۶۶۷۰۲۴
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

طنز؛ توصیه‌هایی برای شاد زیستن

وحید میرزایی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: با توجه به افزایش نرخ ارز، گرانی، بیکاری، آلودگی هوا، وجود اختلاس و دزدی سیستماتیک، بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل، بلایای غیر طبیعی همچون آتش گرفتن نفت‌کش سانچی و صدها خبر بد دیگر، واقعا شاد بودن کار بسیار دشواری است.

وحید میرزایی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: با توجه به افزایش نرخ ارز، گرانی، بیکاری، آلودگی هوا، وجود اختلاس و دزدی سیستماتیک، بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل، بلایای غیر طبیعی همچون آتش گرفتن نفت‌کش سانچی و صدها خبر بد دیگر، واقعا شاد بودن کار بسیار دشواری است. مخصوصا برای قشر متوسط و فقیر شادی و نشاط، امری غیر‌ممکن است. برای همین با توجه به رسالت «بی‌قانون»، در اینجا توصیه‌هایی برای شاد بودن در این وضعیت ارائه می‌دهیم:

-هموطنان عنایت بفرمایید حتی‌المقدور از تماشای تلویزیون خصوصا صدا‌و‌سیما جدا بپرهیزید. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، هرگز شبکه خبر را تماشا نکنند. ببینید اساسا دوستان در صدا و سیما در یک سیاره دیگر زندگی می‌کنند. از نظر آنان همه چیز خوب و گل و بلبل است و اگر نقصی هم وجود دارد به خاطر بی‌تدبیری مردم است.

بنابراین وقتی شما به تماشای تلویزیون می‌نشینید، برخی نقاط حساس در مغزتان تحریک می‌شود که باعث می‌شود به شرایط زندگی خودتان فکر کنید و ناخودآگاه با آنچه صدا و سیما از شرایط موجود بیان می‌کند، مقایسه کنید. این مقایسه منجر به نوعی یأس و نومیدی از زندگی شده و غم سنگیني در دل‌تان ایجاد می‌کند. پس توصیه اول فراموش نشود: صدا و سیما ممنوع.

-سعی کنید از آنچه اطراف‌تان هست - هرچند نامطلوب- لذت ببرید. نیمه پر لیوان را دریابید و شرایط نامطلوب‌تان را در جهت تبدیل تهدید به فرصت، تفسیر کنید. به عنوان مثال وقتی هوا آلوده است و شما از شدت سرفه دارید هر آنچه خورده و نخورده‌اید بالا می‌آورید، به این فکر کنید که باز خدا را شکر که هوایی هست که تنفس کنید تا زنده بمانید.

یک عده آدم فضایی در کرات دیگر زندگی می‌کنند که حتی پنج درصد هوا نیست که استنشاق کنند. در ضمن به حرف این دانشمندان گوش نکنید. بالاخره هیچ عنصری از جدول مندلیف بی‌فایده نیست.

همین که شما با یک نفس در هوای آلوده، کل جدول مندلیف را می‌دهید تو، عناصر زیادی جذب بدن‌تان می‌شود. از این همه عنصر مفید حالا یکی دوتا ترکیب شیمیایی مضر هم تولید می‌شودكه ايرادي ندارد. پس بدانید در هر نفس که فرو می‌رود کلی عنصر نهفته است که مفرح ذات است. لذا همچین قشنگ هوا را بدهید تو تا جذب شود.

-ببینید مشکلات، بدبختی و تبعیض در همه جای دنیا وجود دارد. همین آمریکا را ببینید که چه رییس‌جمهوری دارد. خود ترامپ یک نوع بدبختی است. درست است که وضعیت‌تان خیلی وخیم است، به سختی امورات زندگی‌تان می‌گذرد، خرج زندگی بالاست و... اما توصیه ما این است که هر روز قبل از خواب چند دقیقه چشمان‌تان را ببندید و به چیزهای خوب فکر کنید.

به اینکه آفتاب هر روز طلوع می‌کند. باور کنید بعضی از نقاط دنیا وجود دارد که ۶ ماه یک‌بار آفتاب طلوع می‌کند. به این فکر کنید که کشور دو رشته کوه زیبای البرز و زاگرس دارد.

کویر لوت دارد. دریای خزر و خلیج فارس دارد. به این فکر کنید که اینستاگرام و تلگرام الان فیلتر نیست و خیلی نکات مثبت دیگر که در کشور وجود دارد. پس از زندگی‌تان لذت ببرید و شاد باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیدن شعر یادت نره هم برای حداقل هفته ای 1 ساعت شاد بودن موکدا توصیه میگردد

    • بدون نام

      خیلی قشنگ بدبختیامون به خوشبختی تبدیل شد،
      اینجا ایران است.....‌

    • ابی

      سلام غریبه عجب چشمهای تو عاشق فریبه شب که میشه تو کوچه غم اشک من میشه ستاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج