۶۶۶۴۳۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پروژه‌های سپاه با مجوز رهبری انجام می‌شود

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: پروژه‌هایی که سپاه به آنها ورود می‌کند پروژه‌های عام‌المنفعه و برای عموم مردم است و البته با مجوز فرمانده معظم کل قوا و درخواست دولت انجام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: پروژه‌هایی که سپاه به آنها ورود می‌کند پروژه‌های عام‌المنفعه و برای عموم مردم است و البته با مجوز فرمانده معظم کل قوا و درخواست دولت انجام می‌شود.

سردار اسماعیل کوثری گفت: سپاه هیچ‌گاه وارد کار اقتصادی نشده و بیشتر فعالیتش کار عمرانی بر اساس قانون اساسی بوده است. طبق قانون در زمان صلح، نیروهای مسلح باید به دولت کمک کنند. بر این اساس سپاه بعد از جنگ کارهای عمرانی که شرکت‌های دیگر توانایی انجام آن را ندارند، انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه «نیروهای مسلح در زمان صلح از امکانات مهندسی و توانمندی خود برای آبادانی کشور استفاده می‌کنند»، افزود: مثلا همین مساله زلزله که پیش آمد، سپاه ورود کرد؛ پس توانمندی سپاه برای مردم است که باید با این توانمندی به دولت‌ها کمک کنند و این بستگی به دولت‌ها دارد که بخواهند چطور از این توانمندی سپاه استفاده کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد: مسلما اگر شرکت‌های خصوصی توانایی و توانمندی انجام فعالیت عمرانی را داشته باشند آن پروژه به نیروهای مسلح داده نمی‌شود و تنها در صورتی که این توانمندی را نداشته باشند سپاه ورود می‌کند.

او اظهار کرد: مثلا پروژه‌های عمرانی مانند سد کرخه و اتوبان تهران - ساوه را سپاه به سرانجام رسانده است. خیلی از پروژه‌هایی که بعد از پذیرش قطعنامه پیش آمد را نیز سپاه انجام داد و به دولت آن زمان کمک کرد. در دولت‌های بعدی نیز به همین صورت بود، چرا که پروژه‌هایی که سپاه به آنها ورود می‌کند پروژه‌های عام‌المنفعه و برای عموم مردم است و به همین دلیل هم قانون به آنها اجازه می‌دهد. البته با مجوز فرمانده معظم کل قوا و درخواست دولت انجام می‌شود.

سردار کوثری در پاسخ به این سوال که اگر سپاه وارد فعالیت‌های اقتصادی نشده است پس چرا رهبری دستور واگذاری بنگاه‌های اقتصادی این نهاد را صادر کرده‌اند، گفت: من نمی‌دانم و باید درباره جزئیات این مساله پیگیری کنم.

کوثری همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا اشکالی در فعالیت‌های اقصادی سپاه بود که منجر به صدور چنین دستوری هستیم؟» گفت: اگر هم اشکالی هست باید از خودشان بپرسید، چون من در کار آن مجموعه نیستم و باید از مسئولان مربوطه آن مجموعه بپرسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      اگر در آن مجموعه نیستید و باید از مسئولان آن مجموعه پرسید، پس چرا اظهار نظر میکنید !!؟

    • بدون نام

      والا چی بگم که سانسور نشه
      فقط همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رسول ده ساله هستی؟!

    • جانباز از قم

      من همیشه گفته ام که هر کاری که به سپاه وا گذار شود به نحو احسنت انجام می گیرد .... تا زمانی که به خاطر خدا کار کنند موفق خواهند بود خدا قوت که تمام زور گو یان جهان را به سر جایشان نشاندی مرحبا خدا نگهدار شما اگر درباره فقر کاری کنید سنگ تمام گذاشتید شما می توانید شروع کنید خدا کمک می کند انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج