جاباما
۶۷۱۹۰۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اقتصاد فضایی به ۶۴۰ میلیارد دلار می‌رسد

مرتضی براری در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با اشاره به برنامه های کشور برای دستیابی به اقتصاد فضا گفت: بر اساس آمارهای بین المللی، اقتصاد فضا در ۱۰ سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده که به مراتب از متوسط رشد اقتصاد جهان بیشتر بوده است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فضایی ایران گفت: بر اساس پیش بینی ها تا افق چشم انداز ۱۴۰۴ حجم اقتصاد صنعت فضایی به ۶۴۰ میلیارد دلار می رسد.

مرتضی براری در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با اشاره به برنامه های کشور برای دستیابی به اقتصاد فضا گفت: بر اساس آمارهای بین المللی، اقتصاد فضا در ۱۰ سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده که به مراتب از متوسط رشد اقتصاد جهان بیشتر بوده است.

وی گفت: در حال حاضر حجم اقتصاد صنعت فضایی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد دلار است که در برخی پیش بینی ها تا افق چشم انداز ۱۴۰۴ به ۵۱۰ و حتی ۶۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید که این نمایانگر رشد حداقلی ۵۰ درصدی در ۸ سال آینده است.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: برآورد می شود تعداد ماهواره های در مدار زمین حدود ۱۵۰۰ ماهواره است که تا ۲۰ سال آینده به حدود ۲۰ هزار ماهواره خواهد رسید. این موضوع نمایانگر گسترش حجم فعالیت های فضایی در کشورهای مختلف است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه های کشور برای ایجاد کسب و کارهای جدید در اقتصاد فضایی و در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: تلاش می کنیم در برنامه راهبردی فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴ علاوه بر جهتگیری های توسعه فناوری، ورود و توسعه فعالیت های بخش خصوصی و ایجاد کسب و کارهای جدید دانش بنیان را نیز تسهیل کنیم.

براری با بیان اینکه تدوین پروانه اپراتور ماهواره ای کشور با همکاری رگولاتوری به عنوان اولین گام از این مسیر مراحل پایانی خود را طی می کند، افزود: این رویکرد محدود به کسب و کارهای بزرگ در عرصه فضایی نخواهد بود و کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز می توانند در این فضا فعالیت کرده تا شاهد اشتغال و ارزش آفرینی جوانان متخصص و نخبه در حوزه فضایی باشیم.

رئیس سازمان فضایی ایران صنعت فضایی را یکی از بزرگترین تجلی گاه های پیشرفت علمی کشور عنوان کرد و گفت: با وجود تمامی محدودیت ها، دستاوردهای برجسته ای از جمله تربیت نخبگان و متخصصان، دستیابی به فناوری های طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره و کاوشگر و ایجاد زیرساختهای بومی در کارنامه فعالیت فضایی کشور وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: به اذعان مراجع معتبر بین المللی، ایران در حوزه فضایی جزء معدود کشورهای دارای چرخه کامل بومی فناوری و به تعبیر دیگر از جمله قدرتهای نوظهور این عرصه است.

وی با اشاره به برنامه راهبردی فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴ مبنی بر تاکید ویژه بر توسعه فناوری فضایی به عنوان فناوری راهبردی و استراتژیک تصریح کرد: تثبیت دستاوردهای فناورانه که تاکنون کشف شده و نیز پایداری آن، همچنین بسترسازی شکل گیری کسب و کارهای خصوصی در توسعه فناوری فضایی و در نهایت تقویت نقش فناوری فضایی در تحقق انقلاب صنعتی چهارم از جمله برنامه های مدنظر برای رسیدن به اهداف بالادستی نظام است.

براری بر لزوم بکارگیری فرصتها و ظرفیت های بین المللی در توسعه فناوری و اقتصاد بخش فضایی تاکید کرد و گفت: موضوع حضور فعالانه و مسئولانه در عرصه فضا با تاکید بر دفاع از حقوق و منافع ملی کشور و نیز امکان استفاده حداکثری از این ظرفیت با همکاری های مشترک و در نهایت صادرات محصول و انتقال فناوری و جذب سرمایه خارجی از برنامه های آتی فضایی کشور خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج