۶۷۷۶۸۰
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

بانک مرکزی: ثبات به بازار ارز باز می‌گردد

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح هماهنگی و انسجام قوا برای بازگرداندن ثبات به بازار ارز گفت: با همکاری و هماهنگی بین قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به شناسایی سفته بازان و سوداگران بازار ارز اقدامات جدی انجام شد و بخش آثار التهابی از سوی سوداگران متوقف شده است و به هیچ وجه در اینده اجازه شکل گیری مجدد اینگونه فعالیت ها داده نخواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: تدابیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز شامل انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی، انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و طرح پیش فروش سکه بهارآزادی در نشست رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها تشریح شد.

در این نشست دکتر سیف با اشاره به روند اتفاقات بازار ارز در سال های گذشته عنوان کرد: بررسی ها نشان می دهد که با توجه به تسویه حساب های بین المللی در پایان سال میلادی همواره در زمان مشابه با نواساناتی در بازار ارز مواجه بوده ایم اما در سال جاری علاوه بر مسایل اقتصادی تاثیرگذار در بازار ارز به دلیل مباحث سیاسی بین المللی و همچنین حضور سوداگران و سفته بازان در بازار ارز، دامنه نوسانات و التهابات بازار ارز بیش از پیش بینی ها بوده و این امر نگرانی هایی برای جامعه به وجود آورد که نهایتاً بانک مرکزی با همراهی شبکه بانکی تصمیماتی برای بازگشت ثبات به بازر ارز اتخاذ کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح هماهنگی و انسجام قوا برای بازگرداندن ثبات به بازار ارز گفت: با همکاری و هماهنگی بین قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به شناسایی سفته بازان و سوداگران بازار ارز اقدامات جدی انجام شد و بخش آثار التهابی از سوی سوداگران متوقف شده است و به هیچ وجه در اینده اجازه شکل گیری مجدد اینگونه فعالیت ها داده نخواهد شد.

وی درباره اقدامات اقتصادی انجام شده برای کنترل التهابات بازار ارز و رفع نگرانی های جامعه در خصوص حفظ ارزش دارایی های خود نیز افزود: از تمام امکانات برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله استفاده می کنیم و در این راستا برای ایجاد اطمینان در فعالان بازار درخصوص توانمندی مجموعه اقتصاد کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز، سه اقدام توسط شبکه بانکی شامل انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد، انتشار اوراق گواهی سپرده مبتنی بر ارز با نرخ سود ۴ و ۴.۵ درصد و طرح پیش فروش سکه بهار آزادی از طریق شعب منتخب بانک ملی انجام می شود.

رئیس شورای پول و اعتبار در تشریح اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد گفت: شبکه بانکی کشور اجازه دارد از تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ به مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.

وی همچنین در تشریح انتشار اوراق گواهی مبتنی بر ارز عنوان کرد: در این اقدام شبکه بانکی کشور گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای یک و دوساله منتشر می کند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

دکتر سیف در خصوص پیش فروش سکه بهارآزادی تصریح کرد: بانک مرکزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی به قیمت ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با قیمت ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اقدام خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خبر شروع به کار سامانه جدیدی ارزی از روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ گفت: سامانه جدید ارزی از روز شنبه به صورت آزمایشی شروع به کار خواهد کرد. با استفاده از این سامانه خریداران و فروشندگان ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می کنند. همچنین به تدریج صرافی ها و سایر بازیگران بازار ارز به این سامانه متصل خواهند شد. این سامانه امکان کنترل و مدیریت بازار ارز برای سیاستگذار و امکان فعالیت شفاف را برای متقاضیان ارز فراهم می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هروقت این سیف و روحانی چیزی گفتن دقیقا برعکسش اتفاق افتاده

    • دنیا

      جمعش کن ....

    • بدون نام

      نه بابا.چی میگی..آهان قیمت دلار ثابت شد.5000 تومان

    • بدون نام

      :) :) :) انتقام قانونی عدم افزایش و اعتراض قیمت بنزین با دلار جبران شد

    • بدون نام

      قیمتپرو بردن بالا . حالا دم از ثبات میزنن .ماموریت انجاموشد

    • مسعود

      تجربه ثابت کرده
      چیزی که گرون بشه دیگه ارزون نمیشه

    • بدون نام

      ثبات برمیگرده البته بعداز دلار7000تومنی

    • بدون نام

      یشنهاد اول این بسته می بایستی اخراج و معرفی شخص اقای سیف به قوه قضائیه برای خسارات وارده به اقتصاد ایران باشد و پیشنهاد دوم انکه شخصی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شود که بداند اصولا با سیاستهای درست هرگز نباید اجازه داد که به یکباره نرخ ارز 25 درصد افزایش بیابد که بعد با هزاران لطمه به مردم و اقتصاد و صنعت بخواهیم اندک اندک ان را درست کنیم و تازه عرضه این کار را هم نداشته باشیم. ضمنا همین شخص مغرور که می فرمودند هرجایی که سود غیر متعارف می دهد مردم باید به صلاحیت این موسسات شک بکنند چگونه به یکباره سود 20 درصدی به مردم می دهد . به هرحال این نرخ ارز برای خانواده خارج نشین اقای سیف که خوب است . انشاالله به زودی ایشان را هم در کنار رفیق قدیمی خود اقای خاوری در کانادا خواهیم دید.

    • کارمند

      ثبات فقط وقتی برمیگردد که تعادل بین قیمت دلار و اجناس در بازار برقرار شود و این ثبات با تورم حداقل۵۰درصدی ایجاد خواهد شد وحدود۶ماه دیگر شاهد آن خواهیم بود.مگراینکه دلار به قیمت قبل برگردد که بسیار بعید است.

    • بدون نام

      عرضی دارم بانظردهندگان محترم برادران مهمترین کمبود کشورودولت وما ازبین رفتن صددرصدی اعتمادلین ماست وقتی سالها همه به مادروغ گفته اندحالااگرحرف راستی هم گفته شود ماقبول نمی کنیم وحق داریم سیف چندجورحرافی کرده وهرحرف مفتی زده برعکسش ثابت شده پس مابایدبی خیال همه این اراذل بشیم ومنتظربمانیم تابللیی که خودمان بسرخودملن اورده ایم خدابرایمان جبران کند وکسانی راکه نابودکرده ایم دراین سالها ازماراضی بگرداند

    • قاسم

      ازن ثبات که میگید دقیقا چیه آیا منظورتون اینه دلار میسه 3000 تومان با اینکه دلار دوی 4800 تومان توقف میکنه؟ یا واقعا سما دزدانی هستید که بسورت گروهی ملت را چپاول میکنید یا ابنکه بیسوادانی هستید که در دام شیادان گرفتار شدید و توانایی کنترل نرخ ارز را ندارید. آیا در کشور بحران رده افغانستان یا عراق هم نوسانات ارزی اینقدر زباد ایت که مثلا در طی شبانه روز نرخ ارز 20 بار جابجا شود و هیچوقت به قیمت اول صبح هم برنگردد؟

    • بدون نام

      به عمل کار برآید ،اگه سیاست شما نبود که دلار بره بالا پس چطور تو این سه چهار هفته هی حرف میزنین و عمل نمیکنین؟مردم دیگه همتون رو میشناسن و مطمئن باش حناتون دیگه رنگی نداره

    • مهدی

      هیچوقت خجالتی که در مقابل خانواده،به من تحمیل کردید را نمی بخشم. هیچوقت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا حفظت کنه،
        تو ابرو داری و مثل من و تو زیاد هستیم
        مطمئن باش ظلم پایدار نیست

    • ا.ک

      دلار 3800 شده 5000 نهایتا بشه 4800 این الان ثبات برگشته با افزایش 1000 تومنی؟؟!!

    • بدون نام

      این دولت مردم فریب هزار نفر اقتصاد دان گفتند اقایان سود بانکی را کاهش ندهید بازار ملتهب میشه سیف و نوبخت به خودشان می بالیدند تورم تکرقمی حالا خودشان اوراق ۲۰ درصدی میدهند این کار نشان از بی سوادی دولت مردان روحانی بر میاد

    • بدون نام

      چرا سیف اخراج نمکنند شاید منتظرن استعفا بده

    • آرش

      ثبات؟ ارز؟ سپرده؟ ٢٠٪؜؟ سوداگران؟ بانك مركزي؟ تعادل؟
      واقعاً متوجه ضربه اي كه به اقتصاد ، جامعه و معيشت مردم زديد رو ، شده ايد؟ اصلاً علم و سوادش رو داريد؟ مديريت ميدونيد به چه معناست؟ صحبتهاي ضد و نقيض و پوچ شما و وعده و وعيدهايي كه به مردم ميدهيد برازنده ي شعور و درك مردم كشورم نيست، گراني ، ركود اقتصادي، ورشكستگي بنگاههاي اقتصادي و تجاري، بي ارزش شده پول رايج مملكت، كسري بودجه بسياري از نهادها و هزاران مشكل ديگر فقط از دست شما عزيزان كارآمد بر ميآيد آقايان دولت تخريب و دزدي

    • محمد شریعتمداری

      من خر همین حرفها رو گوش کردم، صد ملیون ضرر دادم. شما گوش نکنید

    • محمد شریعتمداری

      ببینید دوستان، دلار گران نشده.ارزش دلار اتفاقا در مقابل ارزهای معتبر مثل یورو پائیینتر هم آمده.این پول ملی ماست که بی ارزش شده و برای اصلاح آن هم باید یخه همین سیف و بقیه وزرا رو گرفت و انداختشون بیرون.به جاشون هم یک مشت کاردان آورد تا بی ارزشی پول ما رو درست کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج