۶۷۲۹۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

توضیح شهرداری درباره سهمیه‌های طرح ترافیک

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: معتقدیم اطلاعات همه‌کسانی که مجوزی دریافت می‌کنند، قراردادی منعقد می‌کنند و یا از فرصت ویژه‌ای مثل سهمیه طرح ترافیک برخوردار می‌شوند، باید به‌صورت شفاف در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

خبرآنلاین: معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: معتقدیم اطلاعات همه‌کسانی که مجوزی دریافت می‌کنند، قراردادی منعقد می‌کنند و یا از فرصت ویژه‌ای مثل سهمیه طرح ترافیک برخوردار می‌شوند، باید به‌صورت شفاف در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

حجت‌الله میرزایی گفت: شهردار و گروه جدید مدیریت شهری بر موضوع شفافیت اهتمام ویژه دارد، قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در سامانه shafaf.ir ثبت و در معرض مشاهده عموم قرار می‌گیرد که امور به چه کسانی واگذار و با چه سازوکاری انجام می‌شود. تمام احکام صادرشده در دوره جدید مدیریتی بر روی سایت منتشر و به کمک رسانه‌ها در دید عموم قرار می‌گیرد.

میرزایی گفت: بودجه به‌عنوان ابزار اصلی تخصیص تصمیم‌گیری برای اولین بار در معرض ارزیابی همگان قرار گرفته است، فایل اکسل بودجه با امکان گزارش‌گیری و مقایسه برای مشاهده شهروندان، کارشناسان و صاحب‌نظران منتشرشده و ارزیابی‌ و نظرهای خوبی در اختیار شهرداری تهران قرارگرفته است.

وی افزود: معتقدیم اطلاعات همه‌کسانی که مجوزی دریافت می‌کنند، قراردادی منعقد می‌کنند و یا از فرصت ویژه‌ای مثل سهمیه طرح ترافیک برخوردار می‌شوند، باید به‌صورت شفاف در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: تخصیص منابع بودجه در حوزه برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، معاونت برنامه‌ریزی منبع اصلی توزیع بودجه به شمار می‌رود که در غیاب شفافیت هیچ دلیل و پاسخی برای چگونگی منابع توزیع‌شده بین بخش‌ها وجود ندشت و اصلا مورد سوال قرار نمی‌گرفت. اما در دوره جدید همه این تخصیصات و اولویت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی گفت: از راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارت بر عملکرد تمام بخش‌های شهرداری تهران خبر داد و گفت: سازمان فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی (فاوا) به ما کمک خواهد کرد که در آینده سامانه‌های هوشمند نظارتی عملکرد تمام سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحدهای ستادی را در معرض ارزیابی قرار داده و عملکرد تمام مدیران و شهرداران مناطق را ارزیابی و امکان داوری مردم در این عملکردها فراهم کند.

میرزایی گفت: شفاف‌سازی اقدامی ساختاری و نهادی است که در بلندمدت کیفیت حکمرانی را بهبود می‌بخشد، شفاف‌سازی مسیر توسعه را تسهیل کرده و مدیران و شهروندان از آن منتفع می‌شوند. در غیاب شفافیت، فساد شکل‌گرفته، رشد کرده و بزرگ می‌شود و هزینه اداره شهر را روزبه‌روز بیشتر می‌کند، مدیران اطلاعات درستی از واقعیت‌ها موجود و تنگناها ندارند و دچار خطاهای بزرگ می‌شوند.

وی افزود: میکروب فساد در تاریک‌خانه اداری و رفتارهای غیر شفاف سریع رشد می‌کند. اگر در تاریکخانه‌ها نور شفافیت تابیده شود، شهروندان، نهادهای عمومی، رسانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای ناظر، همچنین فرایندها، تصمیمات و تخصیصات را مشاهده می‌کنند. عملا همه افراد در تصمیمات دخالت داده‌ایم در این صورت هزینه رفتارهای غیر شفاف به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و رویه‌های فسادآلود غیرممکن و پرهزینه می‌شوند.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: همه کشورهایی که با فسادهای بزرگ مواجه بودند مهم‌ترین سازوکاری که به کار گرفتند اول با شفافیت، دوم تقویت مشارکت‌های مدنی و سوم نظارت‌های شهروندی است که باید به‌طورجدی موردتوجه قرار گیرد، معنای آن‌هم کمک به آزادی رسانه‌ها، جریان آزاد اطلاعات و تقویت حضور نهادهای غیردولتی در اداره امور شهر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج