۶۶۶۲۸۶
۲ نظر
۵۰۳۳
۲ نظر
۵۰۳۳
پ

طنز؛ حساسیت فصلی در اقتصاد و به خصوص دلار

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: یکی از نکاتی که به تازگی به کوله‌بار تجربیات و آرشیو غنی اطلاعات عمومی من اضافه شده، اینه که داشتن حساسیت‌های فصلی فقط مربوط به ما انسان‌ها نیست.

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: یکی از نکاتی که به تازگی به کوله‌بار تجربیات و آرشیو غنی اطلاعات عمومی من اضافه شده، اینه که داشتن حساسیت‌های فصلی فقط مربوط به ما انسان‌ها نیست. حتی به انسان و حیوان هم ختم نمیشه! حالا شاید فکر کنین میخوام بگم تازگی فهمیدم گیاه‌ها که خودشون منشأ نصف حساسیت‌های ما هستن هم دچار حساسیت میشن! اما نخیر! حساسیت فصلی یک مساله فراانسانی، فراحیوانی، فراگیاهی و در حالت کلی فراجانداریه!
بنده خودم با گوش‌های خودم شنیدم که ريیس محترم بانک مرکزی جناب سیف در مصاحبه‌ای پیرامون دلایل افزایش قیمت ارزهای خارجی گفتن که این مساله مقطعیه و ما هرسال در ماه‌های دی و بهمن شاهد افزایش نرخ دلار هستیم. در واقع ایشون غیرمستقیم به این مساله اشاره کردن که اقتصاد و به خصوص دلار هم به نوعی دچار حساسیت فصلی میشه که خب چیز طبیعی هم هست. من خودم شخصا اوایل بهار حساسیت می‌گیرم و دماغم کیپ میشه! بابامم همین‌طور؛ منتها اون آبریزش بینی هم میگیره! آقاجون خدابیامرزمون هم همین‌طور بود منتها اون اوایل تابستون حساسیتش شدید می‌شد و به‌جای گریپ و آبریزش، به طرز شدیدی نفخ می‌کرد. پس بیاید ما هم این‌قدر آدمای خودخواه و خودبینی نباشیم.
نگاه به خودمون نکنیم که با خوردن روزانه دوتا هیروسین یا آنتی‌هیستامین میتونیم شدت حساسیتمون رو کنترل کنیم. حساسیت دلار اگه با قرص و دارو قابل کنترل بود، شما مطمئن باشید قطعا وزیر اقتصاد و وزیر بهداشت توي یه تفاهمنامه همکاری، وارد عمل میشدن و دلار رو برمیگردوندن به همون ۳۷۰۰، ولی خب دستشون بسته‌ست طفلیا و متاسفانه علم پزشکی هنوز اون‌قدر پیشرفت نکرده که واسه حساسیت‌های اقتصادی هم آمپول ضد آلرژی کشف شده باشه وگرنه شما شک نکین دولت با یه تزریق عضلانی بازار رو آروم می‌کرد! فقط مساله‌ای که برای من مطرحه اینه که عموما این حساسیت‌های فصلی باید بعد از اتمام اون فصل خوب بشن!
خوب شدن هم معنیش این نیست که مثلا روند گرفتی دماغ من در همون وضع متوقف شه و میزان آبریزش بینی بابامم در یه حد مشخص بمونه! آقاجون خدابیامرزمم حتی بعد تابستون نفخش تموم می‌شد و به حالت ماقبل تابستونش برمی‌گشت ولی نمیدونم این حساسیت دلار چطور حساسیتیه که خوب شدن توی کارش نیست؟ یعنی توي دوماه که مشکلش شدید میشه یهو از ۳۸۰۰ میرسه تا ۴۸۰۰ ولی اوج بهبودش اینه که از ۴۸۰۰ بالاتر نره! بعدشم به‌جز در مورد حساسیت نفخی پدربزرگ خدابیامرزم در بقیه موارد حساسیت باید فرد مریض رو اذیت کنه نه اطرافیانش رو ولی شما الان تو چشمای یه آبراهام لینکلنِ روی دلار زل بزنی بگی «افزایش قیمتت اذیتت نمیکنه؟» میگه نه، در حالی که پدر مارو درآورده!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محشر بود ای قسمتش:
      ولی شما الان تو چشمای یه آبراهام لینکلنِ روی دلار زل بزنی بگی «افزایش قیمتت اذیتت نمیکنه؟» میگه نه، در حالی که پدر مارو درآورده!

    • بدون نام

      کارمند ومدیر نخبه ودلسوز مردم ومیهن را ببرید سر کار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج