۶۸۳۷۹۷
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

واعظ‌ آشتیانی: احمدی‌نژاد دنبال هزینه‎ تراشی است

واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، بر این عقیده است که تحرکات امروز احمدی‌نژاد نه برای خیرخواهی، بلکه برای تسویه حساب شخصی با برخی از افراد خصوصا آملی لاریجانی است. زیرا او یک دهه در این کشور مسئولیت داشته است و اگر نقد و انتقاداتی داشته باید آن زمان مطرح می‌کرد.

رویداد ۲۴ نوشت: واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، بر این عقیده است که تحرکات امروز احمدی‌نژاد نه برای خیرخواهی، بلکه برای تسویه حساب شخصی با برخی از افراد خصوصا آملی لاریجانی است. زیرا او یک دهه در این کشور مسئولیت داشته است و اگر نقد و انتقاداتی داشته باید آن زمان مطرح می‌کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ دولت اسبق دولت‎های نهم و دهم، در نامه‌ای که اخیر به رهبری نوشته‌ است، خواستار برکناری آملی‌لاریجانی از ریاست قوه قضاییه و برگزاری زودهنگام انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شد.

بعد از اتمام دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و تقریبا از همان زمانی که قوه قضاییه به پرونده فساد نزدیکان و یاران احمدی‌نژاد ورود پیدا کرد، احمدی‌نژاد روز به روز جری‌تر شد و شروع کرد به تهدید، افشاگری، حمایت از حقوق، معیشت، آزادی بیان و به قولی یک اپوزیسیون تمام عیار.

احمدی‌نژاد این روزها چنان از آزادی بیان و رسانه‌ها و نقد قوه قضاییه صحبت می‌کند که گویی او اصلا در این نظام هیچ‌ مسئولیتی نداشته است. احمدی‌نژاد تا زمانی که بر سرکار بود، بیشترین چالش و تنش را با رسانه‌ها داشت و با همکاری سعیدمرتضوی، از فعالیت اکثریت آن‌ها جلوگیری کرد. طبق گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سیاسی، «فقر»، «فساد» و «شکاف‌طبقاتی» در دوران ۸ ساله ریاست محموداحمدی‌نژاد به اوج خود رسید.

در همان زمانی که علاوه بر میرحسین موسوی، بسیاری از سیاسیون دیگر هم بر بی کفایتی محموداحمدی‌نژاد تاکید داشتند و اما بسیاری از سیاسیون نیز چنان او را بالا برده و تقدیس کردند کردند که گویی او یک معصوم است و هیچ خطایی از او سر نمی‌زند.

امیررضا واعظ‌‌ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضوحزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به نامه اخیر محمود‌ احمدی‌نژاد به رهبرانقلاب، گفت: بالاخره بخشی از تحرکات و عملکرد احمدی‎نژاد را می‌توانیم به روحیات او در گذشته مرتبط بدانیم، منتهی روحیه گذشته او پنهان بوده است. ولی در شرایط فعلی افکار ایشان کاملا روشن است و من اعتقادم بر این است که او به دنبال هزینه تراشی برای نظام است. آدم برخی از مواقع فکر می‌کند که این احمدی‌نژاد کجای این پازل قرار دارد؟

آشتیانی با بیان اینکه احمدی‌‌نژاد باید مراقبت در گفتار و رفتار داشته باشد، تصریح کرد: وقتی احمدی‌نژاد بحث انتخابات زودهنگام را مطرح می‌کند، باید یکی از او سوال کند که او کجای این نظام قرار دارد؟ چه مسئولیتی دارد که چنین حرفی را مطرح می‌کند؟ برای همه روشن و مبرهن است که ایشان به دنبال تسویه حساب سیاسی، خصوصا با بردارن لاریجانی و خصوصا با آملی‌لاریجانی است. احمدی نژاد به دنبال کار خیر و مثبت نیست و فقط به دنبال تسویه حساب است.

این فعال سیاسی، ادامه داد: احمدی‌نژاد صحبت‌های شبهه برانگیزی را مطرح می‌کند که بسیاری از آن‌ها در حوزه مسئولیت او نیست. به نظرم عملکرد و ناکامی دولت هم مزید بر علت شده است. یعنی ضعف مدیریتی دولت خصوصا در زمینه اقتصادی و سیاسی، باعث شده تا احمدی‌نژاد از این شرایط، فرصت را برای خود مغتنم بشمارد. تصور من این است زمانی که احمدی‌نژاد می‌گوید «انتخابات، بدون مهندسی شورای نگهبان» پس باید این سوال را از خودش هم بکند که در انتخابات گذشته مربوط به خودت هم انتخابات مهندسی شده‌ بود؟ این سخنان هیچ‌گونه پشتوانه منطقی ندارد و فقط برای نظام هزینه ایجاد می‌کند و طبق گفته او، تمامی انتخاباتی که در کشور برگزار شده، مهندسی شده بوده است.

عضوحزب موتلفه، با تاکید بر اینکه بازی‌های احمدی‌نژاد همه و همه برای تحت فشار گذاشتن کسانی است که به پرونده اطرافیان او ورود پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای ورود به پرونده برخی از افراد، شجاعت قاضی و قوه‌قضاییه یک امر اجتناب نا‌پذیر است و باید حتما وجود داشته باشد و به این هم توجه نکنند برخی از افراد چه رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند. حتی اگر این افراد احمدی‌نژاد و امثال او باشند که فقط به دنبال هزینه تراشی برای نظام هستند، طبق قانون و به صورت کاملا قاطعانه باید با آن‌ها برخورد کنند.

واعظ‌آشتیانی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد جدیدا مدام از عدالت و آزادی بیان صحبت می‌کند، گفت: من اعتقادم بر این است که ایشان با این سخنان و رفتارهایش، در حال ذبح کردن آزادی و عدالت است و چه بهتر اینکه طبق عدالت با او برخورد شود. نمی‌شود که دیگران صحبت کنند و با آن‌ها برخورد شود اما احمدی‌نژاد هرآنچه که از دهان و مخیله‌اش بیرون می‌آید را بگوید و برخوردی هم نشود. فرقی نمی‌کند هنجارشکنان از چه طیف و جریانی هستند، قانون باید صراحتا با آن‌ها برخورد کند. احمدی‌نژاد ده سال در این کشور مسئولیت داشته، دو سال شهردار و ۸ سال رئیس‌جمهور بوده است و آن تلنگری که رهبری به آن اشاره می‌کند هم جالب است، که می‌گویند فردی که یک دهه مسئولیت داشته، اکنون منتقد شده است.

این فعال سیاسی، ادامه داد: احمدی‌نژاد ۱۰سال در این کشور مسئولیت داشته است، چگونه است که اکنون این سخنان و انتقادات را مطرح می‌کند؟ پس نشان می‌دهد که بیان برخی از مسائل نه تنها برای خیرخواهی نیست، بلکه فقط و فقط برای تسویه‌حساب شخصی با برخی از افراد است.

آشتیانی با اشاره به تقدیس‌کنندگان دیروز احمدی‌نژاد و تقبیح‌کنندگان امروز او، گفت: بالاخره ممکن است هرفردی در تحلیل و برداشت‌هایش اشتباهاتی را مرتکب شود که اجتناب ناپذیر است. در آن مقطعی که از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، او عملکردی متفاوت با عملکرد امروز داشته است. نمی‌توانیم حامیان گذشته و منتقدین امروز احمدی‌نژاد را سرزنش کنیم، زیرا اگر به این موارد باشد که در دوران اصلاحات هم کارهایی غیرمنطقی بسیاری صورت گرفت اما در میان اصلاح طلبان کسی را ندیدیم که بیایید این کارها را تقبیح کند. اما اصولگرایان این شجاعت را دارند که انتقاد خود را مطرح کنند.

وی افزود: به نظر من نباید در «بیان» گروکشی کنیم. اگر کسی به یک نتیجه‌ای رسید که در یک مقطعی فردی را تایید و در مقطعی دیگر به این نتیجه رسیده باشد که آن فرد قابلیت اعتماد و تایید ندارد، نشانه شجاعت است.

عضواسبق شورای‌شهر تهران، در ادامه یادآور شد: ملاک حال فعلی افراد است. ما شخصیت‌های بسیاری را داشتیم که در شرایطی عملکرد خوبی داشتند اما در مقاطعی دیگر، دچار حوادثی شدند که عملکرد مناسبی نداشته‌اند. قطار انقلاب در حال حرکت است، برخی سوار و برخی پیاده می‌‎‌شوند و برخی خودشان، خودشان را از قطار پیاده می‌کنند.

آشتیانی با اشاره به سخنان اخیر کدخدایی در خصوص درخواست مهندسی شدن انتخابات از جانب احمدی‌نژاد در سال ۸۸ و چرایی مطرح نکردن این موضوع در همان زمان، گفت: در برخی از مواقع مطرح کردن برخی از موضوعات، نمی‌تواند اثرگذاری لازم را در آن زمان داشته باشد. بلکه زمان می‌تواند کمک کند تا آن حرف تاثیرگذاری لازم خود را داشته باشد. ما باید به موضوعات اینگونه نگاه کنیم، اینکه بخواهیم هر موضوعی را در زمان خودش مطرح کنیم ممکن است تاثیر لازم و مثبت را نداشته باشد. ولی امروزه طرح برخی از مسائل باعث می‌شود که چهره بعضی از افراد به صورت بهتر برای جامعه هویدا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودتم کم..هزینه نتراشیدی..وکم نخوردی

    • رضا شفی پور

      دیگه خجالت بکشید بجای حل مشکلات مردم همش دیگری را تخریب بکنید حالمان بهم میخورد ازاین حرفهای پوچ و مزخرف

    • دکل های گمشده

      احمدی نژاد دنبال فتنه و نابودی کشاندن ایران هست

    • دکل های گمشده

      احمدی نژاد دنبال هزینه تراشی برای نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه هدفی بالاتر از این دارد یعنی سرنگونی نظام اسلامی را که انشاءالله به آرزوی نخواهد رسید

    • بدون نام

      من به احمدی نژاد رای داده بودم و دولت نهم و دهم را بهتر از روحانی میدونم.ولی این اواخر بعضی از کارهاشو خراب کرد.

    • بدون نام

      دوباره تو حرف زدی والله هر چقدر مصاحبه میکنید ایشان طرفدارش زیاد میشه

    • محمد شریعتمداری

      اون روزا که همتون میگفتید خوبه و کابینه رو امام زمان تائید کردن و پسر پیغمبره. چی شد یه دفعه شد شمر زلجوشن؟

    • بدون نام

      کدام هزینه
      هزینه برآشفتن خواب های ستمگران و ظالمان

    • میثم

      اصلاً این طور نمی باشد .... این روحانیت است که برای مردم هزینه تراشی میکنند .
      فقط به دنبال خراب کردن احمدی‌نژاد هستند . مردم کشور دانا و فهیم هستند .

    • دلخون

      عاقا نترس جیب شما خالی بشو نیس یا از ارثیه جد شما هزینه نمیکنن

    • بدون نام

      محبعلی شبانکاره . ،. هر چیزی که احمدی» نزاد می گوید درست است شماها نم دا نین داخل مملکت چه خبره یک ادم نان شب ندارد بخورد ویک ادم هم می خورد تا خر خره جاندارد واگ با بنده تماس بگیرین بهتر است

    • بدون نام

      عجب...حکایت عجیبی

    • میکائیل 25 ساله از خوزستان

      احمدی‌نژاد حالا بد شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برانکو تیم فروش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج