۶۸۳۶۷۹
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

در این مطلب لیستی برای بازدید در مسکو فراهم آورده ایم، از قدیمی ترین دژ اروپا و کلیساهای جامع باشکوه گرفته تا فضای سبز سرزنده و آسمان خراش های مدرن.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: مسکو به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین پایتخت های اروپایی، ترکیبی جذاب از تاریخ و اضطراب و پر از مکان ها و نمادهای معروف در سطح جهانی است. پایتخت روسیه بیش از ۸۰۰ سال عمر دارد و به اندازه کافی از جاذبه های تماشایی برخوردار است تا بازدیدکنندگان را برای ماه ها مشغول نگه دارد.

در این مطلب لیستی برای بازدید در مسکو فراهم آورده ایم، از قدیمی ترین دژ اروپا و کلیساهای جامع باشکوه گرفته تا فضای سبز سرزنده و آسمان خراش های مدرن.

تئاتر بولشوی (Bolshoi Theatre)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

تئاتر افسانه ای بولشوی که در سال 1925 افتتاح شد، یکی از بهترین مکان ها در مسکو برای سپری کردن شبی از سرگرمی است. این معماری شگفت انگیز به وسیله جوزف بووه طراحی شد و دارای دو صحنه نمایش است، که هم رقص باله و هم اجراهای اپرا در آن برگزار می شود.


مرکز نمایشگاهی تمام روسی VDNKh

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

مرکز بزرگ VDNKh (مخفف عبارت مرکز نمایشگاهی تمام روسی) اخیراً دچار نوسازی گسترده ای شد و حالا زیباتر از همیشه به نظر می رسد. این مرکز به عنوان نمایشگاه کشاورزی شوروی در سال 1935 آغاز به کار کرد، و حالا موزه ای در فضای باز از معماری شوروی است. با آبنمای نمادین آن در قسمت ورودی، این مجموعه پارک محل قرارگیری تعدادی موزه، مراکز خرید، چندین غذاخوری، آکواریومی بزرگ، زیپ لاین و میدان اسب سواری است. در زمستان ها نیز میدان یخی اسکیت سواری در این مجموعه وجود دارد که بزرگترین در اروپا است.


موزه و گردشگاه تزاریتسینو (Tsaritsyno Museum-Reserve)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

اقامتگاه تابستانی سابق امپراتیس کاترین کبیر در سال 1775 ساخته شد، و در دوران شوروی رو به زوال رفت. تمام مجموعه موزه تزاریتسینو از دهه 1980 در حال نوسازی بوده است تا حتی از ظاهر اولیه آن نیز درخشان تر به نظر برسد. پارک تزاریتسینو با ساختمان هاس تزئین شده با شکوه، باغ ها، علفزارها و جنگل ها، مکانی عالی برای کسب آرامش در فضای سبز در مسکو است.


ایزمایلوو (Izmaylovo)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

ایزمایلوو که بیشتر به عنوان بزرگترین و معروف ترین بازار خرید شهر شناخته می شود، مکانی عالی برای خرید سوغاتی است که در آنجا تقریباً هر چیزی را می توانید پیدا کنید: از آیتم های دست ساز گرفته تا عتقیه جات دوران شوروی. این مکان همچنین یکی از بزرگترین فضاهای سبز مسکو است که در آن می توانید از شلوغی شهر به دور باشید.


برج مخابراتی اوستانکینو (Ostankino TV Tower)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

برج مخابراتی اوستانکینو که در سال 1967 ساخته شد، بلندترین بنای بدون ستون در جهان در آن زمان بود. حالا این بنا همچنان سکوی بازدید فوق العاده ای با کف شیشه ای و چشم اندازهای شگفت انگیز 360 درجه است. حتماً یکی از تورهای ساعتی را از قبل رزرو کنید، تا آسانسورهای پر سرعت به سرعت شما را به ارتفاع 337 متری ببرند.


موزه و گردشگاه کولومنسکویه (Kolomenskoe Museum-Reserve)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

سفری 10 دقیقه ای با مترو از مرکز شهر شما را به موزه و گردشگاه کولومنسکویه می رساند، جایی که می توانید تصوری پیدا کنید که مسکوی قرون وسطی چگونه به نظر می رسید: کلیساهای باستانی (که قدیمی ترین آن ها به قرن شانزدهم باز می گردد)، قدیمی ترین باغ در مسکو و عمارت مورد علاقه تزار الکسی میخایلویچ، پدر پیتر کبیر.


صومعه نووودویچی (Novodevichy Convent)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

صومعه نووودویچی در سال 1524 تأسیس شد و مکانی است که در تاریخ غرق شده است. پشت دیوارهایی که زمانی به عنوان دژ عمل می کردند، چهار کلیسای جامع با کلکسیون نمادهای شگفت انگیز و قبرستانی مقدس وجود دارد. در قدیم رایج بود که زنان از خانواده های اشرافی در صومعه ها بازنشسته شوند، و در صومعه نووودویچی افراد سرشناسی همچون شاهزاده سوفیا و اودوکسیا لوپوخینا اقامت داشتند، که هر دو با پیتر کبیر دارای نسبت بودند و به وسیله او زندانی شدند. نفر اول خواهرخوانده وی بود که ادعای سلطنت داشت، و نفر دوم همسر نخست او بود که در مقابل ازدواجش با کاترین یکم قرار گرفت.


کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

کلیسای جامع مسیح منجی یکی از پر بازدیدترین کلیساهای جامع در روسیه و مکانی واقعاً قابل توجه است. این کلیسای جامع با شکوه در سال 1997 در محل کلیسایی قرن نوزدهمی با همان اسم ساخته شد، که در سال 1931 به وسیله مسئولان حکومت شوروی تخریب شده بود. به مدت 50 سال این مکان، محل بزرگترین استخر شنای فضای باز در جهان بود، تا اینکه دولت جدید روسیه تصمیم گرفت مکان مقدس را بازسازی کند. این ساختمان مدرن شبیه به کلیسای قبلی طراحی شد و دارای نماد Christ Not Painted by Hand اثر سوروکین است، که به طور معجزه آسایی در تخریب کلیسای اولیه نجات پیدا کرد.


مسکو سیتی (Moscow City)

جا‌های دیدنی مسکو (۲)

مسکو سیتی که از آن به عنوان مرکز تجاری بین المللی روسیه نیز یاد می شود، محل قرارگیری مرتفع ترین ساختمان تجاری اروپا است و یکی از بلندپروازانه ترین پروژه های مهندسی روسیه در سال های اخیر به شمار می رود. با 16 ساختمان که در مساحتی 1000 هکتاری قرار گرفته اند، این منطقه تجاری جایی است که شما برای خرید بدون شلوغی و بهترین چشم اندازهای پانورامایی شهر می توانید به آن مراجعه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج