۶۶۶۵۴۲
۲۶ نظر
۵۰۰۰
۲۶ نظر
۵۰۰۰
پ

اختلاس ۱۵ میلیون دلاری فقط قطره‌ای از دریاست!

در روزهای گذشته، فرار یک متهم نفتی در یکی از شرکت های وزارت نفت خبرساز شد. این فرد که در سی سال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده بود، توانست در عرض سه ساعت از کشور خارج شود.

تابناک: در روزهای گذشته، فرار یک متهم نفتی در یکی از شرکت های وزارت نفت خبرساز شد. این فرد که در سی سال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده بود، توانست در عرض سه ساعت از کشور خارج شود.

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص این موضوع گفته است: اختلاسگر ۱۰۰میلیاردی در بخش اکتشافات وزارت نفت، تنها سه ساعت پس از آگاه شدن از لو رفتن این اختلاس، ایران را ترک کرده است.

وی گفت: زمانی که اکتشافات وزارت نفت، سیستم نرم افزاری خود را تغییر داد و سیستم جدیدی جایگزین آن کرد، متوجه این انحرافات شد. هنگامی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار و در همان زمان که پرونده ها را دقیق تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد؛ بنابراین، پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند، این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است.

بنا بر این گزارش، حدود یک ساعت پس از اطلاع از کشف این تخلفات به دستگاه های نظارتی اطلاع داده شد، همسر این فرد صاحب یک آژانس هواپیمایی و یا در یک آژانس مشغول به کار بوده است، لذا تهیه بلیت از سوی همسر این فرد تنظیم می شود و این فرد تا غروب و از دو تا سه ساعت پس از احضار از ایران خارج می شود.

همچنین هدایت الله خادمی در گفت و گو با تابناک در این باره می گوید: یکی از مدیران مالی شرکت اکتشاف شرکت نفت، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ـ چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار به علاوه ۶۰ میلیارد تومان ـ برداشته و از کشور خارج شده است.

وی گفت: البته این برآورد اولیه است و احتمال دارد، در سال های گذشته نیز تخلفاتی نظیر این صورت گرفته و از رصد مسئولان ذی حسابی و حسابرس ها خارج بوده است. با این حال، پس از این که مدیران این شرکت متوجه شدند، منابع مالی ندارند و چک های آنها از بانک برگشت خورده، اعلام شده که احتمال مسدود شدن حساب ها وجود دارد و متوجه این قضیه شده اند.
این فرد هم از آنجایی که دو ملیتی بوده و اقامت کانادا را داشته، بلافاصله به ترکیه رفته و از ترکیه به کاندا فرار کرده و این وضعیت را پدید آورده است.

وی در ادامه یادآور شد: وزارت نفت باید در این باره توضیح دهد و وزیر نفت نیز باید در مجلس حاضر شود و این موضوع را کامل روشن نمایند که چگونه این کار صورت گرفته است؛ اما به طور کلی گمان نکنم که از توضیحات وزارت نفت هم به جایی برسیم، چون اینها معمولا بر سر این موارد، سرپوش می گذارند و حاضر به شفاف سازی در این باره نیستند.

این نماینده اظهار داشت: چیزی که می دانیم این است که اختلاس انجام شده، فراتر از این حرف ها بوده و حسابرسی سال گذشته نیز به چنین موردی اشاره داشته و تذکر داده بود که بهتر است حساب های شرکت اکتشافی بازنگری شود؛ اما به نظر می رسد با استقرار مدیریت جدید در حوزه اکتشاف این موارد بیشتر شده و کسی هم توجهی به موضوع ندارد.

این نماینده مجلس گفت: این پول توسط این فرد برداشته و خارج شده و شواهد نشان می دهد، با مهارت نیز حساب سازی هایی شده که کسری پول از حساب مشخص نمی شد، اما ابعاد این قضیه هنوز مشخص نیست و معلوم نیست چه کسانی با وی همکاری داشته اند، چون به هر حال این حساب ها معمولا دو امضایی یا سه امضایی هستند و اینکه این فرد چگونه این کار را کرده مشخص نیست.

معلوم است، این فرد تنها نبوده و احتمالا همکارانی داشته که موفق شده، این میزان پول را از حساب خارج کند.، البته این قطره ای از دریاست که این روزها، حال و روز اقتصاد ما را گرفتار خود کرده و مواردی از این دست در جاهای دیگر زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه تاکی ادامه دارد؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا رد این دو تابعیتی ها رو بزنید یا از کار اخراجشون کنید .

    • علی

      هند با یک میلیارد جمعیت همشون میخورند و کار میکنند ما نمیتوانیم برای هشتاد میلیون شغل ایجاد کنید.
      معلومه مسعولین از عمد این کار رو میکنند ...

    • بدون نام

      بااین وضع کشورچطور۱۵ملیون افغانی خارجی خرجشون میدین وشغل وکارو

    • بدون نام

      این دوتابعتیهارواخراج کنید

    • آدینه

      باید دست کسی که سی سال اختلاس میکند و کسی متوجه نمیشود رابوسید ماشاءالله به این همه زرنگی
      وماشاءالله به این همه هوش و ذکاوت بازرسی و حسابرسی ما بعد از سی سال
      بازم تشکر از نرم افزار جدید وگرنه خدا میدونه تا کجا ادامه داشت

    • بدون نام

      ما ملت ستمدیده از شما روزنامه نگارها وخبر نگارها انتظار داریم اطلاع رسانی کنید از حق ملت مظلوم وستمدیده رو یاری کنید خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید

    • سالار

      کاربر محترم 17:7
      مگه با اطلاع رسانی کاری درست میشه
      فکر میکنید نمیدونند وخبر ندارند

      چرا همون موقع که فهمیدند وبهش اطلاع دادند بازداشتش نکردند و یا تعقیبش نکردند و گذاشتندد که راحت فرار کنه اونم درعرض 3ساعت
      حتما دستهایی برای فرار ایشون درکار بوده که باید دست این افراد را قطع کرد

    • بدون نام

      خدایابه دادمووووووون برس ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میرسه!!

    • بدون نام

      مگه یک نفر خودش تنهامیتونه اینقدر پول بدزده فرارکنه چند نفر شریک هم دارد

    • بدون نام

      ما که در سایه خورشید موذب بودیم. چشممان کور سزاوار همین شب بودیم

    • بدون نام

      افغانی ها رو اخراج کنید ،افغانی ها رو اخراج کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره

    • بدون نام

      دروغ میگن سه ساعت بعد فهمیدن یارو سهم همدستاشو ندادو در رفته اینام دستشو رو کردن ... دزد زیاده ولی چون باهم میخورن صداشو در نمیارن اینم اگه تک خوری نمیکرد و سهم بقیه رو میداد کسی نفمیفهمید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا..

    • بدون نام

      فساد تا کی؟چرا مسولین خودشونو به خواب میزنن.چرا مدارا میکنند؟چرا با اعلام کد ملی ظرف یه دقیقه و بستن راه فرار،یکساعت بش مهلت میدن؟آخه ،فساد موریانه ای است که ریشه می خشکاند.حواسمون باشد .

    • بدون نام

      یعنی باز هم از افشای نام ایشان ابا دارید
      خدایا این چه تفکری است که یک مفسد را با مخفی کردن نام برایش حاشیه امن درست میکنید؟ بنظر حقیر باید طوری روزنامه ها وارد زوایای پنهان این مفسد شوند تا درس عبرتی برای مفسدین اتی شود

    • بدون نام

      ببینید پول هست فراوان هم هست ، این قطره ای از دریا بوده ، حالا کل مملکت رو به خاطر دو زار پول یارانه به هم ریختند
      جریان حکایت قدیمی شده ، که پادشاهی می خواست ، باج و خراج را زیاد کند ، قانونی وضع کرد ، که مالیات سه برابر شود ، و در کنار آن عاروق زدن در شهر ممنوع ،
      مردم بدون توجه به افزایش مالیات جلسات مخفی شبانه برای عاروق زدن تشکیل می دادند
      حالا جریان مملکت ما شده میلیارد ، میلیارد ، پول بیت المال را به تاراج می برند ، دولتمردان محترم هم چسبیدند به قطع یارانه ، پولی که حق ملت است ، آنهایی که دستشان می رسد ، میلیاردی کوفت می کنند ، بگذارید مردم هم ابن پول را بگیرند ، هر چند با این تورم دردی را دوا نمی کند
      با این ثروت خدادادی که مملکت ما دارد ، باید طوری مدیریت شود خود مردم آنقدر در رفاه باشند که خودشان یارانه نگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینن دیگه ...

    • عدالت

      جالب طرف دزدی کرده بعد فرار کرده رفته بازم مسؤلین اسم طرف رو نمیگن

    • بدون نام

      تا یه اتفاقی میوفته وزیر نیرو قیمت حاملهای انرژی را خیلی راحت بالا میبره یهو اعلام میشه بنزین میخواد گرون بشه ،گرون بشه که از مردم سیاه بخت بگیرن بدن اینجور آدمها فرار کنن؟خود وزیر باید جواب این اهمال کاریاش را بده . باید عوۻش کنن

    • بدون نام

      زمانیکه طرف میبینه دیگران دارندکشورراغارت میکنند،میگه من چرابیکاربشینم...

    • بدون نام

      دولت کانادا باید به ملت ایران کمک کند تا این شخص پول های ملت را باز گرداند دولت کانادا که همیشه خود را طرف دار ملت ایران در ظاهر نشان داده ولی در اصل پناه گاه خایین واختلاص گران ایران بوده

    • بدون نام

      شیطونو درس میدن اینا..
      چقدر راه بلدن برا پیچوندن جالبه نمیترسن!!!
      یه مدت چاقو تو جیبم میزاشتم بعد این که یبار خفتم کرده بودن که از خودم دفاع کنم هروقت بیرون میرفتم از استرس مریز میشدم که الان پلیس نگیره بگرده یه سال بفرستنم زندان برا هیچی...

    • بدون نام

      بزرگوار اسم فاعل را جهت حفظ ابروی طرف نمیگن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج