جاباما
۶۷۶۷۳۴
۵ نظر
۵۰۴۸
۵ نظر
۵۰۴۸
پ

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند، هر چقدر زندگی مردم با موبایل و کامپیوتر گره بخورد و هر چقدر فضای مجازی به حفظ درختان کمک کند اما همچنان کتاب، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است.

روزنامه همدلی - مهدی فیضی‌صفت: هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند، هر چقدر زندگی مردم با موبایل و کامپیوتر گره بخورد و هر چقدر فضای مجازی به حفظ درختان کمک کند اما همچنان کتاب، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است. عده زیادی در سراسر جهان هنوز هم دلشان می‌خواهد برگ‌های کاغذی کتاب را ورق بزنند و بویش را نفس بکشند.
هر چند سرانه مطالعه در ایران به شدت پایین است و آمارها خبرهای ناخوشایندی از بی‌میلی مردم سرزمین‌مان به کتاب‌خوانی دارد اما کتاب‌ها در فراسوی مرزها طرفداران زیادی دارند و در سال ۲۰۱۷ نیز روزهای درخشانی را تجربه کردند. سایت معروف «آمازون» که دهمین سایت پر بازدید در جهان محسوب می‌شود، فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال گذشته میلادی را منتشر کرده که در ادامه ۱۰ کتاب برتر از لحاظ فروش را مرور می‌کنیم.

‏ Wonder
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

پر فروش‌ترین کتاب سال گذشته میلادی در سال ۲۰۱۲ نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال ۲۰۱۴ و جایزه «مارک تواین» در سال ۲۰۱۵ را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال ۲۰۱۷ بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند. داستان کتاب درباره «آگوست پالمن» است که به بیماری نادر «تریچر کالینز» مبتلا شده؛ «آر.جی.پالاسیو» نویسنده کتاب در پاییز سال ۲۰۰۷ با دختر بچه‌ای مواجه می‌شود که به این بیماری دچار است، واکنش همراه با وحشت او به کودک بیمار سبب می‌شود ایده اولیه رمان در ذهنش شکل بگیرد.
پالاسیو در این باره می‌گوید «خودم وحشت کردم و به فکر فرو رفتم. با خود اندیشیدم اگر پسر ۳ ساله‌ام، این کودک را ببیند حتما جیغ خواهد زد.» «Wonder» در سال ۲۰۱۳ نیز در فهرست پر فروش‌ترین کتاب‌های «نیویورک تایمز» قرار گرفت اما ساخت فیلمی به همین نام به کارگردانی «استیون شباسکی» در سال گذشته میلادی، بار دیگر رمان «پالاسیو» را به صدر رساند. این کتاب در سایت معتبر «Goodreads» هم نمره بالای ۴.۴ از ۵ را کسب کرد که نشان‌دهنده رضایت بالای مخاطبان کتاب بود.

‏Milk and Honey
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

دومین کتاب پر فروش سال 2017 مجموعه اشعار «روپی کائور» است که عده بسیاری، جهان شعر را مدیونش می‌دانند. شاید باورش سخت باشد که این شاعره هندی‌تبار تنها 25 سال سن داشته باشد. او در حال حاضر شهروند کاناداست و مجموعه اشعارش تا کنون بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. اثر جدید «کائور» با نام «شیر و عسل» که دومین کتاب پر فروش سال لقب گرفت، زبان نثر دارد و خودشناسی را به شاعرانه‌ترین شکل ممکن روایت می‌کند. تصاویر زیبا که به خوبی در کنار شعرهای «کائور» قرار گرفته‌اند، ترکیبی زیبا خلق کرده و توانسته با تمام مردم دنیا فارغ از رنگ و زبان ارتباط برقرار کند.
این کتاب در سایت معتبر «Goodreads» نمره 4.3 از 5 را کسب کرد و در زمره مهم‌ترین کتاب‌های سال جای گرفت. انتشاراتی «اندروز مک‌میل» در «کانزاس» آمریکا، با انتشار آثاری چون اشعار «کائور» به مهم‌ترین ناشر منظومه‌ها در ایالات متحده بدل شده و کتاب‌خوان‌ها توجه ویژه‌ای به کتب منتشر شده توسط این ناشر دارند. «شیر و عسل» در سال 2017 به رشته تحریر درنیامده و سابقه فروش نزدیک به نیم میلیون نسخه در سال 2015 را نیز دارد. «کائور» جزو معدود چهره‌های ادبی است که هواداران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارد و به همین دلیل ناشران بزرگ دنیا تلاش زیادی انجام می‌دهند تا نوشته‌های او با نام آنها روانه بازار شود.

‏Giraffes Can'Dance
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

همان‌طور که شعر را بدون موسیقی به سختی می‌توان تصور کرد، آسان نیست تجسمی از کتاب‌هایی با داستان‌های خیال‌انگیز و رمزآلود بدون تصویر داشت. «زرافه‌ها نمی‌توانند برقصند» یکی از آثاری است که تصاویر ساده و حتی کودکانه‌اش چنان با داستان نه‌چندان پیچیده اما عمیقش درآمیخته که مخاطب ناگزیر از همراهی با نویسنده است. «جرالد» زرافه‌ای است که نمی‌تواند برقصد و این مسئله او را آزار می‌دهد. پاهای ظریف و گردن بلند «جرالد» توان رقصیدن مانند دیگر حیوانات را در جنگل از او می‌گیرد که نتیجه‌اش غمگینی زرافه داستان است. هر یک از حیوانات سبکی برای رقص دارند، از «تانگو»ی عاشقانه تا «والس» و «چاچا» اما رقص «جرالد» تنها خنده‌های تمسخرآمیز حیوانات دیگر را به دنبال دارد.
در این میان جیرجیرک از «جرالد» می‌خواهد به خود باور داشته و تنها آهنگی متفاوت را که متعلق به خودش باشد بیابد. جیرجیرک ویولن به دست می‌گیرد و می‌نوازد و در نهایت زرافه نیز رقص را آغاز می‌کند. گزاره‌هایی مانند اعتماد به نفس، بی‌توجهی به صحبت‌های ناامیدکننده دیگران و در میان گذاشتن رازها با فردی قابل اعتماد از جمله موضوعات مهمی هستند که در پس داستانی ساده و جذاب به کودک منتقل می‌شود اما استقبال بزرگسالان نیز از این کتاب بسیار زیاد بوده و «زرافه‌ها نمی‌توانند برقصند» را به یکی از پر‌فروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷ تبدیل کرده است. نمره این کتاب از سایت «Goodreads» نیز ۴.۳ از ۵ بوده که نشان‌دهنده تجربه موفق خالق بریتانیایی اثر یعنی «ژیلز آندریا» و تصویرگری «گای پارکر ریس» است.

‏The Subtle Arof NoGiving a F***
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

«هنر بر حق بودن» اثر «آرتور شوپنهاور» و «بیشعوری» نوشته «خاویر کرمنت» جزو پرسروصداترین و البته پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر بوده‌اند که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته‌اند. این بار کتابی به رشته تحریر درآمده که انسان را برای داشتن زندگی بهتر به بی‌خیالی تشویق می‌کند. «هنر ظریف بی‌خیالی: راهکارهای دور از انتظار برای تجربه یک زندگی خوب» که البته در عنوان اصلی، معنایی صریح‌تر دارد، به قلم «مارک منسون» نگاشته شده و عنوان چهارمین کتاب پرفروش سال 2017 را برای نویسنده 33 ساله خود به ارمغان آورده است. این کتاب در ایران توسط «پرستو عوض‌زاده» ترجمه و منتشر شده و در ایران نیز فروش خوبی داشته است.
این کتاب ماهیتی انگیزشی دارد و در تلاش است مخاطب را مجاب کند از مشکلات خود در زندگی، پلی برای موفقیت در آینده بسازد و زندگی‌اش را آن گونه که در رویاهایش می‌پروراند، در واقعیت نیز بسازد. جالب اینکه «هنر ظریف بی‌خیالی» دومین اثر «منسون» است و تنها یک کتاب دیگر از این نویسنده جوان منتشر شده است. «مدل‌ها» کتاب قبلی او بود که سعی می‌کرد به مردان، راه‌های صادقانه‌ای برای برقراری ارتباط با زنان آموزش دهد که این اثر نیز مورد توجه قرار گرفت.

‏Diary of a Wimpy Kid
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

دوازدهمین جلد از سری کتاب‌های «دفترچه خاطرات یک بچه بی‌عرضه» با نام «فرار»، پنجمین کتاب پرفروش سال ۲۰۱۷ لقب گرفت. شخصیت محبوب خلق شده توسط «جف کینی» که در سال ۲۰۱۰ نیز عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمریکا را کسب کرد و در جمع ۱۰ کتاب برتر جهان قرار گرفت، پس از نگارش ۱۲ جلد همچنان یکی از محبوب‌ترین آثار محسوب می‌شود. «حرف حرف رودریکه»، «دیگه ذله شدم»، «چله تابستون»، «حقیقت تلخ»،‌ «سیاه زمستون»، «دور سوم»، «بد شانسی از نوع خفن»، «سفر زهرماری»، «مدرسه قدیمی» و «پایین پایین» ۱۰ جلد کتابی بودند که در ادامه نسخه اول نوشته شدند و حالا دوازدهمین جلد نیز به بازار عرضه شده و باز هم دوستدارانش را راضی کرده است.
این مجموعه کتاب که آن را جزو شاهکارهای داستانی در ژانر طنز می‌دانند، تا کنون چند ده میلیون نسخه فروش داشته و چندین فیلم سینمایی بر اساس هر یک از قسمت‌های آن ساخته شده است. «جف کینی» خالق این کتاب جزو مشهورترین نویسندگان و کاریکاتوریست‌های آمریکا محسوب می‌شود که دستی هم بر آتش طراحی بازی‌های رایانه‌ای دارد. او در سری کتاب‌های «دفترچه خاطرات یک بچه بی‌عرضه»، داستان پسر بچه‌ای به نام «گریگوری هفلی» را روایت می‌کند که درگیر اتفاقاتی در خانه و مدرسه می‌شود. جالب اینکه جلد اول کتاب ابتدا به صورت اینترنتی منتشر شد اما ۲۰ میلیون بازدید کننده داشت. این اتفاق سبب شد «کینی» به فکر انتشار مکتوب کتابش بیفتد و در ادامه، زوایای دیگری از زندگی «گریگوری» را در قالب جلدهای بعدی روایت کند.

‏The InstanPoElectric Pressure Cooker Cookbook
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

کتاب‌های آشپزی در سرتاسر دنیا جزو محبوب‌ترین کتاب‌ها بوده‌اند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. از کتاب «رزا منتظمی» گرفته که بیش از نیم قرن پیش به رشته تحریر درآمده تا «کتاب مستطاب آشپزی، از سیر تا پیاز» نوشته نجف دریابندری که با همراهی همسرش فهمیه راستکار نگاشته شده اما جالب است که یک کتاب مربوط به هنر آشپزی در جمع 10 کتاب پرفروش سال 2017 جای بگیرد. «کتاب آشپزی با زودپز الکتریکی: دستورالعمل‌های آسان برای غذاهای سریع و سالم» نوشته «لورل راندولف» یکی از کتاب‌های پر فروش سال 2017 میلادی لقب گرفته است.
«راندولف» سعی کرده زمان کم خانواده‌ها برای پخت غذا را در نظر بگیرد و روش‌های ساده‌ای را برای آماده کردن غذای سالم ارائه دهد که نیازی هم به صرف زمان زیاد نداشته باشد. «لورل راندولف» کتاب دیگری هم در زمینه آشپزی منتشر کرده و در مجموع تلاش دارد از زودپز بهترین بهره را جهت پخت و پز بگیرد و از سوی دیگر دایره تنوع غذاها را نیز وسیع‌تر کند. این کتاب با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده و «کتاب آشپزی با زودپز الکتریکی» را به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2017 تبدیل کرده است.

‏Hillbilly Elegy
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

شاید «جی دی ونس» ۳۳ ساله که او را به عنوان یک جامعه‌شناس می‌شناختند، فکرش را هم نمی‌کرد کتابی که می‌نویسد به یکی از جنجالی‌ترین و پر فروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۶ تبدیل شود و جایگاه خود را در سال ۲۰۱۷ نیز حفظ کند. نویسنده اثر، تحلیلی دقیق و جامعه‌شناختی از بحران فرهنگی در طبقه سفیدپوست کارگری آمریکا ارائه می‌دهد و البته به انتخاب دور از انتظار دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا می‌پردازد که همه تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی را حیرت‌زده کرده است.
کتاب «هیل بیلی: روزگار آمریکایی‌های پشت کوه‌نشین» که در ایران توسط علیرضا پارساییان ترجمه شده و به فینال جایزه صلح «دیتون» نیز رسیده، روایتی شجاعانه از کودکی سخت و پر فراز و نشیب «ونس» است که پدرش او را ترک کرد و مادرش نیز «جی» را نزد پدربزرگ و مادربزرگش گذاشت و به دنبال زندگی خود رفت، با این وجود «ونس» با تلاش به دانشکده حقوق رسید. او در کتاب تاثیرگذارش، زندگی فقیرانه در کوهستان «آپالاشیا» را به تصویر کشیده و نگاه صادقانه و واقع‌گرایانه‌اش توجه مخاطبان را به این اثر جلب کرده است. جالب اینکه کتاب «هیل بیلی: روزگار آمریکایی‌های پشت کوه‌نشین» نخستین تجربه نویسندگی «ونس» محسوب می‌شود اما از او چهره‌ای در قامت یک مولف شناخته‌شده در آمریکا و دیگر کشورهای جهان ساخته است.

‏Astrophysics for People i- a Hurry
پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷

در حالی که مردم در سال‌های اخیر بیشتر به خواندن رمان‌ها، کتاب‌های شعر و داستان‌های ابرقهرمانی علاقه نشان داده‌اند، یک کتاب علمی نیز به جمع 10 کتاب پرفروش سال گذشته میلادی راه یافته است. اگر مایل به مطالعه در زمینه سوالات ازلی مانند چگونگی به وجود آمدن جهان هستید، اثر جدید فیزیکدان آمریکایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. «اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار» تازه‌ترین کتاب «نیل دگراس تایسون»، دانشمند 59 ساله است که در سال جاری توسط قاسم کیانی‌مقدم ترجمه و در ایران نیز منتشر شده است. البته باید حوصله خواندن 244 صفحه این کتاب را داشته باشید تا با دیدگاه‌های «تایسون» و تلاش او برای کمک به معنا کردن جهان آشنا شوید. او موسس گروه «اختر فیزیک» است و از سال 2003 تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده و کتاب‌های زیادی نیز به رشته تحریر درآورده است.
نکته جالب اینکه این فیزیکدان علاوه بر تالیف کتاب، در زمینه فیلمسازی نیز آثاری دارد و حتی بازیگری را نیز تجربه کرده است. «تایسون» ده‌ها جلد کتاب منتشر کرده و جوایز متعدد علمی را نیز به خانه برده است. او در کتاب جدیدش به تشریح «ماده سیاه» و حتی سیگنال‌های ارسالی از انسان و تاثیرش بر زندگی پرداخته که به موضوعی جذاب برای مردم سراسر جهان بدل شده و در نتیجه فروش زیادی را برای این کتاب رقم زده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه ک ازین بخش انقد کم بازدید میشه!
      پاراگراف کتاب چی شد؟

    • علی

      سپاس،مثل همیشه عالی بود.
      بنظرم بد نیست لیستی از کتاب های محبوب شخصیت های تاثیرگذار در زمینه های مختلف منتشر کنید...

    • بدون نام

      از هند شاعر رفته کانادا
      از ایران اختلاس گر

    • بدون نام

      خواهش میکنم،با توجه به نزدیک شدن زمان نمایشگاه کتاب خوبه که لیست کتابهای خوب رو در اینجا نام ببرید.

    • امیرحسین قربانی

      شاید بد نباشه بعضی وقتا ماایرانیام کتاب بخونیم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج