۷۱۵۹۸۳
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

میزان افزایش حقوق معلمان در سال ۹۷

حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً فراکسیون فرهنگیان مجلس تشکیل داد، مقرر شد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با توجه به نگاه مجلس بر افزایش میزان حقوق‌ها تغییر پیدا کند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷ و پرداخت پاداش پایان خدمت آن‌ها را تشریح کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً فراکسیون فرهنگیان مجلس تشکیل داد، مقرر شد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با توجه به نگاه مجلس بر افزایش میزان حقوق‌ها تغییر پیدا کند.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس حقوق‌های زیر ۵ میلیون تومان در سال آینده تا ۱۸ درصد افزایش می‌یابد و براساس احکام فرهنگیان، میانگین حقوق آن‌ها حدود ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان است و میانگین دریافتی آن‌ها حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در سال ۹۷ حقوق فرهنگیان به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد یعنی افرادی که حقوق پایین‌تری را دریافت می‌کنند افزایش بیشتری را شاهد خواهند بود که این کار یک گام در جهت عدالت و توجه بیشتر به فرهنگیان است.

حاجی‌بابایی خاطر‌نشان کرد: فرهنگیان و تمام کارمندانی که زیر ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند تا ۱۸ درصد افزایش حقوق خواهند داشت همچنین افرادی که تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند که اکثر فرهنگیان مشمول این مسئله می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با این مصوبه مجلس، جداول بودجه‌ای وزارتخانه‌ها به هم می‌خورد، افزود: آموزش و پرورش جزو دستگاه‌هایی است که میزان افزایش حقوق کارکنان آن حاقل ۱۴ درصد خواهد بود و با توجه به این نگاه باید تغییراتی در ردیف‌های بودجه‌ای آموزش و پرورش ایجاد شود؛ بر این اساس باید ردیف‌های بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد و ردیف‌های بودجه‌ای دستگاه‌های دیگر که حقوق بالای ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنند، کاهش یابد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال ۹۷، ۳۳ هزار میلیارد تومان برای ردیف‌های استانی در نظر گرفته شده بود که این مسئله برای افزایش حقوق تا ۱۰ درصد بود، اما هم‌اکنون که افزایش حقوق در این وزارتخانه ۱۴ درصد خواهد بود باید این اعتبار افزایش یابد.

حاجی‌بابایی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس برای حمایت از مدارس دولتی خاطر‌نشان کرد: با مصوبه این کمیسیون، هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس تا سقف الگوی مصرف رایگان خواهد بود که این مسئله اقدامی برای حمایت از مدیران مدارس و تقویت مدارس دولتی است.

وی عنوان کرد: برای حمایت از مدرسه‌سازی نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده که این موضوع نیز در ساخت مدارس نقش کلیدی دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه در بحث پاداش پایان خدمت فرهنگیان هیچگونه کاهشی را شاهد نخواهیم بود، گفت: فرهنگیان پاداش پایان خدمت خود را براساس ۳۰ روز و ۳۰ سال خدمت با هر میزان حقوقی که می‌گیرند، دریافت خواهند کرد و پاداش پایان خدمت آن‌ها کاهش نمی‌یابد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: در جلسه این فراکسیون عنوان شد که بخشی از مطالبات فرهنگیان در ۷ رقم تا اوایل بهمن ماه پرداخت خواهد شد همچنین تعداد زیادی از مطالبات آن‌ها تا پایان اسفند امسال تسویه خواهد شد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است، در کمیسیون تلفیق نمی‌توان برای این وزارتخانه معجزه کرد و تلاش‌های مجلس قدرت جبران چاله بدهی‌ها یا کمبود‌های آموزش و پرورش را نخواهد داشت بلکه در این رابطه نیازمند تغییر نگاه هستیم و دولت باید آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      از محتوا خبر مشخصه که مربوط به قبل از عید و قبل از تصویب بودجه است ،چون به دوبازه زمانی بهمن واسفند اشاره واز افعال مربوط به آینده استفاده گردیده است

    • بدون نام

      سلام آقای حاجی بابایی بازنشسته ها هم با حقوق زیر ۲میلیون هم برن بمیرم خوشبحال شما که تا آخر عمر باز نشسته نمی شید

    • بدون نام

      اقای حاجی بابایی شما یکی طرفدارسریخت اضافه شدن معلمها وهمسان سازی حقوق بازنشستگان بودید انگارامروز شماهم کوتاه آمدید خداوکیای کوتاه نیاامیدمابعدازخدابه شماست پس اون بیست درصدکه قولش دادید چی شد اون همسان سازی ڪه قرارشد تفاوت حقوق شاغلین وبازنشسته های همطرازبین ده تاپانزده درصدبشه چی شد فقط شعاربود خداوکیلی به قولتون عمل کنید بس که حرف ماف هنگی ها است آبرومون ڔفت وچیزی هم نصیبمون نشدشده ایم آش نخورده ودهان سوخته مخصوصامابازنشسته ها ازهمه جامانده ورانده فقط یه حقوق خشک وخالی وصدهامشکل از قبیل جوانان بیکاردرخانه داشتن عروس وداماد ونوه وبیماریهای ناشی ازکهولت سن توراخدافکری اساسی بکنید طرح پلکانی فایده نداره عمرماکفاف رسیدن به پله آخررانمیده

    • بازنشسته مظلوم وپریشان

      همه اقشار روافزایش دادین الا بازنشستگان کش.ری ولشگری چون ما حرف نمیزنیم .اعتراض نمیکنیم باید حقمون پایمال بشه یه کم انصاف داشته باشین از خدا بترسید اون بالا شاهدونظر همه چیه از خدا بترسید ماهم مخارح داریم هزینه هاسنگین وحقوقها همچنان اندک بابا ماهم ادمیم به خدا چطور معایش زندگیرو بگذرونیم با بادویا هوا ؟

    • بدون نام

      من خودم یک فرهنگی بازنشسته هستم و به پول خیلی خیلی نیاز دارم. حقوقم کمتر از دو میلیون است ولی نهایت نامردی است که فقط کارکنان دولت باید افزایش حقوق داشته باشند. تکلیف اون افرادی که شغلی ندارند و از بی پولی گرفتار هزار بدبختی هستند چه می‌شود. دولت باید اعلام کند تمامی افزایش ها کنسل شود و پولش را به کسانی بدهند که هیچ درآمدی ندارند. بعضی ها تمام عمرشان در ادارات بیکار بودند بعد از بازنشستگی، پاداش های چند صد میلیونی می‌گیرند. تف توی این دنیایی که ما ساکن آن هستیم.نفرین افراد بی پول ایرانی بر تو اگر چاپ نکنی. شاید یک مسئولی بخواند

    • بدون نام

      بیشترین حقوق کشور متعلق به معلمان هست

    • ناشناس

      مطمئنا دولت اجرا نمی کنه.

    • فرهنگی

      چرا همه تیتر میزنید "حقوق معلمان" ؟
      افزایش حقوق برای همه کارکنان دولت هست ولی تو تمام خبرها فقط می نویسند معلمان... و متاسفانه کمترین حقوق ، حقوق معلمان هست چون بجز حقوق هیچ اضافه دریافتی دیگری ندارند

    • بدون نام

      با طرحهات پدر اموزش پرورش ومعلم ودبیر وهرچه دانش اموزه دراوردی لطف کن دیگه صحبت نکن

    • فرهنگی

      بابا این خبر قدیمیه.توهم زدن ملت.

    • احمد

      ... این افزایش حقوق مربوط به تمام کارمندان است چرا به اسم فرهنگیان تمام میکنید

    • امیر

      حقوق دانشجو معلمان چرا رشد کمتری داشته؟
      مگا دانشجو معلم نباید حقوقش افزایش پیدا کنه؟؟؟؟؟

    • سید

      خانم مرکل درجواب مهندسان وپزشکان آلمان کهگفته بودند چراحقوق فرهنگیان بالاتر از حقوق آنهاست ،گفته بود توقع دارید کسانی راکه شما روبه اینجا رسانده اند از شما کمتر حقوق بگیرند ،باید از حرفتان خجالت بکشید،حقوق آنها باید بیشتر ازحقوق شما باشد.ببینید عمق دید ایشون رو با اون آقایی که می گفت حقوق معلمان حرام است چون در تابستان کار نمی کنند دنبال جمع فتوی از مراجع بود .

    • بدون نام

      چرا اینقدر حقوق معلمان زیاده؟مگه معلمان در سال چند روز کار میکنندکه مرتب نسبت به حقوقشون معترض اند...تابستون تعطیل....عیدنوروز به مدت 2ماه تعطیل...اعیاد دیگه تعطیل..پنجشنبه جمعه تعطیل....بارون بیاد برف بیاد زلزله بیاد گردوخاک بیادتعطیل....یکی بمیره تعطیل...عاشورا تاسوعا تعطیل...مرخصی استحقاق هم دارن بازم می نالن....بابا شما دیگه کی هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی باید اعتراض و اعتصاب میشد تا کمیسیون فرهنگیان قدمی بردارد وگرنه افزایش 10 درصد بود؟؟؟!!!
      خیلی حال و روزمان خنده داره

    • کارگر

      بابا چه رویی دارید شما معلم ها.کل سال چند ماه کار میکنید انقدر اعتراض میکنید.دوست ندارید و از شغل معلم بودن ناراضی هستید استعفا بدید برید مملکت پر از جوان لیسانس و فوق لیسانس بیکاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج