۶۶۷۹۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امام جمعه قزوین: انقلاب ما با امدادهای غیبی، پابرجا خواهد ماند

امام‌جمعه قزوین بابیان این‌که اساس انقلاب ما با امدادهای غیبی همیشه پابرجا خواهد ماند، تصریح کرد: امام راحل(ره) فرمودند: «مراقب باشید انقلاب دست نامحرمان نیفتند»؛ اگر ما بی‌دقتی و بی‌بصیرتی کردیم و انقلاب را در برخی از فضاها و مسئولیت‌ها به دست افراد بی‌لیاقت سپردیم که درکی از زندگی و مشکلات مردم ندارند، این رویه در ادامه مسیر انقلاب خلل ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: امام‌جمعه قزوین گفت: اشرافیت، تبعیض و بی‌عدالتی در مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد، حال هرکسی، در هر جایگاه و هر مسئولیتی، اشرافیت و زیاده‌خواهی را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به این‌که انبیاء و امامان، مربی و معلم تقوا هستند، اظهار کرد: قرآن کریم کتاب تقوا و نهج‌البلاغه تجلی تقواست و ما نیازمند کلمات نورانی قرآن و اهل قرآن یعنی اهل‌بیت(ع) هستیم و باید این رهنمودها را در زندگی به کار ببندیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به سالگرد معاهده ننگین کمپ دیوید افزود: این معاهده بین مصر و رژیم اشغالگر قدس انجام گرفت، این قرارداد در سال ۵۳ مطرح شد و به میزانی تلخ و سنگین بود که بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور نمی‌کردند انور سادات به این خیانت مبادرت کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت سال‌ها از تصویب معاهده کمپ دیوید مشخص شد که این قرارداد به‌جز پذیرش ننگ و ذلت استکباری هیچ هدف دیگری نداشت و این معاهده عامل ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی شد و به عاملی تبدیل گردید که ایستادگی دیگر کشورهای اسلامی در مقابل اسرائیل کمرنگ شد و خسارت سنگینی به دنیای اسلام وارد آمد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: انعقاد قرارداد کمپ دیوید در آن ایام شاید چند ساعتی بیشتر طول نکشید؛ اما خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن هیچ زمانی تمام‌شدنی نیست؛ خون‌های ریخته شده، ذلت و شکسته شدن اقتدار مسلمانان از دستاوردهای این معاهده ننگین بود.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: ضروری و لازم بود که همه ما از نتایج و دستاوردهای معاهده ننگین کمپ دیوید تا قیامت درس می‌گرفتیم که هر قرارداد و پذیرش تحمیلی از سوی شیاطین بزرگ و ایادی منطقه‌ای غیر از خسارت و زیان و ذلت دستاوردی برای مسلمانان نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: نباید با انعقاد هر قراردادی از سوی ایران اسلامی با دشمنان، آن‌ها گمان کنند که می‌توانند قراردادهای ننگین دیگری را بر ما تحمیل کنند؛ ما هیچ فرقی بین انگلیس و فرانسه و آمریکا قائل نیستیم زیرا در طول تاریخ ثابت‌شده که هرکدام از این کشورها عملکرد خبیثانه‌ای علیه ما داشته‌اند.

عابدینی بیان کرد: استکبار جهانی و هم‌پیمانانش در طول سال‌های مختلف به ما نشان داده‌اند که عملی جز دروغ و توطئه و پیمان‌شکنی با ایران اسلامی نداشته‌اند و رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که دشمن قابل‌اعتماد نیست؛ اما مسئولان ما وقت زیادی را در دوران مذاکرات تلف کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در دوران مذاکرات شاهد بودیم عده‌ای که سخنان هوشمندانه رهبری را به‌خوبی نفهمیدند به مذاکره با دشمن ادامه دادند تا اینکه سرشان به سنگ خورد و عزت خود را بر باد دادند.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم مسئولانی که از مذاکره با امریکا نتیجه مطلوبی را به دست نیاوردند به اروپایی‌ها دل‌خوش کرده‌اند و همان رفتار غیردینی، غیر قرآنی، ذلت‌بار و غیرمنطقی را در اروپا دنبال می‌کنند؛ درصورتی‌که این روند هم جز وقت تلف کردن و ندامت نتیجه‌ای عاید ما نمی‌کند.

امام‌جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی(ره) به کشور در سال ۵۷ تصریح کرد: قرار بود امام راحل یک هفته زودتر از ۱۲ بهمن به تهران سفر کنند؛ اما بختیار مانع این سفر شد و حضور امام (ره) به تأخیر افتاد، که در آن ایام علمای بزرگ در شهرهای مختلف که مرحوم آیت‌الله باریک‌بین (ره) هم جزو آن‌ها بود در دانشگاه تهران تحصن کردند تا سفر امام به ایران انجام شود.

خطیب نماز جمعه افزود: در مراسم استقبال از امام راحل جمعیت زیادی از شهرهای مختلف در تهران حضور پیدا کرده بودند؛ خدا را شاکریم که ما را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات داد و امام خمینی(ره) را به ملت ایران هدیه کرد و ایشان با انقلاب، عزت، امید و اقتدار را به مردم مستضعف جهان ارائه کرد.

وی بیان کرد: مردم ما بامحبت و عشق انقلاب را به آغوش گرفتند و باعلاقه از حاکمیت اسلام استقبال کردند و قرار گرفتن زیر سایه لطف و کتاب خدا، برقراری عدالت و قرار گرفتن تحت حاکمیت ولی خدا جزو آرزوهای ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب بود.

عابدینی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب همواره در همه دوره‌ها به ما تأکید کرده‌اند که مراقب حضور نفوذی‌ها در انقلاب باشید؛ اما در بسیاری از فضاها ما به این تذکرات گوش ندادیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: نفوذی‌ها افرادی هستند که از انقلاب و آرمان‌های آن درکی ندارند و از برقراری عدالت در جامعه تعریفی ندارند، دنبال زیاده‌خواهی، رفاه‌طلبی و زندگی‌های مرفه هستند و درد فقیر، مستضعف و بیکاران را نمی‌فهمند، این عده نامحرمان انقلاب هستند.

وی بابیان این‌که اساس انقلاب ما با امدادهای غیبی همیشه پابرجا خواهد ماند، تصریح کرد: امام راحل(ره) فرمودند: «مراقب باشید انقلاب دست نامحرمان نیفتند»؛ اگر ما بی‌دقتی و بی‌بصیرتی کردیم و انقلاب را در برخی از فضاها و مسئولیت‌ها به دست افراد بی‌لیاقت سپردیم که درکی از زندگی و مشکلات مردم ندارند، این رویه در ادامه مسیر انقلاب خلل ایجاد خواهد کرد.

عابدینی با تأکید بر این‌که باید بدانیم انقلاب ما امانت بزرگ الهی است، گفت: باید این امانت را سالم و با همان نشاط، امید و روح حماسی به نسل‌های آینده بسپاریم و در نگهداری از آن کوتاهی نکنیم.

این خطیب نماز جمعه عنوان کرد: اشرافیت، تبعیض و بی‌عدالتی در مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد، حال هرکسی، در هر جایگاه و هر مسئولیتی یا هر لباسی، رفاه، اشرافیت و زیاده‌خواهی را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرارخواهد گرفت و نباید این مسائل را به‌پای انقلاب و اسلام نوشت؛ بلکه باید این کوتاهی را از کسانی دید که موقع رأی دادن بصیرت لازم را نداشتند.

وی با تأکید بر این‌که عملکرد اشتباه خود و مسئولان را به‌پای اسلام و نظام اسلامی ننویسیم، گفت: ما وظیفه داریم خط نفاق، دروغ، اشرافیت و فساد را با بصیرت بشناسیم، خدای متعال بارها در قرآن کریم و همچنین ائمه اطهار(ع) تذکرات لازم را در سعادت و شقاوت دنیوی و اخروی به ما یادآور شده‌اند و خودمان باید به دنبال شناخت حق و باطل باشیم.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به‌ضرورت اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اذعان کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند: «اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را ترک کردید بدترین‌ها بر جامعه مسلط می‌شوند.». باید بدانیم اگر تخلفی را در جامعه مشاهده کردیم و سکوت کردیم، مطمئن باشیم که آرام‌آرام خلاف‌کاران و نامحرمان در مسندهای کلیدی جامعه قرار می‌گیرند و در این فضا حتی اگر فریاد سر دهیم صدای ما به‌جایی نخواهد رسید.

عابدینی با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) یادآور شد: روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام و روایت دوم ۹۵ روز پس از رحلت حضرت را زمان شهادت حضرت صدیقه کبری(س) می‌داند، این ایام فاطمیه را به حضرت صاحب(عج) و رهبری و همه مسلمانان تسلیت عرض می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج