ببینیم

    • بدون نام

      بابا جمع کنید این چرت وپرت گفتنهایان

    • دلخون

      خدا کنه ..فقط شعار نباشه...خیلی نسبت اخبار نمیشه دل خوش .کرد

    • ناشناس

      ۹۰درصد معلم های ایران فقط به فکر افزایش حقوق هستند نه کار معلمی .یکبار نمیگن ما چیکار کردیم فقط میگن مردم و دولت برا ما چیکار کردن ....

    • قهر مان اقبالی پارس اباد مغان مرز آذربایجان

      پس چرا





      خدماتی های آموزش و پرورشی ها فراموش می شود اما خدماتی های سایر ادارات بالای سه میلیون میگیرد اما آموزش و پرورشی ها یک ونیم میلیون تومان تفاوت وتبعیض جارو بدستان چقدر فاصله دارند؟آفرین به این تبعیض شما!

    • ع محقق

      بنازمت که محکم حرف می زنی شما که رفتی آموزش هم رفت

    • کار گر شرکت کابل انار

      به خدا ما هنوز حقوق برج هفت وعیدی 95 هنوز نگرفتیم کسی ام نیست به دادمون برسه

    • ن ص

      حقوق معلما باید زیاد بشه حقشونه

    • بدون نام

      معلم ها به امثال شما بی معرفت ها نوشتن رو یاد نداده که بر علیه اونا بنویسید. البته با اطمینان میگم امثال شما نسبت به همه کسایی که بهتون خوبی کرده اند بی معرفت هستید!!

    • بدون نام

      لطفا متن بنده حقیر چاپ بشه
      دوستان پایه هر کشوری اموزش و پرورش قوی اون کشور هست.در عجبم که بعضی ها چه پدر کشتگی با قشر زحنت وش معلم دارن این قشر بالاترین کار مفید رو در بین همه کارنند ها داره و در عین حال کمترین حقوق و میانگین حقوق رو
      شما باید قدردان معلماتون باشین که همین نظر دادن و سوادتون حاصل تلاش اون ها و خودتون هستش
      منه معلم اگر انگیزه تدریس داشته باشم هیچکس جلومو نمیتونه بگیره تا من با انگیزه بهترین فرم تدریسمو ارائه ندم و در کنار تدریس انگیزه لازم برای بازگو کردن تجربیات و اداب درست رفتار و معاشرت ادابش رو نداشته باشم
      پس بها دادن به معلم بها دادن به جامعه هست

    • بدون نام

      هر وقت خبر دروغی از مسئولین و نمایندگان در مورد افزایش حقوق معلمین زحمت کش می شنوم، این بیت بسیار زیبای استاد شهریار را زمزمه می کنم که می فرماید :
      بی ثمر هر ساله در فکر بهارانم ولی
      چون بهاران میرسد با من خزانی میکند

    • بدون نام

      معلم باید ادم تربیت کنه نه مدیر خائن به مملکت ومردم راستی دانش وتربیت با هم هستند

    • بدون نام

      ۱۶:۰۶
      بروبابا بالاترین کار جامعه رو معلما میکنن؟جوونای دوروبرت رو نمیبینی همه افسرده بیکار علاف نه انگیزه دارن نه هیچ چیز دیگه ای میدونی چرا؟به خاطر معلمایی که به جای درست تربیت کردن بچه ای که هشت ساعت رو کنار معلمه به جای درس آموزشی و درس زندگی دادن به فکر افزایش حقوقو و چمیدوم صدام گرفته با زنم با شوهرم دعوام شده پام درد میکنه حقوقمو ندادن وای بچم رو گازه فلان و فلان هستن.بیا اینم از وضع دهه هفتادیا و دهه هشتادیا که به خاطر کم کاری قشر معلم جامعه یه روزی این مملکتو داغون میکنن حالا ببین

    • بدون نام

      هرکی بد معلما رو میگه واز نظر اون معلما بدن اصلا بچه اش رو نفرسته مدرسه اگه راست میگه

    • احسان

      پزشکان بی سواد که بیخودی ماهی 100 میلیون درآمد دارند و از مالیات هم فرار میکنن چی؟ نفتی ها مخابرات فوتبالیستهای بی فایده ی میلیاردی نوابغ سیاسی نجومی بگیر نخبه های
      اختلاسگر رو چی میگی

    • آذین

      متاسفانه ریشه تربیت بد بچه ها از خانواده ها گذاشته میشه ...اونها وقتی میان مدرسه اینقدر پررو هستن که فکر میکنن معلم غلام اون هاست. لطفا در تربیت فرزندان خودتون دقت کنید و اینقدر بچه ها رو آزاد نگذارید و به خواسته هاشون آری نگید.

      پاسخ ها

      • رامین

        دقیقا. بنظرم از وقتی هزینه های مدرسه با خانواده ها شده کلا فاتحه درس و تربیت خونده شده. هرکی هم میاد مدرسه میگه بچه من علامه داره!!!

    • بدون نام

      آنهایی که نگرش منفی نسبت به معلمان دارن یا خودشان تنبل بوده اند یا فرزندانشان بنابراین روحیه تربیت پذیری ندارند وتوقع دارند معلمان این گونه افرا لجوج وتنبل وبدبین را تربیت کنند.

    • بدون نام

      بچه کل روزش رو توی مدرسه هستش اگرم بی فرهنگ و بی شخصیت باشه معلم توانایی تغییرش رو داره
      ولی متاسفانه توی ایران معلما فقط به چیزی که فکر نمیکنن تربیت بچه هاست و تنها دغدغه فکریشون پوله
      اگه میشد عین خارج از کشور دیپلم خونگی گرفت اگه کلام هم بیوفته تو مدرسه نمیرم برش دارم حوصله شنیدن چرندیات معلما رو دیگه ندارم آی گلوم درد میکنه پام درد میکنه شما جوونا بی ادبین و فلان و فلان برو بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج