۶۶۵۳۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۰ آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

بیکی از مهم‌ترین عناصر ژانر علمی-تخیلی، آزمایشگاه‌هایی افسانه‌ای است که ای‌کاش نمونه‌ای مشابه آن در دنیای واقعی وجود داشت. به نظر شما، برترین‌های این آزمایشگاه‌ها کدامند؟

خبرآنلاین: بیکی از مهم‌ترین عناصر ژانر علمی-تخیلی، آزمایشگاه‌هایی افسانه‌ای است که ای‌کاش نمونه‌ای مشابه آن در دنیای واقعی وجود داشت. به نظر شما، برترین‌های این آزمایشگاه‌ها کدامند؟

بسیاری از ما عاشق فیلم و کارتون هستیم و در این میان، موضوعات علمی-تخیلی جایگاه ویژه‌ای برای برخی از ما دارند. یکی از مهم‌ترین عناصر این فیلم‌ها و کارتون‌ها، آزمایشگاه‌هایی است که گاه آرزو کرده‌ایم ای‌کاش نمونه‌ای مشابه آن در دنیای واقعی وجود داشت. به نظر شما، برترین‌های این آزمایشگاه‌های افسانه‌ای کدامند؟

۱۰- غار بتمن (Batcave)

بدون شک، بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا به آزمایشگاهی نیاز دارد که بتواند در آن نمونه‌های خون را آزمایش کند و البته تجهیزات فوق دنیوی خود را نیز در آنجا امتحان نماید.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: از برخی جهات، باورپذیر. ابر رایانه‌ای که می‌تواند همه شهروندان دنیا را زیر نظر داشته باشد؟ امکان‌پذیر است. اما موضوع بحث این است که تا چه حد می‌توان غار بتمن را یک آزمایشگاه به حساب آورد. بتمن از این آزمایشگاه برای انجام کارهایی فراتر از علم استفاده می‌کند. مثلا دایناسور بزرگی که در کامیک‌های بتمن ساکن این غار است، مطمئنا برای انجام آزمایش‌های علمی نیست.

۹- آزمایشگاه دکستر (Dexter's Laboratory)

همان‌طور که در توصیف این پویانمایی خارق‌العاده آمده بود: «این نمایش، کارتونی راجع به یک آزمایشگاه است.» پس به هیچ نحوی نمی‌توانید نام آزمایشگاه دکستر را از فهرست خود حذف کنید.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: با وجود توصیف کارتون، اعتبار علمی این آزمایشگاه تا حد زیادی زیر سوال است. حتی اگر قسمت‌هایی مانند Jurassic Pooch را هم در نظر بگیریم؛ قسمتی که در آن دکستر یک دایناسور می‌سازد و هدف از آن، آگاهی دادن به کودکان در خصوص نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با مساله همسان‌سازی (Cloning) بود.

۸- ابتکار دارما (The Dharma Initiative)

عاشقان سریال لاست بدون شک ابتکار دارما را به یاد دارند؛ آرمان‌شهری مرموز و دانش‌محور. هر چند تعداد آزمایشات علمی که در آنجا انجام شد خیلی محدود بود.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: درست. کارمندانی که آنجا کار می‌کردند، آدم‌هایی کاملا معقول بودند. علاوه بر این، زمینه‌های تحقیقاتی آنها چیزهایی مانند روان‌شناسی، جانورشناسی، و البته سفر در زمان بود.

۷- آزمایشگاه درگاه (The Portal Lab)

مانند فیلم‌ها و کارتون‌ها، در بازی‌های ویدئویی نیز گاه می‌توان با آزمایشگاه‌های خارق‌العاده‌ای روبه‌رو شد. مشهورترین آزمایشگاه از این نوع به بازی درگاه (The Portal) باز می‌گردد. کل بازی درون این آزمایشگاه رخ می‌دهد: شما موضوع آزمایشی نامعلوم هستید که بین اتاق‌ها جابه‌جا می‌شوید، و تلاش می‌کنید منشاء صدایی دیجیتالی را که به سرزنش شما مشغول است پیدا کنید.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: برای زیر پا گذاشتن آزمایشگاه، شما از نوعی ابزار تله‌پورتیشن استفاده می‌کنید، که خوب حداقل تا این لحظه امکان‌پذیر نیست.

۶- آزمایشگاه همسان‌سازی پارک ژوراسیک (Jurassic Park Cloning Place)

طرفداران این فیلم مطمئنا صحنه سر از تخم درآوردن آن بچه دایناسور را فراموش نکرده‌اند، و البته سکانسی که در آن در خصوص امکان‌پذیر بودن انجام چنین کاری توضیح می‌دهد.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: اگرچه همسان‌سازی کاری امکان‌پذیر است، اما شاید در این فیلم بیش از حد درباره آن غلو شده باشد. بر اساس تخمین‌های زیست‌شناسان، نرخ تخریب دی‌ان‌ای به اندازه‌ای کند نیست که بتوان از خون پشه‌ای حبس شده در کهربا دایناسور تولید کرد.

۵- تاردیس (The TARDIS)

تاردیس خانه دکتر هو (Doctor Who) است، مهندس-دانشمندی فضایی که از سریالی تلویزیونی به همین نام آمده است. وی می‌تواند با سفینه خود در فضا و زمان سفر کند.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: نه، به هیچ وجه! بیشتر شبیه شوخی است.

۴- آزمایشگاه مرد آهنی (The Iron Man Lab)

آزمایشگاه پر زرق و برق تونی استارک یا همان مرد آهنی، مملو از تجهیزات فناورانه است: از واسطه‌های کاربری لمسی و بازوی روباتیک گرفته، تا دستیار رایانه‌ای سخنگو و البته لباس روباتیک مرد آهنی.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: قطعی. احتمالا به زودی در دنیای واقعی نیز شاهد چنیی آزمایشگاهایی خواهیم بود.

۳- کاروان تفریحی قانون‌شکنی (The Breaking Bad RV)

این ماشین تفریحی (RV)، نخستین جایی است که شخصیت‌های اصلی سریال قانون‌شکنی استعداد ساخت مواد مخدر صنعتی خود را در آنجا امتحان می‌کنند. اگرچه بعدا از این مکان به جاهای دیگری منتقل شدند، اما هیچ جا مثل خانه اول آدم نمی‌شود!

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: احتمالا بهترین مورد این فهرست است. عوامل فیلم برای خلق این آزمایشگاه، یک شیمی‌دان واقعی را به کار گرفتند تا ازمایشگاه ساخت موادشان کاملا باورپذیر باشد.

۲- سه‌بعدی‌نما (The Holodeck)

در دنیای پیشتازان فضا (Star Trek)، سه‌بعدی‌نما یا همان Holodeck اتاق واقعیت مجازی است که خدمه می‌توانند برای بازسازی صحنه جرم و انجام آزمایشات از آن استفاده کنند.

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: شاید به این صورت وجود نداشته باشد، اما به نظر می‌رسد که ما هر روز به آن نزدیک‌تر می‌شویم.

۱- آزمایشگاه هیولای فرانکشتاین (Frankenstein's Lab)

به نظر شما انتخابی بهتر از این هم می‌تواند وجود داشته باشد؟ آذرخش، میل‌لنگ، و یک هیولا؛ عالی است!

10 آزمایشگاهی که هرگز وجود نداشت!

اعتبار علمی: حتی فکرش را هم نکنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      په نه په می خواستی وجود داشنه باشه

    • mohammad

      kash vojood dasht.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج