adexo3
۶۸۲۶۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگاهی به «آنگاه» با پرونده‌ای ویژه «کتاب هفته»

«آنگاه»؛ سلیقه خاص احمد شاملو

شماره پنجم «آنگاه» ویژه (کتاب هفته) در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. «جواد مجابی» در گفت‌وگویی در مجله حاضر می‌گوید: «سلیقه‌ شاملو در انتشار مجله سلیقه‌ خاصی بود و در‌این‌زمینه مهارت عجیب‌وغریبی داشت.

روزنامه وقایع اتفاقیه: شماره پنجم «آنگاه» ویژه (کتاب هفته) در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. «جواد مجابی» در گفت‌وگویی در مجله حاضر می‌گوید: «سلیقه‌ شاملو در انتشار مجله سلیقه‌ خاصی بود و در‌این‌زمینه مهارت عجیب‌وغریبی داشت. سیدجوادی، مقاله‌نویس خیلی خوبی بود و به‌آذین هم مترجم بود اما گرداندن مجله و اشراف به کار روزنامه‌نگاری چیز دیگری است که شاملو در آن زمینه آدم مسلط‌تری بود. او کسانی را برای کار در مجله انتخاب و حمایت می‌کرد که الان جزو افراد معتبر روزنامه‌ها هستند.

«آنگاه»؛ سلیقه خاص احمد شاملو

شاملو گروهی را از «توفیق» به «کتاب هفته» آورد که افراد بااستعدادی بودند. کارهایی که از «اردشیر محصص» منتشر کرد، مثال‌زدنی است یا کار با [مرتضی] ممیز در مجله بسیار ثمربخش بود. بااینکه ممیز، هنرمند درجه‌ یک آن دوران بود، شاملو او را در کار مجله راهنمایی می‌کرد و شناخت خوبی از کار نو در جهان پیدا کرده بود». جالب است که «کتاب هفته» با هدایت زنده‌یاد احمد شاملو پس از گذشت ۵۶ سال از انتشارش، همچنان یکی از مجله‌های جذاب فرهنگی ایران است و هنوز هم شکل و محتوایش مخاطب را مجذوب خود و سوالی بزرگ را در ذهن تکرار می‌کند که چرا نشریات ما پس از ۵۶ سال هنوز نتوانسته‌اند به بلندای آن نزدیک شوند؟ در این شماره «آنگاه» با گفتار و نوشتاری از: اسدالله امرایی، ع. پاشایی، بهزاد شیشه‌گران، آیدا شاملو، مرتضی ممیز، رسول نظرزاده، حسین گنجی، جواد مجابی، ابوتراب خسروی، کبوتر ارشدی، امیر سقراطی، ساعد مشکی، محمد ابراهیمیان، محمدعلی عمویی، علی امیر ریاحی، علی‌اصغر حاج سید جوادی، علی بلوک‌باشی، فاتح صهبا، فرزانه قبادی و با سردبیری آرش تنهایی و دبیری تحریریه، حسین گنجی در ۲۴۰ صفحه در قطع وزیری و با جلد گالینگور به چاپ رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج