۶۸۱۷۱۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

طنز؛ کوبا به چپ باش!

فریور خراباتی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: کوبا این کشور چغر با آن کشتی‌گیرهای پنجه قوی‌اش، در قاره آمریکا قرار دارد و پایتختش، «هاوانا» است. این کشور که «نیکل» بزرگ‌ترین صادراتش است (یه کیدمن هم باهاش بفرستن که دیگه چه بهتر!) اغلب مردم آن را به خاطر سیگار برگ‌های معروفش می‌شناسند.

فریور خراباتی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: کوبا این کشور چغر با آن کشتی‌گیرهای پنجه قوی‌اش، در قاره آمریکا قرار دارد و پایتختش، «هاوانا» است. این کشور که «نیکل» بزرگ‌ترین صادراتش است (یه کیدمن هم باهاش بفرستن که دیگه چه بهتر!) اغلب مردم آن را به خاطر سیگار برگ‌های معروفش می‌شناسند. صادرات این سیگار به قدری زیاد است که حتی دکه‌های خیابان‌های فرعی برخی از کشورها از این سیگارها دارند، فقط کمی بوی توتون مگنا قرمز می‌دهد.

کوبا ابتدا توسط کلمب کشف شد، بعد حدود ۴۰۰سال تحت استعمار اسپانیا قرار داشت که باعث شد بومیان این کشور خطاب به اسپانیایی‌ها بگویند: «اگه قصد رفتن ندارید که ما بریم یه جا دیگه!». در نهایت فردی به نام خوزه مارتی که به نیویورک تبعید شده بود و از این تبعید هم راضی بود و تا باشد از این تبعیدها، علیه اسپانیایی‌ها دست به یک شورش زد که اتفاقا بسیار هم موفقیت‌آمیز بود و شکست خورد. مارتی هم در جریان این جنگ ‌کشته و سپس به قهرمان کوبا تبدیل شد. او درنهايت مصداق بارز «پهلوان زنده را عشق است»؛ شد. به گفته شاهدان عینی مارتی در آخرین روز نبرد خطاب به مردم می‌گفت: «وایسادی چی رو تماشا میکنی؟! مگه سینماست؟ زنگ بزن پليس».

در نهایت این آمریکا بود که به استقلال کوبا کمک کرد و کوبا در سال ۱۹۰۱ استقلال یافت. اما در سال ۱۹۵۳ مبارزات فیدل کاسترو و ارنستو چه‌گوارا آغاز شد و در سال ۱۹۵۹ انقلاب این کشور به پیروزی رسید و حکومت دیکتاتور تو دل بروی این کشور «فولخنثیو باتیستا ثالدیوار» که اسمش شبیه وقتی است که کیبورد روی زبان فارسی است و ما می‌خواهیم انگلیسی تایپ کنیم، سقوط کرد.

فیدل کاسترو تا زمان مرگ کوبا را با روش «سیلی» اداره کرد و هرجا کسی گرسنه می‌ماند یا دارو نداشت، یک مامور سیلی در گوش او می‌زد تا صورتش سرخ بماند. حکومت کوبا که همه چیز را با تفکر‌ چپ اداره می‌کند پس از مرگ فیدل کاسترو هم همین رویه چپ‌انگاری را در پیش گرفت.کوبا در زمینه بهداشت از کشورهای بسیار موفق جهان است و همچنین رتبه سوم تعداد زنان در پارلمان را از آن خود کرده است. کلا کوبا یک کشوری است که آدم نمی‌داند برای زندگی خوب است؟ خوب نیست؟ قبلا خوب بوده؟! بعدا خوب می‌شود؟! خود مردم کوبا هم جواب این سوالات را نمی‌دانند و اگر کسی از آن‌ها بپرسد: «هاوانا بهتره یا هاوایی؟!» از پاسخ می‌مانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد فرمانده چه گوارا و فیدل کاسترو بزرگ

    • بدون نام

      خب که چه؟؟؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج