اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۸۰۴۹۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به محصولات جدیدی که در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان انتظار آن‌ها را در بازار داشت.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: فناوری‌های نوین راه خود را به جنبه‌های مختلف زندگی باز کرده‌اند و بیشتر ما روز خود را با صدای زنگ گوشی همراه که نمادی از فناوری‌های جدید است آغاز می‌کنیم. سرعت پیشرفت این فناوری‌ها نیز بسیار زیاد است و هر روز شاهد محصولات جدیدی هستیم که نسبت به مدل‌های قبلی خود حرف‌‌های بیشتری برای گفتن دارند.

گاهی اوقات هم محصولاتی را می‌بینیم که در نوع خود جدید و تازه هستند و به لطف فناوری‌های جدید قصد دارند زندگی انسان‌ها را راحت‌تر کنند. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به محصولات جدیدی که در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان انتظار آن‌ها را در بازار داشت.

۱. دستکش گرمایش از داخل Ravean

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

یک جفت دستکش گرم‌ونرم در روزهای سرد زمستانی، دست‌های شما را از سرما محافظت می‌کند اما چه بهتر که این دستکش دارای تجهیزات گرمایش از داخل باشد، این دستکش‌ها از چرم‌ بسیار مقاومی درست شده‌اند و اندازه آن‌ها در قسمت مچ دست قابل تنظیم است تا گرما از داخل دستکش به بیرون نفوذ نکند.

وظیفه تأمین انرژی این دستکش بر عهده یک باتری شارژی ۷.۴ ولتی است و درجه حرارت دستکش را می‌توان در ۳ حالت مختلف قرار داد. در کمترین درجه حرارت، این دستکش ۶.۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد و درجه حرارت متوسط ۳.۵ ساعت و در درجه حرارت زیاد چیزی حدود ۲.۵ ساعت دست‌ها را گرم می‌کند. جنس این دستکش‌ها نیز به نوعی ساخته شده که پس از خالی شدن شارژ‌ باتری، باز هم گرما را در خود نگه می‌دارد و دست‌‌ها را در برابر باد و بوران و نفوذ آب گرم می‌کند.

۲. کاپشن شارژ Snow-C

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

این کاپشن جالب برای افراد سرمایی طراحی شده است که همیشه نیاز به شارژ همراه دارند، در‌واقع با کاپشنی طرف هستیم که تا میزان ۹۰ درصد جلوی نفوذ سرما را می‌گیرد و گوشی‌ هوشمند را نیز شارژ می‌کند.

این کاپشن وزن بسیار کمی دارد و به راحتی در چمدان قرار میگیرد و در برابر نفوذ آب کاملاً مقاوم است. در کاپشن Snow-C یک جیب برای قرار دادن و شارژ آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X تعبیه شده است، این کاپشن تمامی گوشی‌های سامسونگ و نکسوس را که از سال ۲۰۱۲ به بعد ساخته شده‌اند را نیز شارژ می‌کند.

به صورت پیش‌فرض در این کاپشن یک باتری ۳ هزارمیلی‌آمپری تعبیه شده و خریداران بسته به نیازی که دارند می‌توانند میلی‌آمپر بیشتری را برای این کاپشن سفارش دهند.

۳. چراغ راهنمای هوشمند برای دوچرخه‌ها

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

دوچرخه‌‌سواری فایده‌های زیادی دارد و از قرار معلوم فناوری‌های جدید راه خود را به دوچرخه‌ها نیز پیدا کرده‌اند. به همین دلیل استارتاپ Lucnt SRL۱ چراغ راهنمای هوشمندی را برای دوچرخه‌ها، در حال ساخت دارد. در این چراغ راهنمای هوشمند چندین سنسور به همراه یک الگوریتم خاص تعبیه شده است تا کاهش یا افزایش سرعت دوچرخه را تشخیص داده و چراغ مناسب با توجه به سرعت دوچرخه روشن شود.

به این ترتیب دوچرخه‌سوار در حین گردش به راست یا چپ نیازی به انجام کار خاصی ندارد و این چراغ هوشمند گردش دوچرخه را تشخیص داده و راهنما می‌زند، این فرآیند در زمان توقف دوچرخه نیز انجام می‌شود.

جاسویچی برای گیمرها

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

یکی از نمادهای مهم پیشرفت فناوری را می‌‌توان در سرگرمی‌های مختلف پیدا کرد، از قرار معلوم بازی‌های رایانه‌ای به جاسویچی‌ها نیز راه پیدا کرده‌اند و با جاسویچی طرف هستیم که بازی‌های قدیمی و دوست‌داشتنی مانند Pac-Man، تتریس یا Space Invaders را اجرا می‌کند.

به لحاظ ظاهر می‌توان این جاسویچی را شبیه به نسخه کوچک‌شده کنسول GameBoy نینتندو دانست. دو دکمه و یک مکان‌نمای چهار جهته برای تعامل گیمر با بازی‌ها در این جاسویچی تعبیه شده. سازنده این جاسویچی مدعی است این محصول کوچکترین دستگاه شبیه به کنسول GameBoy در دنیا است.

غواصی بدون نیاز به کپسول هوا

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

اگر تاکنون برای تفریح هم که شده اقدام به غواصی کرده باشید حتماً‌ متوجه شده‌اید که کپسول هوای غواصی همیشه دست‌وپاگیر بوده است. خوشبختانه ظاهراً وقت آن رسیده است که با کپسول هوای غواصی خداحافظی کنید چرا که کپسول Nomad عملاً نقش یک کمپرسور هوا را ایفا می‌کند که بالای سر غواص معلق می‌ماند و هوا از داخل لوله‌های این کپسول به دهان و بینی غواص منتقل می‌شود.

کپسول هوای Nomad می‌تواند با یک بار شارژ به مدت یک ساعت در زیر آب اکسیژن تولید کند و غواصان به لطف این کپسول هوا به راحتی تا عمق ۱۲ متری در زیر آب غواصی می‌کنند.

اعلان‌ هوشمند برای دریافت نامه‌های پستی

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

انصافاً باید اعتراف کرد اینترنت سازوکار پست و ارسال نامه را دگرگون کرده است اما هنوز گاهی اوقات نیاز است تا نامه‌ها و مستندات به‌صورت کاغذی ارسال شوند، به همین منظور دستگاه هوشمند Mynder برای اعلان‌ دریافت نامه‌های پستی طراحی شده است. اپلیکیشن مخصوص این دستگاه را باید بر روی گوشی هوشمند نصب کنید و سپس دستگاه را در کنار صندوق پست مستقر نمایید.

پس از انجام این موارد سنسورهای این دستگاه افتادن نامه را در صندوق پست تشخیص می‌دهند و تاریخ و زمان دقیق دریافت نامه به صورت هوشمند به گوشی شما پیامک می‌شود.

دستیار صوتی هوشمند متن‌باز Mycroft Mark 2

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

اسپیکرهای هوشمند الکسا، گوگل هوم و هوم‌پاد جدید اپل همیشه گوش به فرمان مخاطب هستند تا پس از دریافت دستورهای صوتی، این دستورها را به بهترین نحو انجام دهند. اما تمامی این دستیارهای هوشمند در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به گفتگوهای افراد حاضر در منزل گوشی می‌دهند و عملاً حریم‌خصوصی را نقض می‌کنند. در نتیجه دستیار صوتی هوشمند Mycroft Mark ۲ به صورت متن‌باز برای کاربرانی که نگران حریم خصوصی خود هستند معرفی شده است.

صندلی مخصوص بازی‌های واقعیت‌مجازی Yaw

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند
بازی‌های واقعیت‌مجازی سلانه‌سلانه جای خود را در میان گیمرها باز کرده‌اند و اگر اهل این‌ بازی‌ها باشید حتماً به خوبی می‌دانید که تعامل بیشتری را نسبت به کنسول‌های معمولی بازی طلب می‌کنند. به همین دلیل یک صندلی مخصوص برای بازی‌های واقعیت‌مجازی طراحی شده است.

در این صندلی یک موتور تعبیه شده تا جهت‌هایی که بازیکن‌ در حین اجرای بازی به سمت آن‌ها در واقعیت‌مجازی حرکت می‌کند را به بدن گیمر منتقل کند. این فرآیند از طریق سینک شدن صندلی با هدست واقعیت‌مجازی صورت می‌گیرد، در نتیجه انجام بازی‌ با این صندلی بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

فانوس Luminiser

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

فناوری‌ به‌قدری پیشرفت داشته است که چیزهای معمولی و دم‌دست را نیز می‌توان بهینه‌تر کرد، در این زمینه فانوس Luminiser مثال جالبی به‌نظر می‌رسد، در این فانوس یک شمع کوچک تعبیه شده است و حرارت این شمع،‌الکتریسیته مورد نیاز برای لامپ‌های LED این فانوس را تأمین می‌کند.

گفته‌ می‌شود یک شمع معمولی می‌تواند چیزی حدود ۶ ساعت انرژی برای روشن کردن چراغ‌های این فانوس تولید کند، این چراغ‌ها چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ برابر بیشتر از شمع، نور تولید می‌کنند.

چراغ‌ مطالعه MyLifi

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

شاید جالب باشد بدانید نور قابلیت انتقال سیگنال‌های اینترنت را داد. در ساخت این چراغ‌ مطالعه نیز از همین قابلیت استفاده شده است و چراغ مطالعه Mylifi امواج اینترنت را در بستر لای‌فای منتقل می‌کند. این فرآیند دو مزیت بزرگ دارد، اول اینکه خبری از سیگنال‌‌های رادیویی در این شیوه نیست و دوم اینکه امنیت بسیار بالاتری نسبت به اینترنت وای‌فای دارد.

فناوری لای‌فای تاکنون برای کمک به نایبنایان در پیدا کردن مسیر در وسایل نقلیه عمومی و انتقال اطلاعات پزشکی در بیمارستان‌ها استفاده شده است و اکنون نیز چراغ مطالعه Mylifi امکان دسترسی به اینترنت از طریق لای‌فای را میسر ساخته است.

مچ‌بند هوشمند MyFirst Fone

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

کودکان امروزی با تجهیزات هوشمند غریبه نیستند و به تعامل با گوشی‌های هوشمند علاقه‌نشان می‌دهند، به همین دلیل مچ‌بند هوشمند Myfirst Fone برای کودکانی که علاقه زیادی به تجهیزات هوشمند دارند ساخته شده است. این مچ‌بند امکانات اولیه یک گوشی هوشمند را در اختیار کودکان قرار می‌دهد، والدین نیز می‌توانند از طریق این مچ‌بند با کودک خود مستقیماً ارتباط برقرار کنند.

به لطف حضور GPS در این مچ‌بند، والدین به راحتی می‌توانند مکان حضور فرزند خود را مشخص کرده و کودکان با این مچ‌بند به صورت محدود به اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای دسترسی دارند.

یخ‌ بازکن Yeti Touch برای موادغذایی فریز شده

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

مدت‌های زیادی است که فریز کردن مواد غذایی به لطف یخچال و فریز میسر شده است اما جای وسیله‌ای برای باز کردن یخ موادغذایی که حسابی فریز شده‌اند همیشه در آشپزخانه‌ها خالی بوده است. به همین دلیل یخ‌ بازکن Yeti Touch این ایده را به فال نیک گرفته و با محصولی طرف هستیم که در عرض یک چشم به‌هم‌زدن یخ مواد غذایی فریز شده را باز می‌کند.

این یخ‌ باز‌کن به صورت سینی عرضه شده است و یک قالب یخ را که حدود ۲۰ دقیقه در دمای معمولی آشپزخانه زمان می‌برد تا آب شود، در عرض ۴ دقیقه کاملاً آب می‌کند.

پهپاد فوق سبک Pitta برای عکس‌های سلفی

تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای که به زودی به بازار می‌آیند

اگر نگاهی به گوشی‌های هوشمند پرچمدار داشته باشید متوجه خواهید شد که تولیدکنندگان موبایل همیشه به فکر راهی برای ارتقا دوربین سلفی گوشی‌ها بوده‌اند، دلیل این امر نیز گرایش شدید کاربران به عکس‌های سلفی است اما گوشی‌ها به هر اندازه هم که پیشرفت کنند باز هم نمی‌توانند سلفی‌هایی با فاصله دور از کاربر بگیرند.

اینجاست که پهپاد فوق سبک Pitta وارد عمل می‌شود. این پهپاد که ابعاد آن از کف دست تجاوز نمی‌کند ظاهری بسیار پیشرفته‌ و جذاب دارد و به لطف طراحی ماژولار این پهپاد می‌توان به قابلیت‌های خوبی دست‌پیدا کرد. امکان نصب این محصول بر روی دوچرخه یا موتور نیز میسر است تا عمل‌کردی همانند دوربین‌های GoPro داشته باشد.

این پهپاد با رزولوشن ۴K در سرعت ۳۰ فریم‌ در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و تعامل با آن از طریق گوشی‌های هوشمند بسیار راحت است.

در این قسمت به پایان فهرست تجهیزات آینده‌نگرانه‌ای رسیدیم که به زودی راهی بازار خواهند شد، پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان سینه‌چاک فناوری‌های جدید هستید و محصول جالب توجهی را سراغ دارید که در ساخت آن فناوری‌های جدید به چشم می‌خورد در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را با این محصول نوآورانه آشنا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصفهانی

      دولت روحانی دلار را گران کرده ما تازه میتوانیم مدل 20 سال پیش موبایل را قسطی بخریم چه آینده ای داریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا گل گفتی

      • مک

        آخریه توی فیلم :بازیکن شماره 1 آماده : بود

    • بدون نام

      اون اسپیکر هوشمند بخاطر گوش دادن به صدای محیط بصورت متن باز تولید شده که خریدار مطمئن باشه جاسوسی نمی کنه ولی ما صدتا اپ ایرانی روی گوشیمون داریم که قابلیت شنیدن صدای محیط رو داره و به اینترنت هم دسترسی داره :)

    • بدون نام

      تا ۱۴۰۰قبل‌از‌میلاد باروحانی

    • آتش خاموش

      جالب بود مخصوصا صندلی مخصوص واقعیت مجازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج