adexo3
۶۷۱۲۸۷
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

جزییات توافق بسیار مهم کاخ سفید و قطر

انتخاب به نقل از روزنامه الدیار چاپ بیروت نوشت: کنفرانس استراتژیک بزرگی که در واشنگتن با حضور وزرای خارجه امریکا و قطر برگزار شد، با سه توافق به پایان رسید.

انتخاب به نقل از روزنامه الدیار چاپ بیروت نوشت: کنفرانس استراتژیک بزرگی که در واشنگتن با حضور وزرای خارجه امریکا و قطر برگزار شد، با سه توافق به پایان رسید.

این روزنامه عرب زبان به توافقات صورت گرفته بین دو کشور اشاره کرده و نوشت:

۱-توسعه پایگاه«العدی» که هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی از آن استفاده می کنند، به نحوی که ۵۰۰هواپیمای جنگی و حدود ۱۲۰ هواپیمای استراتژیک طراز«ب-۵۲» را در خود جای دهد.

۲-آمریکا یک سپر موشکی شبیه به آنچه در اروپا دارد را در قطر مستقر می کند؛ سامانه ای که به گفته وزیر دفاع آمریکا دومین سپر موشکی است که آمریکا خارج از خاک خود تعبیه کرده و ایران و تمام مراکز نظامی و تاسیسات هسته ای در ایران را نشانه خواهد گرفت.

۳-ارتش آمریکا برپایی ۵پایگاه هوایی برای سلاح هوایی قطر و ۴ پایگاه دریایی برای سلاح دریایی قطریها را به عهده گرفته است و قطر سلاحهای هوایی و دریایی جدیدی به قیمت۲۴۵ میلیون را برای این پایگاهها خریداری می کند. ارتش آمریکا همچنین متعهد به ایجاد ارتش قطری متشکل از شهروندان قطری و داوطلبین شده و تعهد داد که قطر در سال ۲۰۲۵ صاحب یک ارتش قدرتمند باشد.

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای ضمن اشاره به این کنفرانس نوشت:«هیچ کس مفهوم این توافق استراتژیک نظامی و امنیتی بین دولتی در ابعاد آمریکا و شبه دولتی در جایگاه قطر را متوجه نشد، و اینکه چگونه قطر به دو منطقه کاملا تجاری و منطقه نظامی تقسیم شد و هدف از این توافق استراتژیک چیست؟»

اما به نظر می رسد نقشه آمریکا استفاده از قطر بعنوان پایگاهی نظامی است، در حالی که قطر هنوز دولت مستقلی نشده و شبه دولتی است شبیه به یکی از ایالتهای آمریکا!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر خائن و کثیف ک پای امریکا رو تو منطقه باز میکنین برای ایجاد نا امنی،،بیشرفها ندیدین امریکا با عراق و سوریه و یمن ووووو چکار کرد؟؟؟ چرا شما ایقد نفهم هستید و عبرت نمیگیرین؟؟ تا کی میخواین برا امریکا دم تکون بدین اشغالها

    • بدون نام

      ظاهرا که هدف این توافق ایران است

    • بدون نام

      ایران فعلاقطرراسرپانگه داردتابعدامریکاعلیه ماازش استفاده کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که ؟!؟

    • بدون نام

      دلایل ناامن کردن منطقه را همین گزارش خوب توضیح میدهد .قطر توسط متحدین خود طرد و در اغوش امریکا امنیت میخرد.
      انهم با هزینه های انچنانی.
      عربستان چند صد میلیارد به امریکا باج میدهد مبادا تشری ببیند.
      داعش را با هزینه اینها و افکار اسلامی خلق و از تمام جهان مسلمانان انقلابی را به مسلخ سوریه میکشانند و دو کشور عراق و سوریه را منهدم و ده ها سال به عقب میرانند.و حزب الله لبنان را در گیر جنگی عقیدتی میکنند تا اسراییل ارامش ببیند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج