جاباما
۶۷۶۱۰۱
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

طنز؛ موشک هوا می‌کنی بیکار!؟

عليرضا مصلحى در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته گذشته دو اتفاق مهم افتاد که قصد داریم در اینجا تحت کالبدشکافی تخصصی و فنی قرارشان بدهیم.

عليرضا مصلحى در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته گذشته دو اتفاق مهم افتاد که قصد داریم در اینجا تحت کالبدشکافی تخصصی و فنی قرارشان بدهیم.

۱- موشک فالکون هِوی (قوی‌ترین موشک جهان برای انتقال بار) از یک مرکز فضایی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این حرکت را قدم مهمي برای رسیدن به رویای فرستادن بشر به مریخ می‌دانند که می‌خواستم ۱۰۰ سال سیاه همچین قدمی برداشته نشود. می‌خواهم قلم پایش خرد شود.

واقعا این جوامع غربی سرشان را مثل گاو انداختند پایین، به کجا دارند می‌روند؟ به راستی سقوط تا به کِی؟ تباهی تا به کِی؟ تا کِی تصمیم دارند خودشان را با این حواشی بی‌ثمر سرگرم کنند و از مسائل بنیادین و مهمی مانند فیلتر کردن یا نکردن تلگرام، ورود یا عدم ورود خانم‌ها به استادیوم، حضور داشتن یا نداشتن خانم‌ها در گروه موسیقی و... غافل باشند. من همین‌جا به شما قول می‌دهم دور نیست آن روزی که چوب این اعمال وقیحانه را خواهند خورد. این به کنار. اصلا من نمی‌دانم «موشک انتقال بار» دیگر چه کوفتی است. می‌خواهی بار ببری، با نیسان ببر بدبخت! این همه هزینه برای چی؟!

از طرفی گفته شده محموله این موشک یک خودرو تسلا متعلق به شخصی به نام ایلان ماسک است. می‌خواهند این خودرو را در اطراف مریخ رها کنند. شما ببینید چقدر این‌ها بی‌شرف هستند. ماشین‌های آنچنانی را می‌فرستند مریخ، بعد پاپتی‌های جنوب مریخ این ماشین‌ را می‌بینند و بلافاصله از همان طرف، مستقیم می‌روند فَساد می‌‌کنند. خدا لعنتت کند ایلان ماسک. خدا آن ماسک و نقاب را از چهره‌ات بیندازد ایلان ماسک. دست از سر مردم مظلوم مریخ بردار!

۲- چند روز پیش در جریان المپیک زمستانى کره، به ورزشکارهای همه کشورها گوشى سامسونگ هدیه داده شد به جز ایران و کره شمالى. البته ظاهرا بعدش اتفاقاتی افتاد که حالا کاری به آن نداریم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ما باید سریعا از این فرصت استفاده کنیم و با تحریم سامسونگ، فوج فوج به سمت گوشی‌های موبایل داخلی برویم. از صدا و سیما هم تقاضا داریم سریعا یک گزارش مردمی خوب و وصله پینه شده در مورد این موضوع تهیه کند. اصلا وقتی ما این توانایی را داریم که یک گوشی موبایل طراحی کنیم که در ناباوری همگان، خیلی راحت از جیب بیرون می‌آید، دیگر چه نیازی به بیگانگان داریم؟ ما تا ته تکنولوژی رفته‌ایم فقط یک مقدار باید روی تنوع محصول کار کنیم. برای مثال می‌توانیم سال به سال شکل دکمه ولوم را یک کم تغییر بدهیم. دقیقا همان کاری که در صنعت خودروسازی با طراحی چراغ پراید کردیم و نتیجه‌اش این شد که هم محصولات​ متنوعی ساختیم و هم اینکه الان در زمینه تولید چراغ پراید در دنیا حرف اول را می‌زنیم و کلی اسم و اعتبار داریم.

شاید باورتان نشود ولی من خودم چند مدت پیش سفری داشتم به اروپای عقب‌افتاده. با اینکه مردم آنجا در فقر و تنگدستی دست و پا می‌زدند و همه‌ افسرده بودند، من را که می‌دیدند یک لحظه اشک‌های‌شان را پاک می‌کردند، از ته دل لبخندی می‌زدند و می‌گفتند: «چراغ پراید! چراغ پراید! هورا!».

ببخشید... من کمی منقلب شده‌ام و نمی‌توانم ادامه بدهم. امیدواریم از کالبدشکافی امروز بهره کافی و حظ وافی برده باشید. تا کالبدی دیگر و شکافی دیگر خدا یار و نگهدارتان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخ

    • بدون نام

      بخندیم یا بگرییم

    • بدون نام

      عالی هنرمند

    • بدون نام

      واقعا واقعا عالی بود ممنون.دیگه حرفی نمیمونه.همه چیز رو عالی گفتی.کلیله و دمنه باید لنگ بندازه انصافا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج