جاباما
۶۷۴۵۶۰
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

سایه ارز همچنان روی بازار

نوسانات نرخ ارز همچنان سایه‌اش بر بازار سنگینی می‌کند و عمده اتفاقات و اخبار اقتصادی را از بورس و بازار سرمایه تا هشدارهای بانک مرکزی درباره قاچاق ارز به خود اختصاص داده است؛ البته امروز قیمت دلار کاهش جزئی داشت و دیگر انواع ارز نیز از آن پیروی کردند.

خبرگزاری ایسنا: نوسانات نرخ ارز همچنان سایه‌اش بر بازار سنگینی می‌کند و عمده اتفاقات و اخبار اقتصادی را از بورس و بازار سرمایه تا هشدارهای بانک مرکزی درباره قاچاق ارز به خود اختصاص داده است؛ البته امروز قیمت دلار کاهش جزئی داشت و دیگر انواع ارز نیز از آن پیروی کردند.

وضعیت بازار طلا و ارز در گزارش امروز ایسنا اینگونه بود که نرخ دلار بر خلاف روز قبل کاهش ۷۵ تومانی داشت و سایر ارزها هم مانند یورو، پوند انگلستان، لیر ترکیه، یوان چین و درهم امارات نیز با کاهش قیمت روبرو شده اند. البته بازار طلا و سکه نیز همین رویه را پیش گرفت و در این بین تنها سکه گرمی و ربع سکه قیمت‌شان بیشتر از دیروز شد.

البته بازاربورس هم از نرخ ارز بی بهره نماند، چرا که شاخص کلی بورس در حوالی کانال ۹۸ هزار واحدی نوسان داشت و نگرانی ها از عدم ثبات در این بازار باعث شد تا سرمایه‌گذاران بورسی با احتیاط بیشتری در این بازار خرید و فروش انجام دهند.

در چنین وضعیتی از بازار ارزی هم بانک مرکزی بیکار ننشست و به مردم هشدار داد تا برای پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی توسط قاچاقچیان و دلالان ارز به هیچ وجه اطلاعات حساب، کارت بانکی یا شماره آن را در اختیار افراد غیر قرار ندهند چرا که برخی معامله گران فعال در قاچاق کالا و ارز به منظور خرید و فروش ارز به صورت قاچاق و نیز جلوگیری از ردیابی حساب ها و تراکنش های خود و اقداماتی نظیر پولشویی، از اطلاعات حساب یا کارت های بانکی سایر افراد سوء استفاده می‌کنند.

آلودگی هوا هم طی روزهای گذشته، تعطیلی مدارس، اجرای طرح زوج و فرد برای تردد ماشین ها و برخی اظهار نظرها درباره تاثیر کیفیت سوخت روی این پدیده را نیز در پی داشت. اما امروز روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این زمینه اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد که بنزین توزیعی در کلان‌شهرها از جمله تهران که در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود همگی مطابق با مشخصات استاندارد جهانی و استاندارد یورو۴ است و آلودگی هوای تهران ارتباطی به کیفیت بنزین عرضه‌شده ندارد.

ولی الله سیف نیز امروز در مراسم آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری که با حضور روحانی در وزارت راه برگزار شده بود، خبری خوش داد که رئیس جمهور دستور کاهش نرخ سود تسهیلات برای خرید خانه در محله‌های بازآفرینی شده از هشت درصد به شش درصد را برای خرید خانه در این مناطق توسط زوج‌های خانه اولی صادر کرده است.

گران نشدن قیمت بنزین نیز یکی دیگر از خبرهایی بود که امروز ایسنا آن را در خروجی خود قرار داد، بر اساس این گزارش پس از آنکه مردم و نمایندگان مجلس با تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی که در دستور کار قرار گرفته بود، مخالفت کردند، محمد باقر نوبخت - سخنگوی دولت - رسما اعلام کرد: دولت قطعا قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال ۱۳۹۷ را افزایش نمی‌دهد که در کنار اظهارات اخیر بیژن زنگنه درباره کارت سوخت و اینکه الزام مجدد استفاده از کارت سوخت به معنای سهمیه بندی نیست، نشان می دهد بنزین نه گران می شود و نه سهمیه بندی.

شرایط تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی خبر دیگری بود که جمشید انصاری - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی - آن را اینگونه تشریح کرد که بر اساس آیین نامه جدید مورد نظر تغییراتی در نحوه پرداخت حقوق در لایحه پیشنهادی به مجلس اعمال خواهد شد.

محمد شریعتمداری - وزیر صنعت، معدن و تجارت - هم خبر خوشی درباره رنو داد. او که امروز در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید لوله‌ های بدون درز گرم نورد در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه شرکت کرده بود، در این باره گفت که تا به امروز همه مذاکرات بر مبنای استقرار سرمایه‌گذاری رنو در ساوه صورت گرفته است و امیدواریم قرارداد نهایی بزودی در این شهرستان به امضا برسد و سرمایه گذاری این خودروساز خارجی در ساوه آغاز شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقتصاد کشور روی چه میگردد مدیر انقلابی ارز آنهم ارز دشمن تا کی سستی تا کی بیخیالی

    • داریوش

      بانک مرکزی ارز رو در بازار نامتعادل می کندتاکمبود حس شود ودلال ها ارز رو ببرن بالا و بانک مرکزی هم ازاب گل آلود شده توسط خودش در بازار سود ببرد وارز دولتی را سریعا با نرخ بالا رفته بازار آزاد حراج کند وکسری ها واختلاسهای خودش را جبران کند مثل تخم مرغ را در بازار کمیاب میکنند تا شانه ای هفت هزارتومان بشود بیست هزار تومان وبعد دولت بیاد قیمت دوازده هزار ششصد تومان با سود پنج هزار و ششصد در بازار توزیع کند.یکی باید مراقب بانک مرکزی و دولت باشد

    • بدون نام

      پس چی روحانی با اون شعارهای قشنگش

    • بدون نام

      پس نتیجه میگیریم ، کمبود منابع بودجه نداریم دوست دارند مردم در تنگنا باشند تا در اختلاس و دزدی از بیت الحال آقایان سرک نکشند ، اگر به آخرت اعتقاد دارید ، باید جوابگو باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظر همه ملت ایران اگر نظر خواهی شود تمام مشگلات مردم را دولت بوجود آورده تمام دزدی ها اختلاسها گرانی ها زیر سردولت میباشد هرکس بفکرخودشه مملکت خود بخود می چرخه هرکه بفکر خیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج